Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen!

Filluar nga Guido2812, Korrik 30, 2012, 08:50:07 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Guido2812

Hallo iedereen!


Ik ben een kersverse Carisma-rijder! Sinds vorige week vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van een mooie Mitsubishi Carisma!


Na de nodige kilometertjes getourd te hebben om even te wennen aan het "nieuwe" rijden, ben ik op internet eens op zoek gegaan naar een leuk forum zoals dit, omdat ik toch nog kleine plannen heb om aanpassingen door te voeren!

Maar eerst even over mezelf: Ik ben Guido, 21 jaar, student aan de Hogeschool Zuyd en ik woon in Maastricht!


De plannen die ik heb zijn momenteel nog niet zo groot, omdat ik nog aan het herstellen ben van de aankoop van de Carisma zelf, maar er is wel al een setje onderweg om de auto op afstand te openen/sluiten. Mettertijd zullen waarschijnlijk nog meer plannen gevormd worden!


In ieder geval: aangenaam!

Grtz, Guido

sibreneclipse2G

Guido welkom jonge!


En foto's!!!  :)


Succes en veel rijplezier

KissMyExhaust

Hoi Guido,

Welkom hier man!
Heb al wat mooie Carisma's mogen bewonderen hier op het forum ;)
Ben benieuwd naar die van jou!
Fotoooooo'ssssss!!!!

Have fun op het forum, en rij veilig met je nieuwe aanwinst ;)

Gr Mark

Guido2812

Dank jullie wel! Ik zal kijken of ik vandaag wat foto's kan posten!

Guido2812

De foto's! Deze zijn gemaakt met mijn "oude" Nokia N8, zouden op zich wel goede kwaliteit moeten zijn  ;)









sibreneclipse2G

zo,


Dat is een zeer complete Carisma + High en Low speaker   8)

Guido2812

#6
Daar zeg je me wat! O.a. de speakers ga ik goed onder handen nemen. Heb al gemerkt dat de speaker in de deur(rechtsvoor) het niet doet. Waar die kleintjes voor zijn, ik zou het niet weten, heb nog helemaal niets daarvan gehoord(aan beide kanten niet).


En de speakers achterin worden vervangen voor stevigere speakers, misschien dat ik gelijk beide speakers in de deuren vervang.


Maar hij gaat donderdag terug naar de garage, nog wat kleine dingetjes laten fixen binnen de (onderhandelde) garantie.


Bijvoorbeeld dat, wanneer ik de deur open aan de bestuurderskant, het lampje niet aangaat, en bij de andere 3/4 deuren wel(kofferklep meegerekend). Ook het knopje van het elektrische raam aan de bestuurderskant sprong me van de week om de oren, van die kleine dingetjes! (:

ferdinand

welkom guido,


nette carisma man!
nog aanpassings plannen?


















Guido2812

Momenteel nog niet echt, zoals ik al aangaf in de openingspost, zal ik eerst weer ff moeten sparen. Maar ik heb een berichtje gestuurd naar mitsubishiEVO, voor de velgen die hij te koop heeft staan. Vond die toch weer net wat sjieker dan de standaard velgen!


Misschien mettertijd een kleine spoiler op de kofferklep, andere koplampen, achterlichten, etc..

Guido2812

Maar hoe zit dat nou eigenlijk bij Carisma's? Ik ben op internet wat aan't zoeken naar velgen, en ik heb de bandenmaat.. Is dat hetzelfde als de velgenmaat?


Zijn de velgenmaten hetzelfde op alle Carisma's?

Eagle1982

Citim nga: Guido2812 ne Gusht 01, 2012, 09:27:49 MD
Maar hoe zit dat nou eigenlijk bij Carisma's? Ik ben op internet wat aan't zoeken naar velgen, en ik heb de bandenmaat.. Is dat hetzelfde als de velgenmaat?


Zijn de velgenmaten hetzelfde op alle Carisma's?


Nope, Carisma kent 2 steekmaten waar je rekening mee moet houden 4x114,3 en 4x100
Als je een codering op een band afleest, bijv 195/50/15 dan is 195 de breedte van het loopvlak, 50 is het percentage van het loopvlak dat de hoogte van de band aangeeft en 15 is de inch maat (buitenmaat) van de velg.


Guido2812

#11
Citim nga: Eagle1982 ne Gusht 01, 2012, 09:43:31 MD

Nope, Carisma kent 2 steekmaten waar je rekening mee moet houden 4x114,3 en 4x100
Als je een codering op een band afleest, bijv 195/50/15 dan is 195 de breedte van het loopvlak, 50 is het percentage van het loopvlak dat de hoogte van de band aangeeft en 15 is de inch maat (buitenmaat) van de velg.




Dus heeft mijn carisma ook beide steekmaten of een van beide..? Volgens de kentekencheck van autoweek(heb nog niet op de banden zelf gekeken) is mijn bandenmaat 195/60/15..


EDIT: volgens http://velgsteek.nl/auto/Mitsubishi/Carisma+1.8i+%281995+-+2001%29/ is de steekmaat van mijn Carisma 4x114,3. Dat kan/moet ik dus gebruiken om andere velgen te zoeken..?

ferdinand

de maat van jou carisma velgen:
4x114,3 steek maat
67.1 maat naaf gat
6J breedte velg in inch
ET46 waarde geeft de plaats op de as aan


bandenmaat idd 195-60-15


om andere velgen te vinden is het belangrijk dat het naaf gat even groot is of groter zodat je het op kan vullen met centreerringen.
de steek het zelfde is zo dat je er nog moeren op kan draaien.
en de banden binnen je spatbord randen blijven dus dat de ET en de J niet te veel af wijken.
ET waarde mag best 5 afwijken en J 6, 7, en 7,5 passen wel