Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

ASX 1.6 chippen??

Filluar nga wquispel, Janar 05, 2012, 02:12:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bugsvoyager

probeer deze bedrijf is.
zij chippen ook mitshubishi en hebben tuv certificaat.dat klinkt al stukken geloofwaardig


http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Mitsubishi.htm#header


hier onder is een bekende van me en die doen zeer goede zaken.


http://www.tunex.nl/web/index.php/tunex-chiptuning-per-merk/27-mitsubishi-chiptuning-tunex.html


ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.

KaNiNa73

Citim nga: jdoolaard ne Janar 11, 2012, 10:45:56 PD
geachte chippers,
succes ermee,ik neem aan dat als er wat gechipt wordt,wij ook geinformeerd worden.
Doe ik! Groetjes

chiel

Bij een atmosferische motor valt nauwelijks winst te behalen in motorvermogen d.m.v. chiptuning. Maar het is absoluut wel mogelijk. Belangrijk is je hierbij vooral niet te laten oplichten door de hoge bedragen die hiervoor worden gevraagd.

Voor 250/300 euro kun je de ASX prima 'Piggybacken' en dat is incl. montage. Het is overigens geen echte piggyback tuning, omdat hierbij normaliter de complete boordcomputer wordt vervangen. Dat is bij de aanbieders op het internet m.b.t. de ASX niet het geval. Hier wordt slechts een module in de auto geplaatst. Deze zorgt ervoor dat het motormanagement wat florissantere waarden meet waardoor de auto merkbaar beter presteert. Verbruik wordt nauwelijks beïnvloed, tenzij je zelf wat meer het gas indrukt na de tuning. De installatie stelt werkelijk niets voor, binnen 30 minuten sta je weer buiten. Indien gewenst kun je gewoon meekijken hoe het geïnstalleerd wordt. Wie een beetje handig is kan het zelf ook weer zo uitbouwen.


Zover ik weet zijn er nog geen tuners die de ASX ook daadwerkelijk kunnen chiptunen (dus het bestaande motormanagement aangepassen/vervangen). Hier is overigens niets mis mee als het goed gebeurd. Mijn laatste 4 auto's waren allemaal op deze wijze gechipped en met alle 4 nooit enig probleem gehad. De gangbare bedragen liggen zo tussen de 500/750 euro. De performance verbetering zal in het geval van de ASX ong. gelijk zijn als genoemde 'Piggyback' tuning.

KaNiNa73

Hoi Chiel,
Wat ik heb begrepen van een tuningbedrijf is de reden dat chiptuning nog niet wordt aangeboden onder andere ligt aan het feit dat de behuizing van het motormanagement gelijmd is en zeer lastig open te krijgen is zonder dat dat sporen nalaat. Andere merken (vooral Europees) hebben geschroefde behuizingen. Dus wellicht als de ASX 3 jaar op de markt is (en de fabr.garantie is verlopen) dat er dan wat komt....

Willyv

In Diesel kan je de ASX wel al chippen.
ik ken een bedrijf voor de Belgische versies. privé berichte sturen wanneer je interesse hebt.


chiel

Citim nga: Willyv ne Janar 21, 2012, 05:29:37 MD
In Diesel kan je de ASX wel al chippen.
Klopt, er zijn legio bedrijven die dat doen maar de diesel beschikt dan ook over een turbo. Chippers voor de atmosferische 1.6 motor zijn schaars.   

proditaki

#21
Iemand op het carisma forum heeft zijn 1.6 laten chippen. Die was,er erg over te spreken. Effe opzoeken waar dat was.

Update: bij v-tune was dat dus http://www.vtune.nl/
Ook middels piggyback

Willyv

Citim nga: chiel ne Janar 30, 2012, 01:49:06 MD
Klopt, er zijn legio bedrijven die dat doen maar de diesel beschikt dan ook over een turbo.
Ja omdat jullie een Bosch CPU hebben, wij Belgen moeten het met een Denso doen, en ga die maar eens chippen, bijna niemand kan er in


Whizzy

Afgelopen zaterdag mijn ASX laten chippen (piggyback) bij Vtune in Huizen.
Aardige gasten en goede ontvangst.
Het resultaat mag er zijn, van 117pk naar 131pk is echt wel goed merkbaar.
De motor pakt beter op, is feller en de vermogenstoename is op allerlei momenten goed merkbaar.
Wegrijden, inhalen en optrekken op hellingen gaat beduidend makkelijker.
En het ziet er naar uit dat ie ook iets zuiniger is geworden.
Dit is net wat de ASX miste, voor € 250,- een echte aanrader!  8)

Stigter

En hoe staat het met de fabrieksgarantie wanneer je deze tuning uit laat voeren?
Bij een Duits merk staat een chiptuning zelfs in de accessoirelijst..



GerritB

Citim nga: Stigter ne Mars 06, 2013, 05:21:37 MD
En hoe staat het met de fabrieksgarantie wanneer je deze tuning uit laat voeren?
heb eigenlijk best wel dezelfde vraag...

MPX

Citim nga: Whizzy ne Mars 05, 2013, 10:49:18 MD
Afgelopen zaterdag mijn ASX laten chippen (piggyback) bij Vtune in Huizen.
Aardige gasten en goede ontvangst.
Het resultaat mag er zijn, van 117pk naar 131pk is echt wel goed merkbaar.
De motor pakt beter op, is feller en de vermogenstoename is op allerlei momenten goed merkbaar.
Wegrijden, inhalen en optrekken op hellingen gaat beduidend makkelijker.
En het ziet er naar uit dat ie ook iets zuiniger is geworden.
Dit is net wat de ASX miste, voor € 250,- een echte aanrader!  8)
Is ie op de rollenbank geweest dan, ik wil dat weleens zien.
Iedereen heeft het over PK's, NM's en wanneer ze vrijkomen zijn veel belangrijker.
Ik heb in het verleden een 1.8 Mondeo laten chippen via de OBD poort (zoals het hoort is mijn mening).
15 PK en 23Nm, onzin natuurlijk maar de auto werd duidelijk een stuk soepeler.
Daarna kocht ik een 2.0 deze was veel sneller ondanks dat volgens hun gegevens, de specs van de getunde 1.8 en niet getunde 2.0 niet veel uit elkaar lagen.
Ik twijfel ook nog steeds, veel "bedrijven" laden een standaard file en klaar.
Ze adverteren op hun website via computer ontwikkeld bla bla maar niemand heeft een uitdraai.
Heb je een Golf TDI of zoiets, die worden 100 keer per dag gechipt, daar zijn wel uitdraaien van, maar voor echte auto's  :) zoals de onze blijft het altijd maar gokken.
Je kunt ook je katalysator nog laten vervangen door een 200 cells sport katalysator of een twister, dat scheelt echt want de katalysator houdt een boel tegen.
Auto wordt ook zuiniger maar niet stiller vrees ik.
Daarnaast kun je ook nog een beter inlegfilter plaatsen, alle kleine beetjes helpen.
Jouw ervaringen brengen mij toch weer aan het twijfelen, maar jah zo'n piggyback is niet echt mijn voorkeur.

Eibach Pro kit, Pipercross PP1845, NGK Laser Iridium.
Castrol Edge Professional A5/B5 0W30

Whizzy

Voor € 150,- willen ze jouw auto in Huizen wel op de rollenbank zetten.
Ik vond het niet de moeite en heb dat daarom niet gedaan.
Als je zo aan de getallen vastzit om te bewijzen hoeveel het precies is geworden, dan moet je dat zeker doen.
Verder moet je misschien maar vertrouwen op mede Mitubishirijders die hier hun reële ervaringen delen.
Maar als je tevreden bent over hoe je auto nu rijdt, dan moet het het gewoon niet doen.
En waarom is via de OBD de enige echte manier? Dat is het nu net niet!
De chip van het motormanagement op maat herprogrammeren, dat is dé enige echte manier.
Alle andere manieren zijn oplossingen voor hen die niet all-the-way willen gaan...
Laat ieder hierin zijn keuze maken voor de prijs die hen schikt.
Wij hoeven hier niet te oordelen, alleen maar te informeren en adviseren.

MPX

Herprogrammeren met een piggyback, dat ding bedonderd de boel juist.
Via OBD kun je herprogrammeren en de marges die in de software zitten aanpassen, de juiste manier dus.
Jij zegt juist van niet, sorry hoor maar dan heb je er gewoon geen verstand van.
OBD tuning is de ECU herprogrammeren, dat doet een piggyback niet.
Al die verhalen zijn leuk hoor, op de testbank door hun zelf ontwikkelde software, maar een uitdraai hebbben ze niet.
Logisch ook want dan zouden ze elke type auto persoonlijk onder handen hebben moeten nemen, maar lieg er dan niet om zoals 99% doet.
Eibach Pro kit, Pipercross PP1845, NGK Laser Iridium.
Castrol Edge Professional A5/B5 0W30