Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

even netjes voorstellen

Filluar nga stormfox, Shtator 01, 2015, 04:14:40 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

stormfox


Hallo mede Carisma liefhebbers/eigenaren,


Ook op dit Carisma Forum wil ik mij graag wil ik mij even netjes voorstellen.
Mijn naam is Rik en ik ben sinds twee weken een trotse eigenaar van een Mitsubishi Carisma 1.6 classic.
Tot voor kort had ik een lange tijd een leaseauto, maar na het veranderen van werkgever moest ik die weer inleveren.
De Carisma's en Lancers heb ik altijd mooie auto's gevonden en daarom was ik al vrij snel online gaan zoeken naar
een goede occasion. Mijn oog viel op een 2001 model met 165.xxx km op te teller die goed onderhouden bleek te zijn. Zie:
   


Op diverse fora las ik dat sommige carisma bestuurders de autostoelen niet lekker vonden zitten en dat de auto over drempels en
linkers te veel lawaai maakte.  Mogelijk dat de modellen na 2000 een stugere vering hebben, maar ik herken deze klacht totaal niet.
Verder zitten mijn stoelen (nog) zeer comfortabel. 


Hoewel ik niet van plan ben om veel te gaan veranderen, heb ik wel het onderstaande TO-DO lijstje:


1. passagiers airbag tijdelijk deactiveren
   I.v.m. een maxi-cosi op de voorstoel dien ik de airbag uit te schakelen, maar
   helaas kan dit niet middels een schakelaar en dien ik de airbag zelf veilig te ontkoppelen
   ergens. Heeft iemand hier ervaring mee?


2. Muffe geur wegkrijgen
   Er is niet in de auto gerookt, maar er is wel een muffe oude geur.
   Dit probeer ik nu weg te krijgen door een bak schoonmaak azijn snachts in de auto te laten.
   Mocht dit niet werken, dan kan ik een ozon-reiniger huren voor een weekendje.


3. Orginele Middenarmsteun monteren
   Hiervoor moet ik een vierkant gat zagen in mijn middenconsole om de armsteun te bevestigen
   middels 4 bouten op een nog te creëren frame.
   


   
4. Koplampen reinigen en droog houden
   De koplampen zijn wat dof en er zit vocht in. Mogelijk zijn de rubberen afsluiters versleten en
   is de luchtcirculatie in de lampen niet optimaal.


5. Luchtfilter vervangen.
   Dit vervangen lijkt voor mijn model niet moeilijk te zijn, maar ik dien eerst een nieuwe te bestellen.
   
6. Tweede autoradio installeren
   Ik heb nu een Mitsubishi W142 CD speler die vereist is voor de boardcomputer.
   Graag zou ik een simpele mp3 speler daaronder willen installeren, zodat ik de boardcomputer kan blijven bedienen.
     
Enfin, ik heb genoeg te doen en kan samen met mijn gezin hopelijk uitkijken naar veel zorgeloze km's in de carisma.
Dit forum zal ik zeer zeker nauwlettend in de gaten houden.


Groetjes,


Rik


PS.


Kent iemand een betrouwbare garage in/rondom Amsterdam?

Chaoth

Welkom Rik.

Mooie Carisma!

Kun je de airbag niet uitschakelen met je sleutel in een daarvoor bestemd contactslotje in het dashboardkastje of rechts van je dashboard/deur?

Marcuz77


stormfox

Dank mannen.
De airbag kan ik helaas niet middels een sleutel uitschakelen.
Het handmatig afkoppelen is goed te doen, maar hiervoor moet ik een aantal stappen volgen zoals accu ontkoppelen.