Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen en direct een aantal vragen.

Filluar nga TheDutchTango, Shkurt 06, 2014, 12:06:03 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

TheDutchTango

Hallo Iedereen,

Via deze weg wil ik mij even voorstellen op dit forum. Ik ben Max en ben sinds een aantal dagen geïnteresseerd in de koop van een Mitsubishi Carisma.

Op dit moment ben ik op Bali en geniet ik nog van een wereldreis, maar vanaf 18 februari begint het gewone leven in Nederland weer. Ik was thuis de trotse eigenaar van een Opel Ascona 1.6D uit 1986, maar door de aanpassing van de oldtimer regeling, kan ik straks de belasting op Diesel niet meer betalen. Mijn vader reed een Volvo 244 welke reeds verkocht is, hij zal verder rijden in mijn Ascona.

Na veel zoeken en peinzen ben ik tot de keuze van een Carisma gekomen, mijn eerste keuze ging uit naar de sportivere Galant, maar deze is mij toch te duur in de belasting. De keuze die ik gemaakt heb is dus een Carisma en dan wel van het laatste type van na de facelift.

Ik ben vrij kieskeurig als het gaat om het model en zou graag/het liefst een 4 deurs sedan kopen comfort (of gelijkwaardig) uitgevoerd met een 1.8 GDI motor. De hatchback spreekt mij echt minder aan aangezien ik een man ben van een kofferbak, boven dien vind ik dit meer uitstraling hebben.

Ik zou via deze weg meteen willen vragen wat de punten zijn waar ik op moet letten als ik een Carisma aanschaf, wat zijn veel voorkomende problemen etc.

Ik heb 1 probleem gevonden wat echter niet snel op te lossen zal zijn als ik een Carisma koop. Ik wil graag de originele (bakelieten  :P) radio vervangen door een hedendaagse Pioneer (o.i.d) met Bluetooth etc. Ik las dat hier door het display in het dashboard zo goed als nutteloos wordt. Dit vind ik erg jammer en zou dus willen vragen of er ook "work arounds" zijn voor dit probleem.

Alvast heel erg bedankt voor de informatie die jullie mij kunnen verschaffen op dit forum!  ;D

Eagle1982

Welkom hier Max.
Klinkt lekker, een wereldreis :)

Kijk voor meer informatie elders hier op het forum.
Ik heb een topic geschreven, staat in het gedeelte "projecten en how to's"

Voor de boordcomputer zijn voor zover ik weet geen oplossingen.

Veel plezier hier op het forum en met de toekomstige Carisma

glasman

Welkom wereldreiziger :)


Ik heb eens op een site gelezen dat je de display op een andere stand kan zetten zonder radio.


je moet dan iets met de sleutel draaien dan vasthouden en gelijk op de knopjes drukken ofzo


Ik geloof dat ik het heb gelezen op problemcar.


FF googlnnnn ::)

glasman

Toch wel bij de Mitsubishi  fabriek wezen kijken  :P