Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mijn Galant E54A 2.0 V6 MIVEC :)

Filluar nga areksz121, Shtator 13, 2013, 10:54:26 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

areksz121

Hoi,


Ik ben Arek, kom uit Polen, ben een forumlid op poolse site sinds 2009 http://forum.mitsumaniaki.pl/ en daar is mijn volledige topic:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575


Heb een gekke Galant:
Bj 1993, climate control, 4x elek. ramen, manual 5-bak, LED verlichting binnen...Pas geleden was op poolse kenteken, maar woon ik in Nederland, dus Nl kenteken al heb. Ik ben 3de eigenaar van het sinds 3jaren. Rijdt zonder problem ver weg, en ik kan ales zelf bij deze auto doen ;)







Zit er in 2.0 V6 MIVEC motortje. Bodem van Galant, cilinderkoppen van FTO +ECU= Distributieriem aan linker (bestuurder) kant :)







Tijdens opbouwen, motor 2.0 V6 van Galant:


En tweede van FTO:



Volgende:



https://plus.google.com/106522184810808245518/posts/NiP9WsiD5C5

Gegele de jaar op verkeerde distributie afsteling gereden, maar er is niets geburd. Gewoon minder vermogen...sinds 1 week dit problem is opgelost, auto energie gekregen heeft, maar ben niet zeker of een nokkenaas waar sensor zit moet nog 1 tand naar voor stelen ::)  Bij deze ik zie geen teken. Daarom zoek ik iemand met FTO GPX, wie kan mij merktekens laten zien, of hoe is het afgesteld bij andereen. Het is de zelfde motor als in FTO, ook computer (ECU).

Binnenkort wordt een inlaatspruitstuk van FTO ingebouwd (betje laswerk nodig), en wil ik graag ook vermogen test bank bezoeken.

Groetjes


Super Top

Hallo Arek welkom hier op het forum.

Mooi project heb je daar.
Ik wist niet dat dat kon, cilinderkoppen van een FTO op het blok van een Galant. Ik dacht dat het niet kon omdat de distributie aan de andere kant zit.
Maar het kan dus wel.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Hallo Arek en welkom. Dzin dobry!


Mooie Galant heb je :)
Succes met je project! Er zijn hier wel een paar mensen met een FTO.


Misschien kan iemand je wel helpen aan een technisch handboek waar de afsteltekens instaan.


Greets Koen

areksz121

#3
Bedankt!


Ik ga mijn best doen om te allernieuwste dingen hierin schrijven ;)


Handboek van FTO heb ik wel op computer, maar is niet zo goed leesbaar waar de teken moet zijn. Lijkt me, dat volgens beeld in boek moet er nog een tand naar voor stellen. En op dit moment is wel goed, autotje rijdt gezond, goede optrek heeft, maar denk ik, kan nog beter trekken. Daarom moet ik personlijk een FTO GPX bekijken hoe zitten de tekens (vooral bij nokkenaas sensor) uit.


Ik hoop, dat ~ 200PK van fabrikant gegevens komt er uit ;D

4Koen63

Ik hoop het ook voor je, da's natuurlijk altijd wel het mooiste ;)


Succes!


Wieger

hey welkom hier ,
Ik heb je topic volgens mij ook wel eens voorbij zien komen op het GalantFans forum .
Hoe ben je er achter gekomen dat een kop van de FTO op jou V6 past ?


Goede km en blijf dit interessante project volgen .

areksz121

Het idee is al 3 jaar geleden in mijn hoofd gekomen....toen dacht ik, dat dat niet kon doorgaan. Een jaar later, toen ik had betje loze geld, met mijn broer besproken en begonen om onderdelen te regelen. Binnen FTO en Galant 7G 6a12 cilinderblokken zijn dezelfde, koppaking naturlijk ook. Distributies zijn zelfde, aleen Galant net als non MIVEC heeft riem 226T en FTO MIVEC heeft 232 en zo'n werd gebruikt. Er zijn paar dingen te doen:


- klepdeksels van FTO moet via laswerk verbouwen (zichtbaar op de fotos)
- op dit moment ook inlaatspruitstuk van Galant verbouwd zit er in (van FTO wordt in toekomst verbouwd )
- kabelboom op basis van Galant, aleen onsteking system is anders
- dynamo moet GLSF zijn...normaal bij 7G Galant zit er in LS. Dit is opgelost zo, dat stator en rotor blijft van Galant 7G, en rechter met regelaar van 8G.
- zuigers van FTO MIVEC zijn anders dan van een Galant.


       







mitsu-galant

Hey Arek,


Gekke Galant idd heb je er van gemaakt
respect man voor dit project! Ik heb 2x Galant V6
grtz

xchristox

Ik heb distributie riem van mijn FTO zelf gedaan en heb er ook foto's van gemaakt.

Kijk even in mijn project topic daar kun je het volgens mij in terug vinden.