Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Spacestar 1998 1.3 vragen

Filluar nga frheerlen, Janar 19, 2016, 01:16:32 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

frheerlen

Dag Allemaal, :(


Sinds ruim 1 jaar heb ik een Mitsubishi Spacestar 1.3 uit 1998 en ik heb enkele vragen:


het srs lampje brand voordurend. ik hoorde dat er een ring in het stuur die de airbag aanstuurt gescheurd is klopt dit ?
De klok in het display blijft niet goed lopen en loopt regelmatig minuten achter. Hoe kan dit ? en hoe lost ik dit op ?

Het verbruik dat in het display wordt aangegeven wordt niet vastgehouden. ik las ergens dat het display het geheugen van de standaard radio gebruikt om dit vast te houden. Klopt dit ? en hoe kun je de gegevens bewaren als je geen standaardradio meer hebt ?


Mijn kilometer teller doet het dan wel en dan niet. Werkt deze km teller met een kabel ?


Heeft een Spacestar uit 1999 en afstandsbediening om de deuren dicht / open te maken ? kan ik deze in een 1998 inbouwen ?


Groeten,


FRHeerlen

Nick 525e

Hallo,
Ik weet eigenlijk alleen een antwoord op je laatste vraag. Volgens mij is een afstandbediening niet standaard geleverd op het eerste type spacestar. Als je wel een originele cv hebt welke door het handmatig draaien van de sleutel aangestuurd word kun je er redelijk eenvoudig een after market setje met afstandbediening op aansluiten. Kost iets van 70 euro en is als je een beetje handig bent makkelijk in te bouwen.
Gr. nick

Eagle1982

Aftermarketsetjes zijn al te krijgen van rond de € 20,- als uitbreiding op een bestaande Cv en iets van € 35,- voor een set met servomotoren.
Je moet wel een beetje affiniteit hebben met elektra.

Als je bij een airbag niet precies weet wat je doet, blijf er dan echt vanaf en laat hier ff naar kijken bij een garage. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de schade enorm, om van letsel nog maar niet te spreken.

Het display moet een stabiele spanning hebben, als deze te laag is kunnen er vage storingen optreden, controleer vooral de massa.
Het geheugen loopt niet via de radio, alleen de functieknop om de verschillende modi te selecteren zit in de originele radio, verdere draden zijn voor bijvoorbeeld RDS en audio data van de originele radio.

De kilometerteller is een kwaaltje wat bij veel Spacestars naar voren komt en zit in de klok zelf.
Wanneer de kilometerteller uitvalt en geeft een tikje tegen de klok gaat ie dan weer, of verspringt hij dan, blijft de teller wel eens hangen en doen je brandstofmeter en tempmeter het soms ook niet goed?

Deze kwaaltjes heb ik wel vaker verholpen en de boordcomputers modificeren heb ik ook wel gedaan.