Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

afslaande motor

Filluar nga moos38, Janar 22, 2015, 03:07:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Eagle1982

Het brandstoffilter dat daar afgebeeld staat lijkt me niet de juiste.
Degene die daar onderin een beetje weg gemoffeld is is een variant met 2 banjokopellingen, volgens mij sleutel 17.
Denk er wel om dat je nieuwe koperen ringetjes gebruikt.
Je zou dus een filter moeten hebben gelijkend aan deze.


Het kan inderdaad zijn dat je stappenmotor een beetje blijft plakken door vuiligheid.


Dat de vetilator aanslaat is niet alleen voor koeling van de motor, maar ook voor je airco.
Deze wordt regelmatig even ingeschakeld.
Wanneer airco inslaat gaan beide fans draaien.
Motorkoeling begint met 1 fan.


Dan even over het uitlezen van deze generatie Mitsubishi ( ook Subaru ).
Deze zijn niet uit te lezen met een standaard OBD protocol.
De stekker is wel hetzelfde alleen de snelheid waarmee de data over de bus gaat ligt bij deze bussystemen 4x zo hoog als het standaard OBDII protocol.
Voor Mitsubishi en Subaru heb je het zogenaamde MUT protocol.
Je moet dus al kijken voor een MUTII tester.


Wat er precies aan de hand is met die van mij weet ik niet, ik heb al heel veel zaken geprobeerd en uitgesloten.
Het blijven vage storingen.
Ik heb een lambda monitor gebouwd om mijn mengsel een beetje in de gaten te kunnen houden, maar deze geeft soms ook vreemde waarden, maar de lambda is nieuw.
Ik heb ook totaal geen storingen gehad, alleen met de lambda destijds.


De gasklep wordt bij de facelift versies volledig door de ECU gestuurd (electronische gasklep), bij de pre-facelift gaat het nog met een gaskabel en is het dus niet de ECU die klep aanstuurt.
Injectoren worden wel door de ECU aangestuurd, net als de bobines.
Na een ECU reset staat hij in principe weer op de fabriekswaarden, na inleren loopt de motor dan weer op de huidige conditie van de sensoren met een uitgangspunt zonder belasting, zeg maar de nieuwe "nulwaarden".
Als er iets mis zou zijn met een sensor dan zou dat resulteren in een foutmelding in het motormanagement.
Zodra ik iets op het spoor ben dan meldt ik het uiteraard :)


Lieke76

Is het niet gewoon een vuile gasklephuis? Bij ons deed hij precies hetzelfde en toen heb ik op verschillende forums gelezen dat het dan aan een vervuilde gasklephuis ligt. Dit schijnt een bekend euvel te zijn van de GDI motor van de Carisma.
Bij de keuring heeft de garage deze goed gereinigd, was zeer vuil en we hebben geen last van een afslaande motor meer gehad! :-D


Groet, Lieke