Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Wegvallen vermogen diesel 2liter

Filluar nga thorgal, Tetor 19, 2015, 05:21:46 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

thorgal

Hallo,

Ik rijd met een Mitsubishi Outlander 2007 diesel 2liter motor.
Is tweedehands gekocht. Heb er nu 158000kms mee.
Maar als ik er mee aan het rijden ben bij constante snelheid bij 120 km/h valt plots het vermogen weg.
In 2013 is de EGRklep vervangen.
Foutmeldingen op de boordcomputer zie ik niet.
Is dit een gekend probleem? En wat er aan te doen plus kostprijs?
Bedankt

Chaoth


Willyv

Is autoregeneratie van je roetfilter, duurt maar even maar is verdomd vervelend, ik weet het.
Demonteren en reiningen helpt niet heb ik al geprobeerd dus laat je daar geen geld voor vragen.
Vervangen is de enige mogelijkheid +/- 1700 eurotjes.

thorgal

Citim nga: Willyv ne Tetor 20, 2015, 07:47:18 PD
Is autoregeneratie van je roetfilter, duurt maar even maar is verdomd vervelend, ik weet het.
Demonteren en reiningen helpt niet heb ik al geprobeerd dus laat je daar geen geld voor vragen.
Vervangen is de enige mogelijkheid +/- 1700 eurotjes.

Over 2 weken gaat hij naar de garagist voor 7 weken. Ik had het hem er al eens over.
Maar over roetfilter zei hij geen woord.
Omdat ik ook al iets gelezen had van een bypass van de egrklep.
Hoe kan hij zien dat het de roetfilter is? Zit dat in de codes?
Zijn daar meldingen over?
Alvast bedankt

Willyv

#4
Neen, meldingen zijn er niet omdat je geen motormanagment controle melding hebt gekregen.
Als de wagen niet meer in staat is zelf te regenereren dan pas brandt dat lampje en zie je het in de meldingen.
Wat men wel kan uitlezen is het antal keer dat de wagen een autoregeneratie doet, of men ook ziet wanneer dat weet ik niet echt.
de mijne deed het om de 350-380 km en dat is knap vervelend, daarom ook is ie weg.
Als je een verbruiksmeter hebt, indicator of zo, kijk dan eens naar het verbruik op het ogenblik dat je er last van hebt dat zou zeer hoog liggen.
En je ruikt het ook, de regeneratie stinkt verschrikkelijk.
Weet alleen niet of de uitvoering van 2007 een roetfilter heeft dat moet je wel eerst weten natuurlijk.
Is het de VW motor dan heb je 95% kans dat je al een roetfilter hebt.

thorgal

Citim nga: Willyv ne Tetor 20, 2015, 12:59:10 MD
Neen, meldingen zijn er niet omdat je geen motormanagment controle melding hebt gekregen.
Als de wagen niet meer in staat is zelf te regenereren dan pas brandt dat lampje en zie je het in de meldingen.
Wat men wel kan uitlezen is het antal keer dat de wagen een autoregeneratie doet, of men ook ziet wanneer dat weet ik niet echt.
de mijne deed het om de 350-380 km en dat is knap vervelend, daarom ook is ie weg.
Als je een verbruiksmeter hebt, indicator of zo, kijk dan eens naar het verbruik op het ogenblik dat je er last van hebt dat zou zeer hoog liggen.
En je ruikt het ook, de regeneratie stinkt verschrikkelijk.
Weet alleen niet of de uitvoering van 2007 een roetfilter heeft dat moet je wel eerst weten natuurlijk.
Is het de VW motor dan heb je 95% kans dat je al een roetfilter hebt.

Je hebt hem dus verkocht? En heb je het dan gemeld aan de koper?
Het is idd de VWmotor.
Wat bedoel je met verbruiksmeter? Bedoel je van dieselverbruik?
Kan je die roetfilter er niet gewoon uithalen?
Wel duur 1700 euro. Had ik het geweten ik had me een Toyota Landcruiser gekocht.

Willyv

Ja verbruiksmeter, op je dashboard heb je toch een aanduiding van je huidig verbruik. Als je normaal rijdt en je laat je gaspedaal los komt die meter op nul te staan, tijdens een autoregeneratie zal je merken dat er steeds een verbruik is. Dat komt omdat je roetfilter brandstof nodig heeft tijdens die job. En neen je kan die er niet gewoon van tussen halen, je computer merkt dat en zal dan steeds alarm geven mag ook niet van de techn keuring. Wat je wel kan overwegen is die er ook laten uithalen in je software maar dat is werk voor kenners.

thorgal

Citim nga: Willyv ne Tetor 20, 2015, 04:26:47 MD
Ja verbruiksmeter, op je dashboard heb je toch een aanduiding van je huidig verbruik. Als je normaal rijdt en je laat je gaspedaal los komt die meter op nul te staan, tijdens een autoregeneratie zal je merken dat er steeds een verbruik is. Dat komt omdat je roetfilter brandstof nodig heeft tijdens die job. En neen je kan die er niet gewoon van tussen halen, je computer merkt dat en zal dan steeds alarm geven mag ook niet van de techn keuring. Wat je wel kan overwegen is die er ook laten uithalen in je software maar dat is werk voor kenners.
De verbruiksmeter komt op nul. Wil dat dan zeggen dat het een ander probleem is? Turbo gerelateerd?



trancedrift

Een obd dongel elm327 voor 5 euro van ebay en je zou real time waardes van de motor kunnen zien - kijk vooral naar de inlaat druk, voor diesels het begint bij 101 kPa (atmosferisch druk). Dus 202 kPa is 1 bar boost, etc. Een mogelijke redenen voor gebrek van vermogen is dat de boost klep blijft open en wastegate van de turbo reageert te vroeg - dus je bouwt geen turbo druk.

thorgal

Ondertussen heb ik de pechverhelping moeten bellen en kwam er op de uitlezing bij het motormanagement de melding "turbodruk te hoog"
Na resetten of wissen van de melding naar de dealer geweest en die kon de melding niet meer vinden.
Ondertussen had hij wel een andere luchtfilter gestoken en zat een aansluiting op de luchtfilter los.
Dit herstelt zijnde even later kwam het probleem weer terug.
Om 1 of andere reden wil hij nog niet naar de turbo kijken... heel bizar.
Is dat dan zo een zwaar werk om daarbij te geraken? Nog iemand deze melding gehad?
Kan de dealer oude meldingen niet meer zien na wissen?
Wat raden jullie me aan?

Groeten