Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

afslaande motor

Filluar nga moos38, Janar 22, 2015, 03:07:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

moos38

Goedemiddag mede Mitsubishi eigenaren,

Ik zit met het volgende en hoop dat er iemand is die mij kan vertellen wat hier het probleem is en wat ik er aan kan doen.

Ik zal proberen het zo goed mogelijk te vertellen, voor een zo goed mogelijke diagnose.

Voor een week terug begon dit probleem zich voor te doen. Ben van mijn vriendin vandaan gekomen, naar huis met een 100 op de teller voor zo'n 30 km lang. Toen ik de stad inreed moest ik stoppen bij een stoplicht, waarbij de motor opeens afsloeg. Vervolgens gebeurde dit continu tot ik thuis was. Volgende dag was er niks meer aan de hand. Auto reed normaal zoals die altijd deed, tot een dag of 3 geleden de motor weer afsloeg. En tot op de dag van vandaag nog steeds afslaat als ik wil stoppen bij een stoplicht of welke verkeerssituatie ook. Als ik er mee rij, is er niks aan de hand.. Maar zodra ik moet stoppen, en ik trap de koppeling in, dan zakt de toerental zodanig snel, dat de motor er mee op wil houden. En doet dat 9 van de 10 keer dan ook. Ik moet op het gaspedaal blijven drukken, om de motor aan de gang te houden.

Ik heb de luchtfilter bekeken en de luchtslang naar de luchtfilter, dat zag er allemaal zo schoon uit, niks op aan te merken. de gasklep en gasklephuis zagen er ook schoon uit. d.w.z. geen roetafzetting.

Zelf heb ik het vermoeden dat het een vieze brandstoffilter is. De reden waarom ik dat denk is omdat de laatste keer dat ik had getankt, ik best wel lang op het lampje heb moeten rijden voordat ik kon tanken. Meteen een dag of 2-3 erna begon de motor voor de eerste keer uit te vallen. Dus mijn gevoel zegt brandstoffilter.. Is er iemand die mij met dit verhaal, mijn gevoel gelijk kan geven?  Of is er ander probleem aan de hand. Het probleem doet zich voornamelijk voor als de motor op temperatuur is. In de choke blijft hij wel in stationair, maar zodra de motor warm begint te worden of warm is, zakt het toerental al als ik gas los heb met de koppel in getrapt.

Is er iemand die dit herkent, of weet wat er aan de hand is? Zou ik erg mee geholpen zijn.

Alvast bedankt.


Groetjes,

Mark

CvW

Kan goed hoor dat het brandstoffilter vervuild is. Een heel aantal voorwaarden is daarvoor aanwezig. Oudere auto, tank bijna leeg gereden en andere zaken leveren geen zichtbare problemen op. Al zou je wel direct vanaf het moment dat je op de reserve tank rijdt de problemen verwachten.
Houdt de auto ook in als je plankgas accelereert?

moos38

Bedankt voor het snelle reageren.

Als ik er vol gas mee rij, dan schijnt er niks aan de hand te zijn.. ik kan rustig de zelfde rit naar mijn vriendin maken, als ik het gas er maar op hou. Zodra ik moet stoppen bij een afslag of stoplicht, dan zakt de toerenteller naar bijna 0 en de motor 9 van de 10 keer uit.. vanmiddag was dat toch echt 10 van de 10 keer .. Dus met gaspedaal ingedrukt is er niks aan de hand... (nog niet tenminste.... )

CvW

Als het filter helemaal of bijna helemaal verstopt zit dan krijg je het effect dat de auto helemaal niet meer op gang te krijgen is. Of meldingen van het motormanagement. Het ging mij er vooral om of je iets merkt als je ineens het gaspedaal op de bodem trapt. Op constante snelheid rijden zal niet het grootste probleem zijn die doorvoer van benzine lukt nog wel.

moos38

Melding van het motormanagement heb ik nog niet gekregen.. en bij gaspedaal helemaal ingetrapt ook geen probleem. schiet makkelijk naar de +5000rpm en trekt normaal op in zijn versnellingen..

Dus alleen zodra ik het gas loslaat en de koppeling intrap..dan zakt het toerental helemaal naar tussen de 500rpm 200rpm, en slaat zelfs bijna uit. laat ik de koppeling weer langzaam opkomen terwijl de auto volop in beweging is, en ik geef weer een beetje gas bij, stijgt het toerental weer en de motor blijft aan. Zodra ik helemaal stil sta, of ik ben van plan helemaal te stoppen, dan slaat de motor af..

Wel moet ik erbij zeggen toen ik van de week onder de motorkap zat te kijken, en ik dacht van goh laat ik eens een ECU reset doen, en ik wil hem voor de eerste keer stationair laten draaien, dat de rpm richting de 3000 schoot en daar bleef hangen. Ben de auto uit gegaan en nadat ik het kabeltje van de LMM bewoog, zakte hij in zijn normale toeren.. Dus  misschien dat er even iets bleef hangen, of geen contact maakte..  En is de auto eigenlijk niet goed ingeleerd, en het probleem is hiermee ook niet opgelost.. Dus of het de LMM is of de brandstoffilter.. deze laatste mogelijkheid vermoed ik dus vanwege het doorrijden op reserve lampje, maar ik sluit niet uit dat de luchtmassameter ook nog wel eens de boosdoener kan zijn. Stappenmotor heb ik ook al iets over gelezen.. Maar dat blijft dan giswerk..

Vandaar mijn vraag aan de experts ;)

CvW

Tsja, zo zie je maar weer hoe moeilijk het is om via een forum iets op te lossen of een advies daarover te geven. Mijn reactie is gebaseerd op jouw eerste posting zonder rekening te houden met de rest van het verhaal dat je nu post. Had ik dat direct geweten dan zou mijn reactie heel anders zijn geweest omdat het dan niet logisch (meer) is om als eerste aan dat benzinefilter te denken.

Nu moet je dus rekening houden met:
- een verstopt benzinefilter
- een verkeerd ingeleerde ECU
- een defecte LMM of een los contact
- stappenmotor is inderdaad ook een optie maar die zou ik als laatste verdenken omdat daar niets mee gebeurd is
- na de LMM wordt er ergens valse lucht aangezogen waardoor het mengsel niet meer klopt
- Eén of meerdere bougies zijn oud/versleten en vonken niet zo best meer

En nu sla ik vast nog dingen over. Mijn advies: Het lijstje aan dingen die je gedaan hebt aan de auto omgekeerd weer aflopen en alles controleren op juiste uitvoering. Afstrepen wat correct is en met de andere dingen aan de slag gaan.

moos38

Dus de bougies kunnen ook een oorzaak zijn van het niet meer stationair willen lopen van de motor?

Daarom schetste ik er de situatie bij, zodat er misschien iemand zou zijn die dit herkende en wist waar dit aan zou liggen..

Als er dan gezegd zou worden dat bij een vieze brandstoffilter het totale rijgedrag van de auto zou verslechteren, dan kan ik die weg strepen, want als ik er mee rij, is er niks aan de hand en zou het probleem ergens anders liggen. Het probleem deed zich namelijk ook al voor, voor ik de ECU ging resetten. Dus dat was de oorzaak ook niet en kan ik ook wegstrepen. Neemt niet weg dat de ECU alsnog goed ingeleerd moet worden, maar heb daarmee de oorzaak van het probleem niet verholpen.

Als ik de auto start, dan blijft hij koud wel stationair lopen omdat hij dan op de choke rijd. en zodra hij warm begint te worden, krijgt hij deze kuren.

Met de gegevens die ik erbij heb verteld. Het hebben gereden op reserve, het beginnen afslaan van de motor, de volgende dagen niks aan de hand, opeens weer afslaan en tot nu toe niks anders meer gedaan, koud wel stationair in de choke, warme motor begint het afslaan, op de weg nergens last van, alleen zodra ik moet afremmen enof stoppen.

Zou er dan niet meteen al een aantal dingen weggestreept worden zodat ik dichter bij het probleem kom? Of hebben alle punten die je hierboven genoemd hebt, te maken als zijnde een oorzaak van dit probleem?

Zou het bv aannemelijk kunnen zijn dat het in deze situatie aan de LMM ligt, omdat die bv ervoor zorgt dat er genoeg lucht bij het mengsel komt zodat de motor stationair blijft lopen? of kan er gezegd worden dat door een vieze brandstoffilter er te weinig brandstof doorheen gaat om de motor stationair te laten lopen.

als ik problemen heb met de bougies, dan moet ik daar ook last van hebben bij het starten en rijden?

Mijn excuus voor de omslachtigheid en al deze vragen. Geld om het bij een garage te laten doen heb ik niet, dus moet het zo veel mogelijk zelf doen

moos38

en uiteraard bedankt voor de genomen moeite om mijn vraag te beantwoorden 8) Dat waardeer ik ten zeerste  :D

CvW

Het brandstoffilter KAN het totale rijgedrag beïnvloeden. Misschien zit dat ding net genoeg verstopt om de benzinestroom voor het stationaire deel  te verstoren. Is het zo'n doorkijkfilter? Check dan eens of dat vol benzine zit en/of leeg gaat als je gas gegeven hebt. Hou ook in de gaten hoe snel dat filter weer vol zit.

Bougies kun je zelf controleren. Draai er 1 uit en kijk hoe dat ding er uit ziet en of de electrode nog in orde is. Aan de kleur van de bougie kun je ook zaken aflezen over mengsel en juistheid daarvan. Een bougie kan genoeg vonken om op snelheid zonder problemen voor ontbranding te zorgen, maar door de zwakte van de vonk bij stationairloop in de problemen te komen. De LMM zorgt trouwens niet voor de luchttoevoer, maar voert metingen uit over de hoeveelheid lucht die de motor in gaat. Mede op basis van die gegevens wordt het benzine/luchtmengsel berekend. Een draadbreuk van de LMM kabeltjes/contacten kan dus heel wat gevolgen hebben voor het loopgedrag van de motor.

Ik zou in deze volgorde:
1. Het benzinefilter controlen of vervangen
2. De bougies controleren
3. De bekabeling van de LMM controleren
4. Het luchtfilter controleren op vervuiling




Ghia

Citim nga: CvW ne Janar 23, 2015, 01:11:39 MD

Ik zou in deze volgorde:
1. Het benzinefilter controleren of vervangen
2. De bougies controleren
3. De bekabeling van de LMM controleren
4. Het luchtfilter controleren op vervuiling

Idem hier;
1. gezien je verhaal niet onverstandig daar te beginnen.
2. Altijd verstandig vooral bij GDI.
3. Systematisch werken.
4. Geen lucht, geen .....

Dan heb je ook nog een GDI en die blijken behoorlijk te kunnen spoken.
Gaskleppen blijken bij bosjes te gaan storen na loskoppelen vd accu.

Dus eerst de mechaniek en het tastbare en dan op zoek naar het 'elektro spook'.

moos38

Citim nga: CvW ne Janar 23, 2015, 01:11:39 MD
Het brandstoffilter KAN het totale rijgedrag beïnvloeden. Misschien zit dat ding net genoeg verstopt om de benzinestroom voor het stationaire deel  te verstoren. Is het zo'n doorkijkfilter? Check dan eens of dat vol benzine zit en/of leeg gaat als je gas gegeven hebt. Hou ook in de gaten hoe snel dat filter weer vol zit.

Bougies kun je zelf controleren. Draai er 1 uit en kijk hoe dat ding er uit ziet en of de electrode nog in orde is. Aan de kleur van de bougie kun je ook zaken aflezen over mengsel en juistheid daarvan. Een bougie kan genoeg vonken om op snelheid zonder problemen voor ontbranding te zorgen, maar door de zwakte van de vonk bij stationairloop in de problemen te komen. De LMM zorgt trouwens niet voor de luchttoevoer, maar voert metingen uit over de hoeveelheid lucht die de motor in gaat. Mede op basis van die gegevens wordt het benzine/luchtmengsel berekend. Een draadbreuk van de LMM kabeltjes/contacten kan dus heel wat gevolgen hebben voor het loopgedrag van de motor.

Ik zou in deze volgorde:
1. Het benzinefilter controlen of vervangen
2. De bougies controleren
3. De bekabeling van de LMM controleren
4. Het luchtfilter controleren op vervuiling

Heel erg bedankt voor de genomen moeite voor een reactie.

De brandstoffilter is niet doorzichtig, en zit in mijn Carisma op een onmogelijke plek, zodanig onmogelijk dat ik er als "leek" gewoon niet bij kom. Zelfs na het losmaken van de zekeringskastje en de ronde zwarte pot die daar weer onder zit, zit die brandstoffilter zo laag en op een positie en zodanig bevestigd, dat loshalen en checken en tevens reinigen of vervangen geen optie is.. Althans niet door mijzelf helaas.. Tenzij ik iets anders voor brandstoffilter aanzie.. Ik heb alles weer vastgedraaid in de auto, anders had ik er wel een foto van geplaatst. Maar zit in elke Carisma de zelfde opbouw onder de motorkap? En kan iemand mij vertellen of ik op de juiste plek heb zitten zoeken.. en dat die (als je voor de auto staat) rechtsonder achterin bevestigd zit aan de carrosserie? Onder de ronde zwarte pot.. Wat is die zwarte pot eigenlijk, een filter voor cartergassen ofzo?

De bougies zou ik idd even kunnen nakijken en hoe zou ik een LMM moeten testen?.. Stekker eraf halen en kijken of er verschil in toeren merkbaar is? De luchtfilter zag er schoon uit.. en de slang tussen de luchtfilter en gasklephuis zag er brandschoon uit.. De gasklep zag er schoon uit...

De ECU inleren heeft nu totaal geen zin, aangezien hij niet stationair loopt.. Ja hij loopt wel stationair.. Als ik met moeite geparkeerd sta, beetje gas blijf geven, verbruikers uit en langzaam gas los.. dan schommelt hij rond de 200/300 rpm en na een tig seconden loopt ie een beetje naar boven richting 600/700 toeren.. dus hij kan het wel, maar niet op de manier zoals het hoort.

Nu zelfs tijdens het rijden als ik een bocht moet nemen, en ik wil terug schakelen, begint hij ook uit te slaan. De toeren lopen zo snel terug dat die niet de power levert om op toeren te kunnen blijven, of de motor op de juiste manier te laten draaien, zodat ik normaal de bocht kan nemen. Afremmen op de motor deels met rem, om de remmen te sparen doe ik ook veel. Kan een GDI blok dat wel verdragen?


Citim nga: Ghia ne Janar 24, 2015, 10:14:03 PD
Idem hier;
1. gezien je verhaal niet onverstandig daar te beginnen.
2. Altijd verstandig vooral bij GDI.
3. Systematisch werken.
4. Geen lucht, geen .....

Dan heb je ook nog een GDI en die blijken behoorlijk te kunnen spoken.
Gaskleppen blijken bij bosjes te gaan storen na loskoppelen vd accu.

Dus eerst de mechaniek en het tastbare en dan op zoek naar het 'elektro spook'.

Ook bedankt voor de informatie  :) .. Wist niet dat dat kon gebeuren. Ik heb vorig jaar ergens ook een ECU reset gedaan en toen was er niks aan de hand. Het valt mij alleen op dat het kwam vlak nadat ik wat langer dan gebruikelijk moest door rijden op de reserve.. Pas een paar dagen later begon dit probleem..

Maar weer een lang verhaal dus haha 8) Kan zijn dat ik wat vergeten ben..

Maar informatie is altijd welkom (Y)

Eagle1982

Het brandstoffilter zit daar inderdaad.
Ik vind het ook een belachelijke plek voor een onderdeel dat regelmatig vervangen moet worden.
Inderdaad je zekeringkast aan de kant halen de feulvaporizer aan de kant, dan heb je een beetje ruimte, maar echt makkelijk werken is het daar zeker niet.
Van onderaf kun je er ook niet bij komen, zit je draagarm etc... In de weg.
Het is echt een K.. klus, maar je zit in ieder geval goed.

moos38

Citim nga: Eagle1982 ne Janar 29, 2015, 12:48:10 MD
Het brandstoffilter zit daar inderdaad.
Ik vind het ook een belachelijke plek voor een onderdeel dat regelmatig vervangen moet worden.
Inderdaad je zekeringkast aan de kant halen de feulvaporizer aan de kant, dan heb je een beetje ruimte, maar echt makkelijk werken is het daar zeker niet.
Van onderaf kun je er ook niet bij komen, zit je draagarm etc... In de weg.
Het is echt een K.. klus, maar je zit in ieder geval goed.

Grrr, bah dus haha.. Nou.. die vervang ik wel als blijkt dat er niks anders aan de hand is met mijn auto.

Het is niet zo dat hij totaal niet stationair loopt. Ik heb vanmiddag de ECU opnieuw geprobeerd in te leren nadat ik er van de week Fuel System Cleaner van Forté in had gegooid. Ik had zoiets van de laatste keer dat ik de ECU had gereset, deed hij  moeilijk en was niet goed in geleerd. Dus met dit goedje van Forté dacht ik kans te maken op een betere ECU reset omdat ik het idee had dat er misschien vervuiling in de weg zat ergens.

Dus had de auto stationair lopen vanmiddag. Aanvankelijk bleek er niks aan de hand te zijn. De auto was nog niet helemaal afgekoeld (was er mee aan de rit geweest), en de eerste 5 minuten ging relatief goed.. Toeren waren aan het schommelen tot op een punt de motor bijna afsloeg. amper 200rpm op de teller, maar de auto bleef aan. en de toeren gingen weer langzaam naar boven.. de ene keer rond 700 en er iets boven, en de andere keer er weer onder rond de 500 toeren. Vrij onregelmatig dus.

Toen was de 2e stage aan de beurt met de verbruikers aan. Toeren schommelend rond de 500 toeren, soms er wat boven en soms er wat onder.. nog steeds vrij onregelmatig.. De ventilator van de motor sloeg 2 keer aan in deze 10/15 minuten.. Dat was wel nieuw voor me, maar verder bleef de auto stationair draaien, wel onregelmatig en soms te laag, maar hij bleef wel aan.

De auto uit gezet .. en 20 min later ergens heen moeten. Ik start de auto en de toeren zakken bijna naar 0 punt. Dus de Fuel System Cleaner heeft geen indruk gemaakt op mijn auto, al heb ik het idee dat de ECU  nu wel beter in geleerd is dan de laatste keer.

Maar dat betekent niet dat het probleem opgelost is.Ik merk trouwens wel tijdens het rijden dat de auto af en toe inhoud bij gas geven.. dan moet ik flink het pedaal intrappen om een beetje op een mooie snelheid te komen.. Dit is niet altijd zo, maar ik merkte het vanmiddag opeens toen ik iemand naast me had zitten.

Kan iemand me uitleggen waar een stappenmotor voor bedoeld is en hoe ik kan checken of het geen stappenmotor is die kapot of vies is? .. En of dat een eventuele oorzaak zou kunnen zijn van mijn probleem?.. Of ben ik nu in het wilde weg aan het gokken naar mijn probleem? (word nogal wanhopig  :'( )

Trouwens. De LMM.. Als ik die stekker eruit trek, terwijl de motor draait, wat is dan het volgende wat moet gebeuren.. verhoging in toeren of een afslaande motor.

Zodra de temperatuur wat omhoog gaat, zal ik een middagje uittrekken voor de brandstoffilter. Ik heb er geen goede werkruimte voor en  moet dat dus voor het huis doen. gasklephuis zou ik er ook kunnen afhalen en reinigen, samen met de stappenmotor.. Enne die bougies? In oude auto's heb je  bougiekabels die je ervan af kunt trekken.. Maar dat zie ik bij deze GDI niet.  8) .. Zijn dat die 4 kapjes die ik los moet maken met een sleuteltje 10 ofzo.. en dan zitten daar de bougies onder?? pff.. voel me net een amateur (ben ik ook haha)

Alvast bedankt!


Groetjes, Mark

Eagle1982

Doordat je die reiniger gebruikt hebt heb je jezelf eigenlijk min of meer verplicht het brandstoffilter te vervangen.
Een deel van de rotzooi die in het systeem aanwezig was is opgevangen door het filter.
Die van mij was echt zwart van binnen, dit hoort een witte katoenachtige vulling te zijn.


Het is beter om geen stekkers los te trekken wanneer er een sleutel in het contact zit.
Wanneer een LMM losgekoppeld wordt tijdens het draaien van de motor kan dat verschillende reacties teweeg brengen, de 1 zegt motor slaat af, de ander zegt weer er gebeurt niets en weer een ander zegt dat het toerental omhoog gaat.
Het is maar net hoe het motormanagement hierop ingrijpt aan de hand van andere waarden die binnen komen.



Een stappenmotor is een soort bypass die er voor zorgt dat de motor lucht krijgt wanneer de  motor stationair loopt (dus wanneer de gasklep gesloten is)
Een stappenmotor heeft verder niets te maken met het draaien van de motor tijdens het rijden.


Verder klopt het dat je bij een GDI geen bougiekabels aantreft.
De GDI heeft 4 bobines direct op de bougies, die zitten vast met elk 2 boutjes ( sleuteltje 10 )
Daaronder zit een lange schacht ( ca 15 cm.) verder kom je met het probleem te zitten dat het bougiegat zo krap is dat een standaard bougiedop/sleutel er niet door past.
Een lange dop 16 van een 3/8 ratelsetje zou wel moeten passen.
Denk er wel om dat deze doppen standaard geen rubber voering hebben die de bougie vast klemmen om deze er uit te kunnen trekken.
Contoleer ook meteen even de schachten onder de bobine op uitdroging, als de schachten uitgedroogd zijn dan kunnen ze doorslaan naar het blok en krijg je dus geen (goede) vonk in de verbrandingskamer.
Schachten zijn losse onderdelen en te bestellen bij de dealer. (ca. €150,- meende ik me te herinneren )


Het gevoel dat de motor inhoudt bij het optrekken heb ik ook, en dat duurt bij mij al een hele tijd.
Tot nu toe nog geen oplossing voor kunnen vinden.
Wanneer ik merk dat hij inhoudt laat ik het gas even los en geef opnieuw gas, meestal pakt hij dan op, soms pas na een 2e keer.
Wat ik dan zie op mijn verbruiksmeter tijdens het inhouden (pre-facelift) is dat het verbruik omhoog schiet.


moos38

#14
Dankjewel voor je reactie Eagle :)

Dus brandstoffilter is nu een verplichting geworden haha .. Oke, zal er direct 1 bestellen ..

https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/brandstoffilters/mitsubishi/carisma-saloon-da-bouwjaar-1996-09-2006-06/c467-450-12022/brandstoffilter-0450905983-bosch/p169839.html

het is een filter voor benzine injectie en volgens mij is dit de enige in zijn soort, en dus de filter die ik moet hebben? Of iemand een andere tip? Er zijn best wel veel verschillende brandstoffilters, dat ik niet precies weet welke ik moet bestellen..

Betreft de stappenmotor.. het niet stationair lopen kan dus ook het gevolg zijn van een vieze of defecte stappenmotor? want als de klep dicht gaat, en die gaat vast dicht op het moment dat ik het gas loslaat en de koppeling intrap. Dat de stappenmotor het vertikt om er voor te zorgen dat de motor genoeg lucht krijgt om de motor draaiende te houden? Of zeg ik hier nu iets onzinnigs..

Ik hoorde toevallig  nog van iemand dat het misschien wel de temperatuursensor zou zijn.. zit daar misschien een logica in? Wat ik al vertelde in mijn laatste mail was dat ik de ventilator onder de motorkap 2 keer heb horen aangaan, toen ik hem stationair aan het inleren was.. En die vin alleen maar aanslaat als de temperatuur van het blok te warm is toch?

Ik zal bij een maat even vragen of hij deze doppen heeft voor de bougies .. Die knutselt al jaren aan oldtimers, die die heeft vast wel goed gereedschap daarvoor.. Dus die ga ik zeker nog even checken deze week.. En zal kijken of de schachten nog goed zijn..

Ook heb ik rondgevraagd om een OBD ding, zodat ik misschien zelf mijn auto kan checken op foutcodes.. Of heb je voor de Carisma een andere tool nodig om de ECU uit te lezen..


Betreft jouw Mitsubishi,  het lijkt wel of die bij het in trappen van de gaspedaal, er teveel aan benzine word doorgelaten, wat er voor zorgt dat de motor smoort en inhoud, en ook wel begrijpelijk is dat het verbruik hoger is.. Worden de injectoren ook geregeld door de ECU? Zou daar  misschien de euvel zitten? En wat gebeurt er zodra je een gaspedaal intrapt?.. De ECU registreert dat toch en gaat meteen aan de slag met alles te regelen om er voor te zorgen dat alles hoort te doen, wat je kunt verwachten als je een pedaal intrapt?

Dus ik als amateur met enige denklogica denk dat het misschien wel in je ECU zit, mocht deze de procedure regelen?.. De 2e keer dat je intrapt na het loslaten, zorgt voor nieuwe volgorde van de gaspedaal procedure?.. En soms doet de 2e keer het ook niet.. dus misschien een defect in hetgeen, wat ervoor moet zorgen dat de juiste hoeveelheid  brandstof ingespoten moet worden op het moment dat je het pedaal intrapt? Of kan dat niet wat ik zeg... ::) En heb je dat zelf al laten uitsluiten.. Je hebt het al een langere tijd, dus ik denk dat er al een hoop eventuele oplossingen voorbij zijn gekomen..

In ieder geval nog bedankt voor de reactie.


Groetjes, Mark