Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

En weer een nieuwe Outlander

Filluar nga swarm01, Janar 15, 2013, 11:04:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

swarm01

Hallo Forumlezers,


Sinds eind december zijn wij eigenaar geworden van een Outlander uit 2008. Het is de Instyle versie, dus met alles erop en eraan. Na minder dan een week in ons bezit zijn wij er meteen mee op wintersport gegaan. En uiteraard is dat zeer goed bevallen.


Afgelopen weekend heb ik nog wel het standaard kabeltje van Mitsubishi voor het aansluiten van een Ipod aangeschaft en meteen geplaatst. Jammer dat het alleen een aansluiting heeft voor het geluid en niet voor het op spanning houden van de Ipod.


En vandaag natuurlijk volop gebruik gemaakt van de 4WD in de sneeuw  :P :P :P


Nog even een foto erbij.



Oh ja, wij zijn woonachtig in de Zaanstreek, dus misschien tot ziens ;)

robsel

Succes met deze goede aankoop en welkom op dit Mitsu Forum.
En een mooie foto......

gr

OutlandEric

Goede keuze!  ;)

Welkom en veel plezier(ige km's) met de Outlander!

Hunt85

Hey,

Leuk dat nog iemand dezelfde wagen als mij heeft.
Denk dat het dezelfde is. Mijne is eind 2007 maar zal het zelfde zijn denk ik.

Ik ben er ook zeer tevreden van tot hier toe.

Veel succes ermee.

Greetz
Mitchell

Kurd024


swarm01

Dank voor de welkom woordjes.


Hij is van juli 2008 en heeft een beige interieur. Dat heeft ons nog wel even aan het twijfelen gebracht, maar de lage kilometerstand gaf toch de doorslag!!! Waren ook bezig met een Outlander met zwart interieur, maar deze had bijna het dubbele gelopen!


De Ipod aansluiting viel toch nog even tegen. Volgens de handleiding moest ik 3 stekkertjes in een connector steken, maar op de bewuste plekken zaten al stekkertjes. Deze toch maar verwijderd en de Ipod deed het. Blijft nu natuurlijk wel de vraag waar deze stekkertjes voor waren.


Misschien hier iemand die het weet?

OutlandEric

Citim nga: swarm01 ne Janar 16, 2013, 05:44:46 MDDe Ipod aansluiting viel toch nog even tegen. Volgens de handleiding moest ik 3 stekkertjes in een connector steken, maar op de bewuste plekken zaten al stekkertjes. Deze toch maar verwijderd en de Ipod deed het. Blijft nu natuurlijk wel de vraag waar deze stekkertjes voor waren.


Misschien hier iemand die het weet?
Welke aansluiting en stekkertjes bedoel je? Aux-aansluiting (rode & witte "tulp-stekkers") op de achterkant van de middenconsole (maar dat zijn er dus twee)?

swarm01

Nee, dat bedoel ik niet. In de achtienpins connector die achter het MMCS systeem zit heb ik drie draadjes uit de connector moeten halen. Deze zaten op positie 6, 14 en 15 van de connector. Daar heb ik nu dus de drie draadjes van de Ipod kabel geplaatst. Zoals staat beschreven in de bijgevoegde handleiding. In de betreffende handleiding stond dus niets over het eerst verwijderen van drie draadjes.


In mijn Outlander zit geen ingang bij de middenconsole.


Michael.




OutlandEric

Het kabeltje om een iPod/iPhone aan de achterzijde van het MMCS aan te sluiten ken ik niet en wist ook niet van het bestaan ervan. Dat is dus een kabel die je vast achter in het MMCS steekt en vervolgens ergens uit het dashboard laat komen met een platte iPod/iPhone-connecter aan die kant begrijp ik? Een iPod/iPhone kan zo dus als audiobron worden aangesloten waarbij de iPod/iPhone ondertussen ook wordt opgeladen?

Ik kan me vergissen, maar volgens mij moet er echt een aux-ingang aan de achterzijde van de middenconsole ook van jouw Outlander zitten. Let op: daar waar de achterpassagiers met hun voeten tegenaan schoppen dus, achter een klepje. Ben benieuwd!


swarm01

@OutlandEric, Jammer genoeg is mijn oplossing welke ik  van de dealer heb gekregen. Het opladen zit er dus niet in. Is dus puur een geluid uitgang. Natuurlijk ben ik meteen gaan kijken naar het klepje en ja hoor ook ik heb daar natuurlijk een stekker zitten. Wat jammer dat ik dit niet eerder heb geweten.


En ik heb zeker gezocht, maar steeds in combinatie met MMCS en ipod aansluiting.


@Robsel, mijn dank is groot voor deze link. Een betere uitleg kun je niet krijgen. Had ik mezelf nu maar eerder aangemeld!!!!!!


Nu voor mezelf nog even de afweging maken of ik het toch nog ga veranderen, mezelf kennende denk ik van wel, maar laat het eerst even bezinken.


Het forum heeft zich voor mij inmiddels wel bewezen!! Onze vorige auto was een Renault Laguna waarvoor ook een erg prettig forum bestaat.


Groet,
Michael.

OutlandEric

Ja, dit forum bewijst zijn toegevoegde waarde weer eens  ;)
Citim nga: swarm01 ne Janar 18, 2013, 04:25:41 MD
@OutlandEric, Jammer genoeg is mijn oplossing welke ik  van de dealer heb gekregen. Het opladen zit er dus niet in. Is dus puur een geluid uitgang. Natuurlijk ben ik meteen gaan kijken naar het klepje en ja hoor ook ik heb daar natuurlijk een stekker zitten. Wat jammer dat ik dit niet eerder heb geweten.

En ik heb zeker gezocht, maar steeds in combinatie met MMCS en ipod aansluiting.


@Robsel: voor jouw bijdrage weer!

swarm01

Even een kleine update;


Inmiddels mijn Outlander al voor de tweede keer weer terug naar de garage. De eerste keer ging het oranje lampje met het motorteken branden. Auto was een paar dagen bij de garage waarna ze de lamdasonde hebben vervangen. Jammer genoeg is afgelopen vrijdag het lampje weer gaan branden en staat de auto weer bij de garage.


Na mijn ervaringen met een tweetal laguna's hoop ik toch echt wel dat het hierbij blijft!!!!


Heb ik nu gewoon even pech, of komt deze storing wel meer voor. :(


Michael.

Space Star 1.6

pff..

tegenwoordig zitten allemaal elektro snufjes in auto. vandaar dat er zoveel problemen is met elektro snufjes...

lang leve vroegah !

robsel

Outlander is echt betrouwbaar............................ ::)
Een lambdasonde vervangen heb ik nog niet gehoord of meegemaakt bij de Outlander.
De Lambdasonde en werking daarvan
De Lambdasonde ook wel lambda genoemd is een sensor die in de uitlaatpijp gemonteerd is.De sensor bestaat uit een speciaal hol huis, aan een zijde gesloten, waarvan het binnenste deel met de buitenlucht verbonden is, terwijl de buitenwand omstroomt wordt door hete uitlaatgassen.De sonde reageert op zuurstof in het uitlaatgas d.m.v. de opwekking van een spanningssignaal (variabele weerstand) Deze meet dan ook het zuurstofgehalte in de uitlaatgassen. Bij moderne auto's ziet men vaak twee in plaats van een lambdasonde in het uitlaatsysteem.De computer (ECU) gebruikt de signalen die de lamda verstuurd om de brandstof verhouding samen te stellen (brandstof - lucht mengsel) De lambdasonde heeft een voorverwarming zodat ie snel reageerd bij koude motor.De funktie van de lambdasonde is met name voor een schone verbranding en dat er zo min mogelijk schadelijke uitlaatgassen worden uitgestoten. Het is dan ook mogelijk dat door een defecte lambdasonde (schadelijke stoffen) op den duur de katalysator kapot kan gaan. Conclusie: De katalysator heeft de lamddasonde nodig om goed te kunnen functioneren.Ook kan de auto bij een defecte lambdasonde meer brandstof gaan verbruiken.
Controleer of de Lambdasonde goed werkt

Testen Lambdasonde.

1.laat de motor tussen de 1500 en de 2000 tr/min draaien door het gaspedaal ligt in te drukken

2.let er op dat je de gaspedaal stabiel houdt, dus niet op en neer bewegen de motor zou nu zijn toerental stabiel moeten houden en mag dus niet schommelen!

3.blijft de motor stabiel dan is er met de lambdasonde waarschijnlijk niets aan de hand.(zie levensduur)