Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Evolution II 2.0

Filluar nga Evo driver, Gusht 10, 2012, 12:08:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Evo driver

Vandaag nog even het spruitstuk gemonteerd en dit gedeelte is klaar om op het blok gemonteerd te worden.






Gr, remco



4Koen63

Ziet er goed uit kerel! Wederom lekker bezig geweest!

Je bent wel grappig hoor, "druk druk druk" met een turbo xD
Turbodruk jongu! :D

4Koen63

Bam jongu dat was mijn 1200ste bericht hier :D

DannyColt12v

dikke shit!!! en een beetje memory lane  8)


had de zelfde setup als wat op die foto ligt,alleen ik had er een screamer pipe op zitten  ;D

br0ns

Al weer even niets meer gehoord? Gaat het allemaal nog volgens plan ?


Eclipse2G

danny 20G op je coltje dikke shit! ;)


Evo driver

Eyy ja alles volgens plan maar moet deze nog wel even updaten. Hopelijk heb ik straks wat meer tijd om dit te gaan doen.

joseph86


Evo driver

Jazeker alleen loop een heel eind achter..... :D.
De auto was de dag voor het jaf geheel klaar dus van niets tot rijdende auto met apk en uitgelijnt in iets meer dan een maand !
Ook is de auto getaxeerd op het jaf voor de verzekering !
Ook ben ik ong 2 weken geleden bij onze engineer geweest om de auto te gaan kietelen. Er zit een evo 8 ecu die programmeerbaar is. Daar heb ik een wireloom voor gemaakt zodat ik de originele bekabeling in takt hou.
we hebben wat test runs gemaakt en kwam uit op 360 pk en 510 nm dit allemaal op de min boost van 1.7 bar !. Maar de motor pingelt te veel maar we moeten uitzoeken waar dat vandaan komt. Ook weten we niet of het echte pingel is of fake aangezien er allemaal forged spul in zit en scherpere nokkenassen. Ook lijkt het voor de ecu dat de pingelsensor aan de verkeerde kant zit aangezien de evo 8 motor gedraaid zit. Dit moeten we nog goed testen met een koptelefoon. Alleen de tijd is er even niet.. Dus rij gewoon lekker rustig aan met een beetje boost.
Maar we gaan tot de max van 2.0 bar dus 400 pk zullen we hopelijk halen als de injectoren het kunnen bijbenen en de versnellingsbak het houd :D.
Hopelijk als ik zin heb vandaag de orginele emblemen er op zetten en de stootstrips (uiteraard in kleur) er op zetten zodat de buitenkant bijna orgineel is (op de andere kleur na dan)
Hierbij een foto in welke staat hij nu is :




kaya design

egt een mooi ding man.


hoop dat je het snel voor elkaar heb en 2.0bar ken rijden.


vanaf de evo5's  waren volgens mij de ecu's programmeerbaar tog

Chaoth

Wat een vette auto, Remco.

En dat vermogen! KWIJL! :D

4Koen63


RC Power

Citim nga: kaya design ne Tetor 01, 2013, 04:29:14 MD
egt een mooi ding man.


hoop dat je het snel voor elkaar heb en 2.0bar ken rijden.


vanaf de evo5's  waren volgens mij de ecu's programmeerbaar tog

Klopt Kaya.

Erg mooie Evo Remco, ik ben jaloers.

Evo driver

#118
Er is weer het een en ander aan de evo veranderd en gedaan :D

Zoals in mijn vorige post heb ik de orginele emblemen gemonteerd op de achterklep en de orginele stootstrips met stickers op de portieren gemaakt.




Ook heb ik me uitgeleefd op mijn winterwielen. Deze waren 2 jaar geleden ook in het wit gespoten maar helaas zijn ze door de verhuizingen heen behoorlijk beschadigd. En aangezien ik het niet mooi vind om een andere kleur wit onder mijn auto te hebben had ik geen zin om veel te gaan investeren om mijn winterwielen die ik wel had laten richten te laten spuiten in de parelmoer kleur van de auto (wat mijn zomerwielen wel zijn). Na wat wikken en wegen om bv iets extreems te doen met kleuren of iets anders is het uiteindelijk toch antraciet grijs geworden en die matcht weer met de kleur van de sticker aan de zijkant van de auto.





Al met al is het toch goed uitgekomen. Vind het er erg dik onder staan.

Ook is er toch een 2de afspraak gekomen met onze engineer die nu  met de goede tools de auto heeft gemapt. Dit ging helaas niet zonder slag of stoot maar wij hebben de auto overwonnen alleen de koppeling protesteerd een beetje.... :D  Eerst een run gedaan met de aangepaste wastegate actuator maar helaas vol door de koppeling (die is OEM standaard en ong 10.000 km oud) dus de orginele actuator terug geplaatst met een 3 poort solenoid er op en gemapt tot 1.5 bar max zodat de koppeling niet over zijn huig gaat :D .

Met als eind resultaat : 407 PK en 472 NM !! op 1.5 bar boost. Dit zijn hele mooie cijfers en de motor loopt als een malle zeer soepeltjes met rustig rijden en wanneer de turbo kicks in ............................................. BIG SMILE !
Ook de leuke aanpassingen er bij zoals de pops and bangs, launch control, hotel switch alles zit er in.
Nu gaan sparen voor een sterkere koppeling en hopen dat de bak het vol gaat houden aankomende tijd. Dan weer een keer mappen en op naar de 2.0 bar !
Nog even een klein filmpje van zondag avond.

http://youtu.be/tw5Fcy1a7qE


Gr, Remco

kaya design

Nais!!!! ;D

Lkkr bezig
2.0 bar  :o Damn hoeveel pk zou DAT moeten geven dan??

Kicke filmpje ook man, gaat goed af :o