Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Advies over CZ3 DID Instyle

Filluar nga mlahaye, Gusht 30, 2011, 10:24:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mlahaye

Hallo allemaal,

Na een tijdje van afwezigheid op dit forum meld ik mij maar weer eens, lees, niet gepost wel vaak mee gelezen. Niet dat ik Mitsubishi de rug heb toegekeerd maar na een stukgelopen relatie, tijdje alleen opnieuw getrouwd en vader te zijn geworden word het weer eens tijd voor een Mitsubishi erbij. Nog steeds ben ik zelf in `t bezit van een Galant 2.0 V6 uit 1995 met inmiddels 322000 KM op de klok. Ik denk dat sommige leden mij nog wel herinneren van het topic over EGR en NOX  van de GDI motor.
Inmiddels ben ik van een Mitsubishi specialist gedegradeerd naar een liefhebber, althans van de nieuwe modellen. Sinds 2004 ben ik niet meer werkzaam bij Mitsubishi dus heb nu jullie advies nodig. Vanaf zaterdag zijn wij de trotse eigenaar van een CZ3 DID instyle full options.
Nu heb ik een paar vragen:
-          De auto is verlaagd, kan het zijn dat dit af fabriek is omdat deze auto tevens voorzien is van het zelfde leren interieur als de CZT?
-          De auto is voorzien van een ik meen uit mijn hoofd PZ5000 navigatie systeem, nu meen ik ergens te hebben gelezen dat de wegenkaarten van PH4500 (dacht ik) ook te gebruiken zijn, wie kan dit bevestigen?
-          Zijn er nog specifieke punten waar ik bij onderhoud op dien te letten?
-          Zijn er nog bepaalde zwakke punten (kan het me niet voorstellen) maar toch?
Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Gr, marc

Evo driver

Eyy marc

Welkom back :D

- Verlaagd als fabrieks optie is nooit geweest. De CZT stoelen trouwens wel als ik me goed herriner.
- Nee de kaarten zijn niet hetzelfde als de PH4500 maar als de PH6900 wat vaak in de galanten werd ingebouwd met dat klapscherm
- Onderhoud geen probelemen alleen is de airco een aandachtspunt. Als hij slecht begint te werken meteen een afspraak maken en laten herstellen want de aircopomp blijft continu draaien totdat hij stuk gaat dan gaat de koppeling stuk. Dan moet je een nieuwe aanschaffen.
Check de onderste condensor leiding op eventuele vette plekken op de aansluiting en op de dop van het filter droger op de condensor daar gaan ze als eerste lekken dus ben er op tijd bij anders kost het je een airco pomp. Dit geld trouwens voor elke CZ3, CZ5 en de CZC van het modeljaar 2004 tot 2009.

Ook reglematig de achterremmen bij elk onderhoud controleren want als het goed is heb je schijven achter want de blokken gaan nog wel snel vastzitten waardoor je overmatige slijtage krijgt. Mijn advies is 1 keer per jaar goed schoonmaken en een beetje kopervet op de blokjes smeren.

- Voor de rest weinig dat ik me kan herrineren want zoveel diesels hebben we neit in de rondte rijden.

gr. remco

mlahaye

Oke, dank je voor het antwoord.

Airco zal ik goed in de gaten houden, Maar wat bedoel je met "draait continu mee" neem aan als de druk te laag word agv lekkage dat je comp. niet meer word aangestuurd? Of bedoel je dat als de druk nog net hoog genoeg is maar agv afname van koelend vermogen dan de compr. blijft doordraaien. Ben zelf nog steeds werkzaam bij dealerbedrijf (Skoda/Honda) dus dat afvullen zal ik uit voorzorg elk jaar even doen. Moet bij de Galant inmiddels ook.

Remmen zag ik al dat ze beroerd waren, die worden dus nog vervangen.
Voor de rest hoop ik er net zo probleemloos mee te rijden als met de Galant,  is in ieder geval een leuke verschijning, DID met CZT look.

Bedankt voor je reactie, Gr, Marc

Evo driver

Deze airco pomp heeft geen koppeling die elke keer aanslaat maar een variabele aircopomp. Deze draaid dus altijd mee en nagenoeg naar het vermogen van wat gevraagd wordt wordt er een schijf die in de pomp zit verschoven zodat je snel een goede en gereglede airco systeem hebt met als nadeel dat hij blijft draaien ookal is het systeem leeg en op ten duur kapot draait. Dus hou je lekkage onder controle bij de condensor !

Zag laatst bij een klant een kostenpost van 1200 euro van het vervangen van de aircopomp en condensor en opnieuw afvullen en arbeid.

gr. remco

Chaoth

Ben ik blij dat mijn auto geen airco heeft :P (al is het wel prettig als de zon schijnt)

Space Star 1.6

Mijn auto heeft wel airco en daar heb ik 10 jaar lang geen probleem gehad. gewoon elke jaar luchtfilter vervangen :)

Eagle1982

Citim nga: Space Star 1.6 ne Shtator 01, 2011, 07:27:12 MD
Mijn auto heeft wel airco en daar heb ik 10 jaar lang geen probleem gehad. gewoon elke jaar luchtfilter vervangen :)
Zou toch wel preventief onderhoud doen aan airco systemen.
Onderhoud is behoud en systemen zijn niet goedkoop als je er iets mee hebt, en bovendien ook niet gezond voor jezelf.


Space Star 1.6

elke jaar kijken ze voor mijn auto een kleine beurtje, grote beurtje altijd voor de op vakantie gaan.

Maar aircocheck zou ik niet weten of hun gedaan heb. Ik ben toch nooit ziek geweest  :P

Evo driver

Een airco systeem bestaat niet uit een luchtfiltertje :D.

Het bestaat meer uit een pomp, condensor, filter/droger, expansie ventiel, verdamper.
Het is een gesloten systeem en zo een systeem is altijd lek !!! tot bepaalde hoogte natuurlijk. En gebruik je de airco helemaal niet dan heb je kans dat hij sneller leeg is doordat de rubbers vna het systeem niet meer vet gehouden worden dus uitdrogen en lekkage tot gevolg. Even uit me hoofd loopt er per jaar ongeveer 5 tot 10 % van je gas weg. Dus het beste is als je geen probelemen hebt om om de 8 a 9 jaar het systeem eens opnieuw te laten afpersen en vullen dat is bij ons iig 140 euro ofzo dacht ik. Dan wordt hij leeg gehaald, onder druk gezet ong 18 bar en dan gevacuumeerd rond de 500 a 600 micron daarna opnieuw gevuld inclusief lek detectie vloeistof voor de eventuele lekkage's in de toekomst makklijker op de zoeken.

Het zijn een paar centen maar geloof me onderdelen zijn een stuk duurder !!!!!

Gr. remco

mlahaye

Oke, duidelijk.
Variabele compressor, wist niet dat deze Colt dat ook al had.
Ken het systeem en helaas ook de torenhoge kosten bij defecten.
Zal er in ieder geval op letten maar controleer toch al elk jaar de vulling.

Even een aanvulling op andere reactie, een airco hoeft helemaal niet duur te zijn.
Als je hem netjes laat onderhouden heb je er jaren plezier van, in het geval van mijn Galant al 16 jaar zonder enig defect. Onderhoud is niet alleen 1 keer per jaar je filter vervangen, als het hier de pollenfilter betreft heeft dit namelijk helemaal niets met je airco te maken. Onderhoud is in ieder geval elke 2 jaar opnieuw laten afvullen met juiste inhoud en controle van het systeem.

Gr, Marc


Gr, Marc


Space Star 1.6

Citim nga: Evo driver ne Shtator 01, 2011, 10:31:17 MD
Een airco systeem bestaat niet uit een luchtfiltertje :D .

Het bestaat meer uit een pomp, condensor, filter/droger, expansie ventiel, verdamper.
Het is een gesloten systeem en zo een systeem is altijd lek !!! tot bepaalde hoogte natuurlijk. En gebruik je de airco helemaal niet dan heb je kans dat hij sneller leeg is doordat de rubbers vna het systeem niet meer vet gehouden worden dus uitdrogen en lekkage tot gevolg. Even uit me hoofd loopt er per jaar ongeveer 5 tot 10 % van je gas weg. Dus het beste is als je geen probelemen hebt om om de 8 a 9 jaar het systeem eens opnieuw te laten afpersen en vullen dat is bij ons iig 140 euro ofzo dacht ik. Dan wordt hij leeg gehaald, onder druk gezet ong 18 bar en dan gevacuumeerd rond de 500 a 600 micron daarna opnieuw gevuld inclusief lek detectie vloeistof voor de eventuele lekkage's in de toekomst makklijker op de zoeken.

Het zijn een paar centen maar geloof me onderdelen zijn een stuk duurder !!!!!

Gr. remco

Oh... dan maar ff binnenkort aircocheck  :P