Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

binnenkort eigenaar van een carisma 1.8 gdi

Filluar nga bigbass, Maj 13, 2011, 09:21:28 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bigbass

hallo mijn naam is sebastiaan en ik heb begin van deze week een mitsubishi carisma gdi uit nov 2000 gekocht. auto staat nog in de garage om een nieuwe distributie riem op eigen verzoek te laten vervangen zou namelijk zonder zijn dat het blokkie daardoor kapot zou draaien.de kleur van de carisma is blauw en het is de classic editie. alleen met airco. budget liet helaas niet een comfort toe. ze waren er wel alleen met te veel kmers. ik heb hiervoor en nog steeds voor de deur staan en helaas over een een week niet meer een opel vectra gehad waar ik helaas op een lulige manier van afgeraakt ben. moterblok kaduuk door zogenaamde reparatie van garage. maar nu ga ik dus een mitsubishi carisma rijden.mijn vader heeft jaren lang mitsubishi gereden en hij adviseerde mij deze auto. ik hoop dat ik er enorm veel plezier van mag hebben en dat ik er nog vele jaren van mag genieten

bigbass

nu had ik nog even een vraag. wat is de speakermaat voor in de deuren en voor in de speaker bakkies bij de achter ramen. alvast bedankt

Wieger

hey welkom hier :D
er zijn hier wel mensen met een carisma die misschien die vraag kunnen beantwoorden ;)
als je hem hebt meteen maar foto's plaatsen !

bigbass

ik had even een vraag weet iemand ook hoe je een werkplaats pdf of boek kan krijgen van de carisma.en wat zijn de meest voorkomende problemen zodat ik deze nog kan bespreken met de garage voor ik de auto haal, hoor het heel graag.alvast bedankt

Chrissart

Ik heb de werkplaatshandleiding van de colt hiervandaan geplukt:
http://r4pt0r.dyndns.org/tech/
Ja het is een beetje een rare link, dat dacht ik ook eerst :P . Maar er staan best wel wat handleidingen voor verschillende auto's, onder andere in het nederlands.

Kies je type, druk vervolgens op programs, dan documentation en dan komt er een hele waslijst van handleiding paginas uit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

bigbass

bedankt voor je reaktie. maar als ik de link open slaat men hele internet security ophol.dus die sla ik over in iedergeval bedankt

Eagle1982

Hey Sebastiaan,


Allereerst nog welkom hier.


In iedergeval een wijs besluit om Mitsubishi te gaan rijden.
Zelf rij ik ook een Carisma GDI, het laatste model van voor de facelift. mei 1999




Puntjes van een GDI om even op te letten:


- Hydraulische klepstoters (tikken)
- GDI behoort tot de arm mengsel motoren, net als diesels. Hierdoor hebben ze de neiging om zichzelf te vervuilen (met name op korte afstanden)
- Het overschakelen van rijk naar arm mengsel is merkbaar zo rond de 2300RPM ongeveer 80km/h in de 5
- Motorisch onderhoud goed bijhouden, GDI is gevoelig(er) voor onderhoud
- Tank liefst brandstof met een hoger octaan BP ultimate, Shell V-power of Texaco XL




Valt allemaal best mee, alles valt of staat met goed onderhoud. (Maar in principe geldt dit voor iedere auto)


Veel plezier met de Carisma en veel veilige km's


Chrissart

#7
Citim nga: Eagle1982 ne Maj 22, 2011, 12:13:03 MD

- Tank liefst brandstof met een hoger octaan BP ultimate, Shell V-power of Texaco XL


Houdt er rekening mee dat brandstoffen als V-power feitelijk euro 97 zijn die in feite dus binnen de euro 95 range vallen. Dan kan je beter euro 98 van de pinpomp tanken en om de zoveel tijd een aditief toevoegen voor motorreiniging.

Wat betreft de garagehandleiding, ik heb geen andere link. De enige rede waarom jouw virusscanner af zal gaan is omdat het een soort link is die over het algemeen als vrij onbetrouwbaar gezien kan worden, ik kan je garanderen dat er geen gevaar is bij deze link.

KillerbeeNL

Citim nga: bigbass ne Maj 22, 2011, 11:15:14 PD
bedankt voor je reaktie. maar als ik de link open slaat men hele internet security ophol.dus die sla ik over in iedergeval bedankt

hier met NOD32 geen melding gehad?

lijkt me geen probleem om deze site te bezoeken 

bigbass

bedankt voor jullie reaktie's en excuses voor late reaktie. is euro95 dan zo een probleem voor de carisma. of draaid hij dan gewoon niet lekker. garage zij dat hij altijd op 95 had gereden .maar hij is wel erg vel. bestaat de kans dan dat hij al op 98 rijd of is dit de 95. hoor het graag. en weet iemand ook wat de speakermaat is achterin heb de 5 deurs. alvast bedankt. hoop er veel lol en rijplezier van te hebben.mvg bas

Eagle1982

Zelf heb ik een poosje op 95 gereden, maar 98 bevalt mij beter en het aantal km's dat ik op 98 meer draai weegt ook wel af tegen de prijs van 95.
De motor trekt beter, loopt lekkerder en stiller en hij vervuild minder.


Op 95 draaide ik gem. 1/15 met 98 gaat ie aardig richting 1/18
Het comfort met 98 is een stuk hoger.
Als je met 95 plotseling gas geeft, houdt hij in alvorens op toeren te komen.


De inbouwmaat voor de achterspeakers moet ik je helaas nog schuldig blijven.
Ben hier nog niet mee in de weer geweest...








Chaoth

Citim nga: Eagle1982 ne Maj 26, 2011, 05:21:44 MD
Als je met 95 plotseling gas geeft, houdt hij in alvorens op toeren te komen.

Dan moet ik ook maar 98 in mijn Coltje gooien. :P Die heeft ook een dipje bij het gasgeven.. erg irritant..









Eagle1982

Citim nga: Chaoth ne Maj 27, 2011, 12:02:43 MD
Dan moet ik ook maar 98 in mijn Coltje gooien. :P Die heeft ook een dipje bij het gasgeven.. erg irritant..
Het is heel goed mogelijk dat het daar beter van wordt, proberen kan sowieso geen kwaad.
Bij mij werkt het in ieder geval wel.






bigbass

gister de carisma opgehaald en ik moet eerlijk zeggen geen plezier van gehad. we rijden na 10 min op de snelweg slaat de temp meter ineens in het rood. dus ik parkeer haven in. moterkap open. zat er geen koelvloeistof meer in. ik garage bellen hij 5 liter brengen. daarna alles weer bijgevuld en het was weer goed. totdat ik bij mijn afslag was. doe mijn richting aan wijzer aan een klap ratelen en het was over. moter blok aan stront. ik kon haast wel janken . garage bellen. die heeft hem opgehaald en ik heb nu een pegout 107 voor de deur staan. damn ben echt pissed of . verheugde me echt op de auto en heb er welgesled een uur mee gereden.hopen dat ze hem kunnen maken.maar denk dat het een complete revisie moet wprden. heb er eigenlijks geen zin meer in zoals jullie mischien zullen begrijpen. jammer dat ik nu net een slechte tref. gr bas

Eagle1982

Dat klinkt niet al te best.
Distributie wel goed gemonteerd geweest?
Lijkt er op dat de spanner niet zijn werk heeft gedaan en de riem te slap is komen te staan en daardoor van tijd af is gelopen.
Maar dat verklaard dan het koelvloeistof verhaal weer niet.


Mogelijk is de vorige eigenaar niet zo lief voor hem geweest.
Bij normaal warm rijden zijn ze bijna onverwoestbaar, moet echt iets aan vooraf gegaan zijn.
Ben benieuwd wat er loos is (geweest)


Dat je er geen zin meer in hebt is begrijpelijk, maar zou zeggen wacht even af wat de oorzaak is geweest.
Moet bijna wel een menselijke fout zijn.


Succes met de afhandeling...