Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

even voorstellen

Filluar nga surfdj, Gusht 01, 2013, 09:44:07 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

surfdj

Hallo forumleden.
Vandaag ben ik de trotse bezitter geworden van een Outlander 2.4 4WD Intense uit 2006 kleur zwart met 130.000 km. Proefrit was veelbelovend. Wat een fantastische auto.
Volgende week vrijdag wordt hij afgeleverd.
Hoop veel op dit forum te zitten en allerhande tips te vergaren over de Outlander.
John

Switcher

Welkom dan maar; binnenkort een paar plaatjes van je auto te bewonderen?

En ja, er is al redelijk wat ervaring met de Outlander te vinden hier dus veel leesplezier!  ;)

surfdj

Ik heb even wat foto's van de dealersite gehaald:




Chaoth

Welkom!

Prachtige auto heb je daar :) Wees er zuinig op ;)

surfdj

Ben op zoek naar poetstips voor deze zwarte topper.
Lees dat de laklaag dun is en een witte grondlak heeft.
Hoe voorkom ik krassen? Is er een soort sealant oid?
Hoe zou jij deze auto poetsen?
Wie heeft er een goede tip?

Bedankt John

CvW

John,

Ik weet niet in hoeverre hij thuis bent in het detailing wereldje en wat je reeds "op je geweten hebt" wat dit betreft. Wie heeft trouwens gezegd dat de laklaag dun is op deze Outlander? Heeft men dat nagemeten? 140 Uhm is een redelijk normale lakdikte voor een nieuwe auto (als referentie). Daarbij weet je trouwens niet hoe dik de afzonderlijke lagen zijn zoals de grondlak, kleurlak en blanke lak. Alleen de totale dikte vanaf het metaal gemeten.

Maar goed, ik ga je naar een paar handleidingen sturen die jou kunnen helpen. Volgens mij staan zaken overzichtelijk op een rij. Heb je dan vragen, dan beantwoord ik ze graag voor je, want ik denk niet dat je wilt weten hoe IK deze auto zou detailen (of poetsen zoals jij het noemt).  :D

Check http://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=10 voor de handleidingen.

Heel kort een advies om krassen te voorkomen bij het wassen (en zelfs dan voorkom je niet alle krasjes):
1. Foamen
2. Wassen met 2 emmer systeem en Washmitt
3. Drogen met micro-vezel droogdoek

Het grootste geheim voor een vet glanzend resultaat: Clay oftewel klei.

Veel leesplezier, Cees

surfdj

@CvW bedankt voor dit zeer bruikbare artikel.
tjeetje zeg nooit geweten dat een auto poetsen, vanaf nu detailen, zo in zijn werk gaat. Ik ga direct op zoek naar de geadviseerde producten.
Bedankt.
John

CvW

Graag gedaan hoor John.
Maar ehm, heeft iemand jou al gewaarschuwd voor het grote verslavingsrisico van detailing? Zo niet, dan bij deze. Ik aanvaard geen aansprakelijkheid in deze.  ;D
Maak het niet te gek in het begin hoor, start rustig aan. Clay en een goede wax doen al wonderen.
Ik zie trouwens dat we niet eens zo gek ver van elkaar vandaan wonen. Dus als je eerst een kleine demo wilt zien voordat je geld uit gaat geven en toevallig op korte termijn richting Arnhem gaat (dan kom je bijna langsrijden), dan laat het maar weten.  ;)

surfdj

#8
Detailing op Duits Mitsubishi forum
CvW wil jij je mening eens geven over dit nano product?
http://www.usp-shop.de/shop/main_bigware_29.php?cName=ultrashine-sets

Zijn er misschien forumleden die dit produkt kennen/gebruiken?

Artikel lezen
http://www.outlander-forum.de/tipps/ultrashine-protector.php

CvW

Jawel hoor. Maar ik ken het product niet. De NL detailing wereld is wat dit betreft veel meer op het westen gericht met merken als Meguiars, Monello, Dodo Juice, Poor Boys World etc.
Als ik naar de aanbieding kijk, dan krijg je een spuitwax met Nano technologie en 2 microvezel doeken. Vergis je niet, heel veel moderne wax- en polijstmiddelen zijn gebaseerd op Nano technologie. Dat is dus niets bijzonders meer.

Je slaat echter een belangrijke stap over met dit setje. Het reinigen van de lak! Op die forumlink wordt er (extra) gesproken over een reinigingsmiddel dat je als voorbereiding moet gebruiken. Dat kan wel eens een sterk goedje zijn als het klopt wat ze daar als resultaat claimen. Want als je de lak niet goed schoon maakt dan sta je een vuillaag te "verwennen" met een duur goedje. Dan haal je nooit het resultaat dat je kunt behalen.
Ik ben geen voorstander van die aggressieve reinigers; niet als het niet nodig is. Met clay haal je gegarandeerd die vastzittende vuillaag van de lak af. Gebruik je daarna bijvoorbeeld Meguiars NXT wax, dan ben je bij de aanschaf iets meer geld kwijt, maar doe je veel langer met de materialen en haal je gegarandeerd een prachtig resultaat (uitgaande van een handmatige klus).

Detailing kent feitelijk 3 fases: 1. Schoonmaken (50%) 2. Herstellen (40%) 3. Verzorgen en beschermen (10%)
Ben je een startende detailer, dan is stap 2 maar beperkt te doen. Daarvoor heb je machines en veel materialen nodig. Stap 1 en 3 kun je wel doen. Misschien iets beperkter, maar je kunt het wel. Kijk maar op deze link. Een klus die ik gedaan heb op een zwarte lak. Een hele tijd gelden al weer want die excentrische schuurmachine gebuik ik al lang niet meer.  ;D
http://forum.carclean.nl/cc_postst3506/Grijze-Mondeo-weer-zwart--veel-foto-s.aspx
Dit resultaat heeft er voor gezorgd dat de eigenaar van deze auto er 2 jaar langer in heeft rond gereden als de planning was. Hij was nog zo mooi.......... Want een goede detailjob, daar heb je jarenlang plezier van. Zie hoeveel vuil er van die lak komt en wat dat voor glans dat oplevert.

surfdj

#10
Oke, alweer een duidelijk verhaal van je.
Clay it is en zal straks worden toegepast. Zag wel dat de produkten van Meguiars op Duitse Ebay ietwat goedkoper zijn.
Wederom bedankt CvW.
John

OutlandEric

Welkom en veel plezier ermee!

surfdj

Inmiddels mijn klasbak gedetailed op advies van CvW. Nou was ie al mooi, maar nu helemaal.
Het was een hoop werk maar zeker de moeite waard.

CvW

Ja John, het is een klusje, maar nu kun je nog meer van de Mits genieten. Succes met de verslaving.  ;D

Waterkastanje

Welkom Surfdj, inderdaad een mooi exemplaar je Outlander en gezien de leeftijd een relatief lage kilometerstand! Ik gebruik al jaren de producten van Meguiars, ze kosten iets meer maar geven een uitstekend resultaat.
Vele veilige en aangename kilometers met je Outlander gewenst!