Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Ook even voorstellen

Filluar nga DMDTagz, Prill 07, 2013, 11:11:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DMDTagz

Hey, hallo!


Laat ik me ook maar even voorstellen. Ik ben Patrick uit Lelystad, en sinds vorige week de trotse eigenaar van een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI LX. Ik heb nog geen rijbewijs, ik ben ermee bezig, en in de tussentijd rijdt mijn vader er in.


Ik heb totaal geen verstand van auto's, hoewel ik de ECU ondertussen kan resetten (met dank aan dit forum).


Er mankeert wel het een en ander aan haar, kleine dingetjes, en dat verdient ze niet, dus ben ik van plan om haar wat upgrades te geven  ;D  All in due time of course, aangezien het een duur geintje kan worden.


Aangezien ik steeds meer dingen in en aan de auto vind waar ik geen verstand van heb, besloot ik me maar aan te melden voor het forum, zodat mensen die er meer van weten me misschien verder kunnen helpen. Ik zal de vraag niet hier stellen, omdat ik niet over wil komen alsof ik alleen daarvoor kom. Ik heb daar een hekel aan bij andere gebruikers op andere fora, en doe dat hier zelf dus ook niet.


Veel meer weet ik niet te melden, dus ja, als iemand wat wil vragen, go right ahead :)

Ukkie

Welkom!
En ja ik heb een vraag voor je.
Waar blijven die fotoss  ::)

Switcher

Citim nga: Ukkie ne Prill 08, 2013, 07:32:10 PD
Welkom!
En ja ik heb een vraag voor je.
Waar blijven die fotoss  ::)
Lol, zonder foto's minder welkom?  ;)
Hopelijk kan je snel de auto uit de vingers van je vader lospeuteren en genieten van je Mitsi!!!

DMDTagz

Citim nga: Ukkie ne Prill 08, 2013, 07:32:10 PD
Welkom!
En ja ik heb een vraag voor je.
Waar blijven die fotoss  ::)


Bij deze:













Genoeg foto's? :P


glasman

Goedendag,

ziet er nog strak uit, veel geluk ermee.
Gegroet

Glasman uit Kampen

DMDTagz

Rechtsachter bij het spatbord zit een lelijk plekje, maar dat is vast wel te repareren. Eventueel van de sloop halen en spuiten, moet wel goed komen.

Ukkie

Das beter :-D
Mooie wagen! Netjes schoon blokje onder de kap!
Stoelen vindt ik persoonlijk wat minder.. Maar wie ben ik :-P

Succes met je project

DMDTagz

Ben ik het mee eens, wil ze opnieuw laten bekleden, maar dat wordt een duur grapje.


Moet ook nog even uitvogelen waar dat rode draadje bij de accu voor is.

Ukkie

Lijkt mij van het cv-systeem.. Waar looptie naar toe?

DMDTagz

#9
Hmmm, dat zou best kunnen, zou ook kunnen verklaren dat hij rechtstreeks op de accu aangesloten is. Als het met de andere kabels meeloopt, zou natuurlijk de CV alleen werken als het contact aanstaat. Ga ik althans vanuit. Ik heb zoals gezegd 0 verstand van auto's. Ik heb de kabel nog niet gevolgd, maar dat zal ik morgen bij daglicht maar eens proberen.


Edit: De kabel losgekoppeld, en alle elektronica geprobeerd, zonder effect. Voor naast het stuur, iets boven de verwarming zitten 2 schroefgaatjes. Ik denk dat daar iets heeft gezeten waar de kabel voor was. Alarm oid.

proditaki

Als je iets met de stoelen wilt doen, moet je weten dat je de stoelen van de volvo s40 er zo in kan schroeven, achterbank gaat er bijna ook zo in.

DMDTagz

#11
Nice to know, thanks voor de tip!


Edit: maar waar moet ik aan denken bij "bijna" bij de bank?


Edit 2: En maakt het bouwjaar van de Volvo nog wat uit, of zijn alle S40 stoelen en banken hetzelfde qua formaat? Ik ben echt nog een groentje met auto's haha

proditaki

Citim nga: DMDTagz ne Prill 10, 2013, 09:56:08 MD
Nice to know, thanks voor de tip!


Edit: maar waar moet ik aan denken bij "bijna" bij de bank?


Edit 2: En maakt het bouwjaar van de Volvo nog wat uit, of zijn alle S40 stoelen en banken hetzelfde qua formaat? Ik ben echt nog een groentje met auto's haha

De eerste generatie S40 vanaf 95 (de V40 trouwens ook, achterbank weet ik niet zeker van de V40) heeft dezelfde bevestigingspunten.

De achterbank past gewoon, alleen 1 punt om het zitvlak vast te maken zit verborgen onder de vloerbedekking, dus even vrij maken. Verder sluit de achterbank niet helemaal aan op de hoedenplank staat er ongever 1,5-2 cm vanaf. maar daar is wel een mouw aan te passen.

kaya design

de modellen tussen '95 en '99.


zijn de modellen die op het zelfde chassis zijn gebouwd als de carisma

stormfox

Hoi DMDTagz,
Is het jou nog gelukt om de carisma stoelen te vervangen voor Volvo stoelen?
Ik ben van plan om dit volgende te gaan doen, maar zit met nog wat vragen omtrent de stekkeraansluiting.