Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt - Cyborg Mivec

Filluar nga Ukkie, Nentor 30, 2011, 08:14:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DannyColt12v

het kan wel hoor zo erin en eruit maar is het is maar te hopen dat de bedrading wel al op zn plek zit :D
en dat geluk had ik helaas niet...

Ukkie

nou ik heb nu geen toerenteller in mn dashboard, het is zo'n rond kastje die aan de zijkant kan hangen van de deur ;) dus dan vraag ik me af of de bedrading er al is..

Ukkie

hallo,

even een vraagje, vandaag is mn toerenteller dus binnengekomen,
hoe monteer ik dit ding, wordt niet echt wijzer uit de handleiding (a)


b.v.d.

DannyColt12v

Muahahahahaha ik dacht dat je een originele tellerbek met daarin al een toerenteller had besteld :p

Ukkie

Haha nee niet bepaald..  :P duszz weet iemand hoe dit wel moet met een losse toerentellerunit :-\

DannyColt12v

Als je je tellerbak eruit haalt zitten er 2 dikke stekkers,de linker stekker links bovenin en dan het 2e pinnetje die is van de toerenteller en daar op zou je moeten meten of ie pulseerd.. als dat zo is dan kan je hem daar op aansluiten..

Het kan ook zijn dat het er niet zit mjah daar moet je zelf achter zien te komen en anders via je ecu maar dan moeje een ecu pinout diagram hebben..

Prowler

"
Citim nga: DannyColt12v ne Janar 19, 2012, 04:40:23 MD.. en anders via je ecu maar dan moeje een ecu pinout diagram hebben..
''

Zo heb ik het ook bij m'n eerste auto gedaan. Ecu pinout opgezocht en aansluiten die hap :)

DannyColt12v

ik met een AVC-R module toen ik nog met me Colt turbo rond reed was geinag apparaatje :D




heb zelf ook al gezocht naar een ecu pinout diagram van colt cj0 maar ken het nergens vinden.... :-X

Ukkie

prima, danku
zal kijken of ik die kan vinden en evt. aansluiten.
en die ecu pinout dat wordt mij te ingewikkeld;)

Ukkie

@ danny,

ik heb nu teller eruit gehaald,
maar linksboven kan ik die desbetreffende pin niet vinden?
hierbij de foto van de constructie van het dashboard,,
weet jij welke ik moet hebben om te kijken of hij pulseerd,?



DannyColt12v

mogguh

in die blauwe stekker,zie ik die witte draad al zitten..
als het goed is zit die op het 2e pinnetje van het stekkerblok en die moet het zijn ;)

Ukkie

Mogguh jonguh

Danku, hij zat op de 3e pin die witte draad maar hij doet het wel.
Op de toerenteller zitten 3 draadjes.. Groen, zwart en rood.. Welke doe ik waar?

Prowler

Zwart is de min.
Rood is de Plus
Groen is het signaal draad :).

Ik zou dus de rode draad wel op een geschakelde spanning aansluiten ;)

Ukkie

De rooie mut op die witte dus? En op welke moeten de zwarte en de groene dan? (a)

DannyColt12v

Rood is geschakelde plus voor eventuele verlichting
Zwart is altijd massa
Groen is signaaldraad dus toerenteller signaal