Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

binnenkort eigenaar van een carisma 1.8 gdi

Filluar nga bigbass, Maj 13, 2011, 09:21:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bigbass

ik hoop maandag meer te horen. hoorde ook dat het de riem was va een maatje van me. kunnen ze er nog wat aan doen of is hij nu afgeschreven.hoop het niet. een fijne avond en ik hou jullie op de hoogte.mvg

Eagle1982

Al het inderdaad de riem is geweest dan zijn waarschijnlijk je kleppen krom geslagen door je zuiger.

Schade is ook een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee het gebeurde.
Maar hoe dan ook, de kosten zijn dan voor rekening van de garage.


Blij alleen het verhaal van de koelvloeistof een beetje vaag vinden.
Zou kunnen betekenen dat hij een keer een warmloper heeft gehad en  je koppakking lek is.


Het zou dus zo kunnen zijn dat het niets met elkaar te maken heeft.


We horen het wel, in ieder geval succes.


Evo driver

Oei dat is balen. Maar ik neem aan dat jij niets hoeft te betalen je hebt hem net gekocht. Ik neem aan dat je er garantie op gekocht hebt.

Suc6 met het afhandelen en we horen wel wat er gebeurt is.

gr. remco

Ps. als de riem breekt zijn zeker je kleppen krom daar is geen marge als de zuiger omhoog komt en de klep gaat open.

bigbass

vandaag een gesprek met de garage houder gehad. het blok was inderdaad overleden. er bleek volgens de garage houder een fout te zitten in de spanrol waardoor de moter in de soep is gelopen. de leveransier van de spanrol wordt aanspraakelijk gesteld en het wordt een verzekeringskwestie. de moter wordt kompleet gereviceerd. alles komt er nieuw in en ik krijg hem volgens de garage houder als nieuw terug ( moter dan)auto is heel mooi.hoop dat ik dan veel plezier van zal hebben en dan plaats ik een foto. bedankt voor jullie belangstelling doet me goed om met mensen te praten die fanatiek liefhebber zijn van mitsubishi.
heeft me wel weer geholpen.bedank houd jullie op de hoogte

Eagle1982



Mooi dat het op deze manier op te lossen is en dat ze erkennen dat het niet jouw fout is.
Nou maar afwachten hoe lang het gaat duren, maar het getouwtrek heb je in ieder geval niet.


Ben blij voor je, en inderdaad hopen dat je straks maar lang van je nieuwe aanwinst mag genieten.






Evo driver


bigbass

kon ik vandaag mijn auto ophalen had die gast gezegt. dus ik wachten op zijn telefoontje. beld hij me net op (19.20). ik kom wel even naar leeuwarden toe om je auto te brengen. dacht het niet ga morgen zelf na de garage de auto eerst inspecteren voordat ik hem mee neem hij zal wel denken kan hij em ook niet laten staan als er wat is. gelukkig ben ik niet gek. wel prettig gestoord.lol
neem het wel serieus stel der is wat dan sta ik met men bek vol tanden. morgen halen we em op maar eerst een grondige inspectie voordat ik hem mee neem.hoop niet dat er lekkage is. de auto heeft een koprevisie gehad  vertelde hij me. hij wilme een half jaar garantie op de draaiende gedeelten geven. wat houd dit presies in. als hij dan weer vastloopt dat het blok weer gemaakt wordt. hoor het graag
@Eagle1982 hoop niet dat de koppakking lek is maar ik neem aan dat die vervangen wordt tijdens het reviseren.

bedankt voor jullie belangstelling.een prettige avond toegewenst

ik zie het morgen wel

Evo driver

Koppakking kan je maar 1 keer gebruiken dus die is vervangen. Maar houd wel even je olie verbruik in de gaten. Heb wel eens gehoord dat doordat de kleppen de zuiger raken dat dan de zuigerveren klem in de zuiger komen te zitten en dus niet meer goed afdichten met als gevolg olieverbruik.
Maar dat was met een ander merk. Met mitsubishi heb ik het nog niet meegemaakt of een gereviceerde kop op gezet alleen ging er toen een gebruikt motortje in.

gr. en hopelijk meer geluk met de auto

Remco

Eagle1982

Over het algemeen worden bij en revisie minstens alle los genomen pakkingen vervangen lijkt mij.
Anders zou het wel een foute bezuiniging zijn.
Meestal worden die pakkingen ook als set geleverd.


Ook even je koelvloeistofpeil de komende tijd in de gaten houden.
Vindt het nog steeds maar niks dat je bij je eerste rit al zonder stond  ;)






bigbass

@ Eagle1982  de garage houder vertelde mij dat de oorzaak van de lege koelvloeistoftank een lucht bel was vanwege de nieuwe waterpomp.ik zou het niet weten.

vandaag de auto opgehaald en gelukkig mijn huis gehaald. joehoe.nu zit ik alleen met een paar dingen. toen ik bij de garage wegreed en de openbare weg op reed schokte de auto lichtjes tijdens het rijden van 50 km ben terug gereden en hij zij dat kan best komen door mischien wat vervuilde benzine. heb van hem een flesje gekregen die ik inmiddels door de benzine heb gegooid. hij vertelde dat deze de moter reinigt.toen ik bij het tankstation stond deed mijn radio het (probleem2). ik gooide mijn tank vol betaald starte de auto en mijn radio deed het niet meer dagteller stond op nul en de klok begon bij 1 uur. vaag. thuis gekomen spanning gemeten en die was aanwezig voor radio. kan het zijn dat de constante stroom uitgevallen is en dat daarom de tijd niet blijft staan in het display en dat de radio het niet doet. ik weet het niet meer en ik begin langzaam een spijtgevoel te krijgen bij deze aankoop. en dat wil ik niet. heeft er iemand aub een advies wat het kan zijn  aub op bijde problemen en hoe die zijn op te lossen. hoor het graag .gr bas

Eagle1982

Wat betreft het schokken zou ik deze tank er even door rijden en vervolgens op 98 gaan rijden, kijken wat hij dan doet.
Anders luchtfilter checken en evt brandstoffilter.


Voor de radio en het klokje zou het kunnen zijn dat het zekering blokje met 3 zekeringen in een geel houdertje niet goed is aangedrukt.
Deze zekeringen zijn voor je Radio, CV, geheugen dagteller en verbruik, klokje en interieurverlichting.
Denk dat je het hier zou moeten vinden.
De zekeringbox zit onder de motorkap, als je er voor staat rechts achterin ter hoogte van de veerpoot.






bigbass

heb hem geprobeert aan te drukken was nr 13 zekering zo op het eerste gezicht te zien. hoe kan ik het blokje verweideren zodat ik de zekeringen nader kan bekijken.mvg bas

Eagle1982

Zelf heb ik deze zekeringen er nog niet uit  hoeven halen.
Ik heb daar zo nog niet eens naar gekeken.
Maar wat je eerst wel kunt proberen is op de geheugendraad van de radio meten en dan tijdens het meten de zekeringhouder een beetje heen en weer duwen.
Het zou namelijk kunnen zijn dat een contact niet helemaal jovel is.
Als je spanning tijdens het meten fluctueert dan weet je dat je het bij het juiste eind hebt.
Als de spanning stabiel blijft zit het elders in het systeem.


bigbass

ik moet morgen toch terug naar de garage. dan vraag ik het hem wel was voorheen geen probleem is mij niet opgevallen  en is mij ook niet verteld. kijken wat hij zegt

bigbass

 :) :) heb de auto weer. er was een sensor kapot gegaan. hoop nu dat ik voor de rest van mijn bezit van de auto geen problemen meer heb. bedankt voor jullie hulp. mvg sebastiaan. zal binnenkort fototje plaatsen.