Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen + vraagje verbruik

Filluar nga benny, Janar 31, 2017, 11:48:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

benny

Gegroet

Ik ben sinds oktober 2016 in bezit van mn eerste mitsubishi. Het betreft een outlander instyle premium in granite brown.

Ik kom uit België en ben 34 jaar.


Nu is mij wel het volgende opgevallen. Hoewel de auto fantastisch rijdt en er ondertussen een 7000km op de teller staan, kan ik me toch niet ontdoen van het gevoel ddat de outlander enorm veel verbruikt? Op een traject van 30km woon-werk (bebouwde kom + autostrade)kom ik telkens uit op een gemiddeld verbruik tussen de 9 en 9.5 L/100km. Is dit een normaal verbruik of klop er iets niet?

Het lukt me alleen op een traject van +/- 80km enkel autostrade (constante snelheid van 110km/h) om tot 8.8 L/100km te geraken. Van de moment dat je richting 120/130 gaat stijgt het richting 9 liter. Het maakt ook geen verschil of je in AWC eco of normal rijdt verbruik blijft hetzelfde.

cyberbob

Is dit een benzine versie? Waarschijnlijk wel.
Ik heb een diesel versie en die verbruikt rond de 6 à 7l hangt er vanaf natuurlijk welk weer snelweg of gewone weg.
En of hij al goed ingereden is. 10 000km
Natuurlijk het blijft een zware wagen.
Bandenkeuze doet er ook toe. Heb dit ondervonden met men vorige outlander toen ik banden met hogere snelheidsindex nam (dus breder) toen was het verbruik ook groter.

benny

Nee jammer genoeg is het de diesel versie

Waterkastanje

Benny, ik bezit en een Outlander DID Instyle 4WD van 2011 die is getuned, dus extra pk en trekkracht.
Het verbruik dat jij opgeeft haal ik met een caravan aan de haak als ik omzichtig met het gaspedaal omspring en niet harder rijdt dan 90km/h. (met caravan en tegen 100km maximaal 11.5l, en dan mag het nog op en neergaan hellingkjes van +/- 6%)
Ik rij ook steeds in AWD (maar niet in lock uiteraard)
Dus nee na 7000km ingereden te zijn is het verbruik van jou wagen niet "normaal"
Zelf ben ik een vlotte chauffeur en draait het gemiddeld verbruik in de stad 8.5l
De Outlander is inderdaad niet de meest aerodynamische wagen en weegt ook behoorlijk wat.
Indien ik bijvoorbeeld, rustig en me strikt aan de max snelheid houd, van de zee (NL A58) kom dan verbruik ik op winterbanden 7L . Op de bredere zomerbanden is dit een liter meer.
En het verbruik dat jij opgeeft haal ik (solo) slechts indien ik er stevig de pees opleg en rijdt tegen 130/140.
Misschien moet het motormanagement eens nagekeken worden of geherinstalleerd worden.
Dus zou ik toch eens met de dealer gaan praten.
Bij wie heb je hem gekocht?
Indien dit probleem voor jou wordt opgelost zal je merken dat de Outlander een zeer betrouwbare wagen is.

Waterkastanje

Benny, jouw Premium die is uitgerust met een cvt automaat, dan mag je wel rekenen op een 0.5l meerverbruik dan bij de handgeschakelde.
Met jouw wagen zou 8 à 8.5l verbruik de regel moeten zijn.
Overigens een mooie kleur dat Granite Brown in combinatie met de beige leren zetels!

benny

Ik rij met de 2,2 L automaat steeds in AWC stand "normal" en met de eco stand uitgeschakeld. Er staan nu ruim 30 000 km op en verbruik is gezakt tussen de 8,3 - 8.5L.
Met eco stand is dit 8.5 - 8.8L.

Heb wel de gewone zwarte lederen zetels.

Nico Luken

Ik rij als rustige rijder, 100km/uur 1800 rpm, 1 op 15. Ik heb de Japanse diesel met 177pk/380Nm met 6-bak