Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen en een vraagje

Filluar nga Beldman, Prill 13, 2020, 07:44:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Beldman

Beste,


Ik ben Ruben
36 jaar en woonachtig in Enter(Twente)
En sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een space star 1.3 uit 2000.


Nu gelijk maar even een vraag.


Door een foutje van mezelf, kortsluiting veroorzaakt.
Daar op 2e paasdag 17.00 de winkels dicht waren. Geen nieuwe zekeringen kunnen halen.
Nu heb ik de zekering van de alarmlichten gebruikt, om de radio binnenverlichting en info display weer te laten werken. Alleen is nu mijn acculampje gaan branden. Hoort dit beeld bij elkaar?


Alvast bedankt

JohanColt

Klinkt op zich logisch dat er een lampje gaat branden wanneer een zekering stuk is.


Zit er niet ergens een zekering, waarop niets is aangesloten? Dan kun je die even gebruiken en kijken of het lampje uit is


DennisN

Hoi Ruben,om te beginnen welkom!
Het probleem dat je omschrijft klinkt voor mij niet heel logisch. Als een zekering defect is gaat bij mij het accu-lampje niet branden. Heb je al gekeken wat er gebeurt als je de zekering van de alarmlichten weer terug plaatst?
Als de "accu" lamp blijft branden, dan betekent dat normaal gesproken dat er meer energie aan de accu wordt onttrokken dan dat er in gaat (meestal een probleem met de dynamo (aandrijving)).
Ik zou zo gauw niet weten of het blijven branden van de accu lamp een aanvullende functie heeft om te waarschuwen voor andere elektrische gebreken, maar dat lijkt me niet voor de hand liggend.
Kortom, eerst proberen om de zekering weer terug te plaatsen, als dat het probleem verhelpt, dan misschien nog een andere zekering wisselen. Maar misschien kun je beter een dagje zonder radio rondrijden, dan zonder essentiële zaken. Morgen een verse zekering halen en dan is het probleem hopelijk verholpen. Doordat er kortsluiting is geweest (weet je ook wat en hoe dat ontstaan is) kunnen er ook andere dingen defect zijn geraakt, of zelfs kabels zijn gesmolten, hopelijk valt het allemaal erg mee.
Mvg Dennis

Beldman

Bedankt heren voor jullie bericht. Ik ga er mee bezig

Beldman

Vandaag een nieuwe zekering geplaatst, en het lampje is weer uit. Gelukkig.


Bedankt voor jullie reacties

DennisN

Fijn dat het weer werkt!
Veel rij en luisterplezier  ;D