Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

weer terug in het land / rubber matten

Filluar nga Ronaldo, Shtator 09, 2013, 01:01:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ronaldo


Ik zag het vanmorgen in de krant. Code oranje in NL, hier in Zwitserland vandaag zoiets als code blauw, straks blauwe hemel, geen wolkje te bekennen, graadje of 14/15, werkelijk fantastisch !! De laatste dag in Zwitserland, veruit de meest fraaie dag van de hele week, morgen richting Duitsland, daar nog een weekje verblijven en dan volgende week weer terug naar Utrecht.

Citim nga: talldino ne Tetor 13, 2013, 05:04:46 MD
Ronald, blijf nog maar lekker even in Zwitserland om wat zuinigheidsrecords te vestigen. Want hier in Midden-Nederland regent het al een etmaal lang, en niet zo zachtjes!  ??? ???

Ronaldo


Ben het helemaal met Talldino eens, een beetje zware rechtervoet en weg is je mooie verbruik. Om een mooi laag verbruik te bereiken moet je gewoon anders rijden, rustiger, minder sportief,  snelheid goed in de gaten houden. Dat rijdt minder dynamisch naar mijn gevoel, maar als ik dan mijn verbruiksmeter tussen de 4,4 en 5,2 zie staan wordt ik wel weer blij. Ik zie het hier in Zwitserland, op de snelweg rij ik tussen de 95 en 100 op de cruise control, ik wordt werkelijk door alles en iedereen ingehaald, maar dat boeit me een stuk minder als ik zie dat ik zo weinig verbruik. En laten we wel wezen, hoeveel tijdswinst haal je nou in NL door het gaspedaal diep in te trappen ?


Tijdens mijn 3 proefritten heb ik telkens erg moeten wennen aan de naar mijn idee erg weke, gevoelloze besturing, nu ik hem een aantal weken rij heb ik dat gevoel eigenlijk helemaal niet meer, vind het zelfs heerlijk sturen. het zal een kwestie van gewenning zijn.

Citim nga: talldino ne Tetor 13, 2013, 05:19:25 MD
Chaoth, als je nog steeds nadenkt over een Space Star, ga dan vooral eerst een uitgebreide proefrit maken. Want met het nieuwe kleintje van Mitsu ga je alleen mooie verbruikscijfers scoren, als je een min of meer ingetogen rijstijl hebt. Ik ben geloof ik niet erg duidelijk, maar bedoel te zeggen dat de Space Star en zijn eigenaar een beetje bij elkaar moeten passen. Voor mij is het een geknipt autootje, maar dat zal niet voor iedereen gelden.


Ik zie op de Engelstalige Mirage-site mensen klagen dat ze helemaal geen fraai benzineverbruik neerzetten. Maar die blijken over een erg zware rechtervoet te beschikken en scheuren alsof ze door de politie achterna worden gezeten...  :-*  En ik zie ook eigenaren van een Space Star die zonder moeite 20 km/l. weten te halen. Dus nogmaals: bedenk of de mini-Mitsu bij je past.

talldino

Hallo Ronald, ik vond tijdens mijn proefrit in februari dat de Space Star lekker reed. Vooral de CVT maakte indruk (ik gebruik al jaren uitsluitend automaat). Maar twee dingen vielen me op: de auto rolde nogal over zijn lengte-as en de besturing was een tikkeltje 'vreemd'. Weinig zelf-centrerend vermogen bij het uitkomen van een bocht. Maar ik heb dezelfde ervaring als jij, want nu ik al een aantal maanden in de Space Star rijd heb ik daar totaal geen last meer van. Gewenning dus.


Twee kleine dingen mogen bij de eerste facelift van de auto wat mij betreft worden verbeterd. Graag een controle-lampje 'gedimd groot licht aan'. En verlichting bij de selectiepook van de automaat, want in het donker kun je niet zien of je in P, A, N, D, Ds of L staat. Mitsubishi zal nu gaan roepen dat je dat wel op het (verlichte) dashboard kunt bekijken, maar dat is in de praktijk gewoon niet handig.


Ik wens je ook in Duitsland nog veel plezier en denk op de Autobahn om de snelle jongens in de Porsches en de Audi's. 

Chaoth

Voor het rollen zijn als het goed is anti-roll bars verkrijgbaar voor de Space Star.

talldino

#34
De front anti-roll bar zit er voor de Europese markt al standaard onder als de Space Stars uit de fabriek in Thailand arriveren in de haven van Antwerpen. In Australië en Nieuw-Zeeland trouwens ook. Mogelijk heb ik in februari een proefrit gemaakt in een auto uit de voorserie zonder die extra stang, want ik heb er in mijn eigen Space Star nu veel minder last van.

Ronaldo

Even een kleine update wat betreft het verbruik : de een na laatste tankbeurt 585 km gereden, 25,77 liter getankt/verbruikt. Dat is 1:22,7 (4,4/100 km), dat komt erg dicht in de buurt van wat Mitsubishi opgeeft voor de 1.2 (4,3/100 km).
Gisteren getankt in Luxemburg, € 1,30 per liter, dat zijn nog eens prijzen !

talldino

Netjes, netjes! Autojournalist Bas van Putten zag tijdens zijn testperiode met de Space Star kans om 1 op 24 te scoren, ook bijna gelijk aan de fabrieksopgave van Mitsu.

Ronaldo

Sinds dinsdag weer terug in NL, ben benieuwd of ik mijn mooie verbruikscijfers zoals in Zwitserland en Duitsland behaald hier kan handhaven.

Gisteren rubber automatten voor de Space Star bij de dealer opgehaald, een hele verbetering ten opzichte van de stoffen matten.

talldino

Hallo Ronald, welkom terug in het land van de gepeperde benzineprijzen. Ik merk al dat jij net als ik enigszins verslaafd begint te raken aan het zuinig rijden met de Space Star. Houd de Spritmonitor onder de 5.0!  :D

Ronaldo

We spannen inderdaad behoorlijk de kroon, in Luxemburg betaalde ik € 1,29 per liter, in Zwitserland omgerekend € 1,40, in Duitsland € 1,56, maar zag bij binnenkomst in NL de borden bij de pompen alweer 1,78 aangeven  >:( .

Hahahaha, het is inderdaad mijn grote doel de Spritmonitor onder de 5.0 te houden. Ik betwijfel of ik het eerder bereikte verbruik hier kan halen met al die kleine stukjes, maar ga mijn best doen.


Chaoth

Ik zag gister tot mijn grote verbazing €1,599 hier op de borden staan bij de pomp :D

Ronaldo

#41
Dat zijn nog eens prijzen ! Waar staat die pomp ?

Ik reed net langs een onbemande Total Express : € 1,609 voor een liter euro 95.
11 km Verderop een bemande Total € 1,759 voor dezelfde liter euro 95, absurde verschillen !

Chaoth