Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt 1.3-1.5 2004-2008: hoge toon uit dashboard/display/boordcomputer??

Filluar nga BlueSky, Prill 16, 2020, 01:09:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

BlueSky

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel erg gecharmeerd van de Colt 1.3 en 1.5 uit 2004-2008 als mogelijk nieuwe occasion. Al een drietal bekeken de afgelopen maand om me goed te oriënteren op welk model specifiek het beste bij mij past. Wat me bij alle drie opviel (1.3 automaat 2006 en 2x 1.5 d'Azur 2007) was dat er een constante hoge elektronische fluit/piep toon te horen is vanuit/vanachter het dashboard zodra de sleutel in contact omgedraaid wordt. Deze toon is er als de motor nog niet is gestart en houdt ook aan als de motor draait. Het lijkt dus vanuit het dashboard te komen. Voortdurend aanwezig, niets heeft invloed op hoogte noch volume van de toon; airco/kachel uit geen verschil, rijden geen verschil. Enkel als je de radio aanzet wordt de toon overstemd. De autoverkopers in betreffende occasion dealers hoorden het ook en hadden allen geen idee wat de oorzaak is. Het is geen luide toon, maar als je het eenmaal hebt gehoord kan je het niet meer niet horen haha.

Heeft iemand hier misschien een idee? Hoort dit bij deze serie Colt? Of is dit een bekend elektronisch mankement dat te verhelpen is? Ik vind het zo opvallen dat het bij alle drie de wagens hetzelfde was!

Hopelijk weet iemand raad!

Milo

BriannNL

Dit komt uit de boordcomputer en is inderdaad een bekend probleem. Moet zeggen dat het wel went en zeker als je vaak/altijd de radio aan hebt, heb je er geen last van.