Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

trilling, graag advies

Filluar nga ikkebas, Tetor 16, 2013, 05:19:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ikkebas

Sinds de aankoop van mijn space star is er een trilling waarneembaar rond de 80 km/u wanneer ik harder of zachter ga rijden lost dit vanzelf op.
De trilling is vooral te merken in de auto en niet zo zeer aan het stuur.
Als ik afrem van bv 90 naar 70 dan is het ook duidelijk even voelbaar rond de 80 km/u.


Wat is het advies? uit laten lijnen of banden laten balanceren?
Of zou ik het nog ergens anders in kunnen zoeken?


En op welke kosten moet ik ongeveer op rekenen voor het balanceren of uitlijnen?


bedankt alvast voor het meedenken.

Mr.Art5

9 van de 10 keer is dit simpel op te lossen door de banden te balanceren ;) ik weet niet of je in de buurt van Alblasserdam woont ? Ik kan voor een zacht prijsje jouw banden balanceren ;). Als je in de buurt woont en dit wil laten doen , stuur even een PM ;)

Mocht dit niet het geval zijn , moet je toch meer een beetje in de trant kijken van , stuurkogels etc... die dan vervangen moeten worden. Maar 9/10 mensen die met dit probleem bij mij komen , is het verholpen door even te balanceren ;)

Succes nog!

Super Top

Lijkt me een typisch geval van onbalans in de wielen.
Als je het in de hele auto voelt zit het waarschijnlijk in de achter wielen.
Balanceren hoeft niet zoveel te kosten en kan bij iedere garage.
Uitlijnen doe je als je wielstanden niet meer kloppen (sporing bijvoorbeeld). Dat toont zich doorgaans niet als trilling. Uitlijnen kost zo rond de 65 euro.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ikkebas

super top en mr.Art5 bedankt voor jullie reacties.


Ik woon helaas niet dicht bij Alblasserdam, bedankt voor het aanbod (ik woon bij de Duitse grens bij Hardenberg).


Ik ga volgende week even bij de garage langs om de banden eerst eens te balanceren.


groeten


Bas

ikkebas

vandaag de banden laten balanceren, achter was hard nodig en voor was nog in orde.
Aan de voorzijde wel een loszittende hoes van de aandrijfas geconstateerd, was gelukkig recent dus daar kon een mooi nieuw klemmentje omheen.


Het trillen is nu weg, wat heerlijk is dat zeg.............. :)


een band aan de voorzijde was wel erg uitgedroogd, dus ik heb net maar ff twee nieuwe besteld dan kunnen we weer lekker de winter door.




[size=78%] [/size]