Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Na lange tijd terug, mitsubishiEVO en zijn Carisma! Update 24/08/2013!

Filluar nga mitsubishiEVO, Korrik 09, 2011, 01:17:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mitsubishiEVO

Goedenmiddag,

Ik heb mij al jaren geleden voorgesteld en wat gepost maar heel lang hier niet geweest, omdat ik geen mitsubishi had en geen rijbewijs, nu dus terug met allebei:)
Mijn plan is om hier weer helemaal actief te worden, veel info vergaren en misschien wel geven en misschien ook wel lid te worden.
Ow en om ff mijn nickname te verklaren, ik wil een evo dat is helaas alleen nog niet te verzekeren op mijn leeftijd, dus binnenkort maar weer eens overleggen met mijn verzekeringsmaatschappij dat er volgend jaar of het jaar erop toch een komt, nu voorlopig deze auto, rijdt lekker goedkoop.
Hierbij even mij nog even opnieuw  voorstellen;

Ik ben Ivar, 20 jaar uit Raamsdonksveer(nabij Breda).
Mijn eerste auto was in 2008 een Honda civic uit 1994, deze heb ik in de prak gereden zonder rijbewijs, domme fout, veel over gesproken, dat hoofdstuk is nu afgesloten.

Toen mijn rijbewijs gehaald en ik had het ff niet zo breed en moest van mezelf toch een auto hebben.
Toen een Golf 3 1.6 uit 1995 gevonden voor 295euro, 187000km gelopen dus dat viel mee.
Uiteindelijk heel de achterremmen vervangen en hij vloog zo door de apk.
Nog een grote beurt gedaan en wat ander klein grut vervanen zoals de verdelerkap en een uitlaatpakking.
Uiteindelijk was ik met aanschaf, apk en alle onderdelen ong. 600 euro kwijt.
Kunnen verkopen voor 500, niet slecht aangezien er wat grote gebreken aankwamen en ik toch 7000km heb gereden.

Afijn dat was de golf, ik had een andere auto nodig voor de komende vakantie, met 4 man naar spanje dus wat ruimte en airco was een must.

Dan is een carisma natuurlijk een ideale optie, en nog goedkoop ook:D
Samen met een maat wat garages afgegaan na het verlossende smsje dat ik de golf verkocht had.
Bij een garage in Dongen wist hij dat ze er 3 hadden staan, 1 was een facelift(vind ik niet zo mooi) de andere was net die ochtend verkocht en meegenomen, en tsja die andere, was eigenlijk voor de export...

Ik wilde hem toch wel ff zien, een Carisma uit 1998, redelijk schadevrij alleen heel erg dof en 221200km gelopen.
Wat moest hij er dan voor hebben? 550euro, toch maar wat beter kijken, en na een paar keer op de brug bekeken te hebben en gereden te hebben maar besloten hem te kopen.

Ik heb er dus echt geen slechte koop aan gehad, wat heb ik onderstussen wel vervangen:
-middenpijp
-airco gevuld
-olie, filter, bougies
-kentekenplaten met opgelegde letters
-4 andere velgen met nieuwe Falken banden
-afgelopen zondag helemaal gepoetst
-en nog wat dingen maar niet noemenswaardig.

Het komt er iig op neer dat ik een hele goede auto heb gekocht voor het geld, voor wat ik er nu in heb gestoken had ik geen carisma in gelijke staat kunnen kopen.

Fototijd:

De Civic:



De Golf:



De Carisma toen ik hem kocht:






Dit is hem sinds vandaag:

















Hier al wat update's;

Originele velgen, de andere liepen aan bij flinke bepakking en wat sneller genomen bochten, tsja ET35







Op de foto's is hij weer wat roze maar dat komt door de camera van mijn telefoon:)

Ook vandaag de armsteun binnen gehad die hier op het carisma forum te koop stond.
Heel netjes en veilig verpakt, die heb ik er dus ook meteen ingezet, ideaal ding.



Nu vandeweek nog even matjes bestellen, kijken of ze voor volgend weekend binnen zijn, dan ga ik met de auto naar spanje namelijk.
Dan nog even wassen, waxen en de kleppen stellen en hij is helemaal klaar voor de reis:)

Vragen? Stel ze gerust!

Gr. Ivar

Evo driver

Ey ivar
Welkom back ennehh wat was dat ding roze zeg maar top dat je hem in goede conditie houd !!

DannyColt12v

Van een verwaarloosd wrak weer een bijna nieuw ogende wagen ;)
Ziet er weer goed uit zo :D

Chaoth

Mooie wagen zo..

Ben jouw velgen tegengekomen op Marktplaats :P

Bij welke zaak in Dongen hebbie um precies weg?

mitsubishiEVO

Citim nga: Chaoth ne Korrik 10, 2011, 03:34:40 MD
Mooie wagen zo..

Ben jouw velgen tegengekomen op Marktplaats :P

Bij welke zaak in Dongen hebbie um precies weg?

Kan makkelijk idd:p Was een oud mitsubishi monteur waar ze te koop stonden, nog 2 uur mee staan praten over mitsubishi, het bedrijfsleven als monteur en mijn auto, erg aardige man!

Ik heb hem bij Lion van Loon vandaan, kom je uit de buurt?

@de rest: thx voor de reacties

Chaoth

Ik dacht dat ik mijn auto ook ergens daar vandaan had, maar is niet zo..

mitsubishiEVO

Maar even een After-Vakantie-Update!

Helemaal bepakt en bezakt de 17e juli richting Spanje gegaan.



Helaas namen we bij Brussel de verkeerde afslag, achja kan gebeuren maar toen we moesten keren reed mijn vriendin achteruit ergens tegenaan.




Achterlicht, bumper, achterscherm en het plaatje onder het achterlicht, achja 350 euro schade, morgen is hij klaar, meteen van de andere schades op mijn bumper af. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen.:p

Afijn gewoon rustig doorgereden en verder veilig aangekomen, ze is zelfs later die nacht nog ingestapt om een flink stuk te rijden want ze was toch best geschrokken na dit botsinkje.




Toen onderweg nog 2 Skyline's tegengekomen een R33 GTR en een R34 GTR, toen ik zwaaide gaven ze nog ff flink gas, altijd leuk, dan voel je je weer een klein kind:p





Buiten de camping mijn auto nog even naast zijn broertje gezet, weinig overeenkomsten zo al delen ze ontiegelijk veel.





Nog wat foto's onderandere op het mooie bergweggetje van Sant Feliu naar Tossa de Mar en terug, misschien bij sommige wel bekend.







Met het bijbehorende uitzicht dus.

Ik heb niet alleen Carisma gereden deze vakantie:p




En wat doe je als er een badmintonset in de boom zit, ja dan rij je je auto eronder en kijkje of je er dichterbij komt met de bezem, alleen je vergaat ff dat de klep niet helemaal opengaat:p




Nog een karikatuur laten maken.



Dit alles medemogelijk gemaakt door:


3500km in iets meer dan 2 weken afgelegd en geen krimp gegeven,  voor een auto van die prijs, super!

En natuurlijk had dit alles niet hier gestaan daar:



Gr. Ivar:p


Space Star 1.6

inderdaad leuke verslag. Ik vind grappig dat hij op kofferbak stond :D

DannyColt12v

goeie vakansie geweest zo te zien  8) 


en die schade tjah flink balen hoor  :'( 

KNOEI 8G

Leuke foto's

En wat een geweldige weg is dat naar tossa  8)

p.s. zaten jullie toevallig om camping riembau?!?

mitsubishiEVO

Citim nga: KNOEI 8G ne Gusht 07, 2011, 07:17:10 MD
Leuke foto's

En wat een geweldige weg is dat naar tossa  8)

p.s. zaten jullie toevallig om camping riembau?!?

Idd een geweldige weg, zonnetje erop, de zee als je naar beneden kijkt en een stel lekkere bochten, heerlijk!

Wij stonden op Riembau idd, ik kom er al jaren, ken je het, ook weleens geweest?

@De rest: Bedankt! Leuke vakantie gehad alleen het weer was nogal on-Spaans, normaal 30-35graden en zon nu ong. 25graden en bewolkt.
De slechtste zomer in 32 jaar volgens de Spanjaarden.

Space Star 1.6

Mijn ouders waren 1 week op vakantie elke dag mooie weer meer dan 28 graden. :P

Dit jaar is in NL slechtste zomer ooit man. Alleen maar regenen. 18 graden. >:(

KNOEI 8G

De ouders van m'n vriendin zijn er 6 jaar op rij geweest, ben er zelf maar 3 keer geweest.
Waren van plan er volgend jaar heen te gaan, maar dit jaar is de caravan verkocht... Dus mis. over een jaar of 5 weer  ;D

mitsubishiEVO

Citim nga: KNOEI 8G ne Gusht 08, 2011, 10:47:44 MD
De ouders van m'n vriendin zijn er 6 jaar op rij geweest, ben er zelf maar 3 keer geweest.
Waren van plan er volgend jaar heen te gaan, maar dit jaar is de caravan verkocht... Dus mis. over een jaar of 5 weer  ;D

Volgens mij heb ik jou gesproken op het galantfans forum, jij had eerst een grijze 7G?

Nog een Vakantie Update!

Zo mijn camera ook maar eens leeggegooid dus hier het after vakantie deel 2!

Fonteinen op Plaça de Catalunya(vond het wel een mooie foto)


De caravan waar ik jaren mee op vakantie ben geweest maar even achter mijn auto gehangen:p(mijn ouders stonden op dezelfde camping)




(hij stond schuin omdat hun een dag na ons vertrokken en werd opgehaald door een spaanse stalling)

Nog wat algemene foto's, best dik trouwens zo'n verlaagde Carisma, jammer dat de wielkasten alleen niet gelijk lopen(td)






Voor de geïnteresseerden nog de schade alleen nu duidelijk;



Die krassen achter het achterwiel zaten er al op toen ik hem kocht maar zijn nu dus ook mooi weg:)

Nu komt er voorlopig geen vakantie update meer!:p