Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen: Dwayne Graafland

Filluar nga DwayneGraafland, Shkurt 21, 2012, 03:56:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

DwayneGraafland

Vlakbij Prowler, in Bodegraven  ;)

Prowler

Citim nga: DwayneGraafland ne Mars 27, 2012, 09:36:51 PD
Tnx allemaal ;) @ Prowler: Het is zo dat auto's vóór 1997 geen werkende mistlamp hoeven te hebben, maar áls die er wel opzit en werkt, moet hij ook aan de goede kant zitten. Als hij er wel opzit en niet werkt, maakt het niet uit waar hij zit. Dus mijne moest voor de keuring even 'niet werken', door middel van het bolletje eruit te halen, en dat was ik vergeten te doen  :-X




Ahhh op die fiets :)... Volgens mij hebben ze btw hier niet bij mij naar gekeken :P.


Maar let us know als de kenteken platen erop zitten, miss dat we met z'n allen een kleine FTO meeting kunnen houden ofzo :)




DwayneGraafland

Ja, dat zou gaaf zijn! Volgens mij wonen alle FTO's niet héél ver van elkaar af, 't zal een mooi plaatje worden!

Bart


Prowler

Citim nga: DwayneGraafland ne Mars 28, 2012, 09:22:29 PD
Ja, dat zou gaaf zijn! Volgens mij wonen alle FTO's niet héél ver van elkaar af, 't zal een mooi plaatje worden!


Bedoel ik ;).


Moeten we maar eens een mooie dag + locatie gaan uitkiezen :D

DwayneGraafland

Citim nga: Prowler ne Mars 30, 2012, 11:59:50 PD

Bedoel ik ;) .


Moeten we maar eens een mooie dag + locatie gaan uitkiezen :D

@ RaceWars  8)

Had even een vraagje dat al eerder gesteld was hier op het forum, maar kon het niet terugvinden  :( 

Ik wil deze zomer mijn auto motorisch onder handen nemen (als in prestatietuning). Ik heb even op internet gezocht naar een turbo, maar die blijkt moeilijk te passen in een FTO, wat heel jammer is... Ook zijn er weinig bedrijven die de FTO kunnen chippen. Zijn er nog leuke dingen die de PK'tjes op kunnen schroeven?

[verwijderd door de beheerder]

Bart

De mivec motoren zijn vrijwel max getuned al.. je kan wat simpele aanpassingen doen als Cai, uitlaat, benzinepompje, bougies enz.   en je zou hem kunnen strippen.. er zijn trouwens wel mensen die het voor elkaar hebben gekregen hoor.. turbo in fto als je op youtube kijkt.. je zou hem kunnen superchargen..

Prowler

Wat bart idd zei, er is niet veel ruimte voor verbeteringen omdat het blok al op z'n max getuned is, maar inlaat en uitlaat aanpakken helpt wel iets :).


Wil je echt flinke pk's gaan winnen, dan is het een turbo het beste. Wat de meeste mensen doen is OF een evo blok monteren OF een VR-4 blok (6a13TT), welke omgebouwd wordt tot single turbo.


de accu moet naar de kofferbak worden geplaatst, en dan is er wel iets extra ruimte over.




Voor het chippen ga ik over een paar maanden naar engeland toe (weekendje heen en weer), namelijk naar Euro-spec2000. Wat ik heb gehoord is dat vooral in het midden toerengebied wat koppel is te winnen.


Voor de rest... Zijn er niet echt heel veel dingen te krijgen, zoals er voor de evo wel is :(

DwayneGraafland

Oké, niet heel veel mogelijkheden dus... Oké, vet! Hoeveel PK's ga je winnen in Engeland met het chippen?

Eclipse2G

Ik zou voor echt resultaat vr4 of evo blok in ieder geval en swap

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Prowler

De pk winst is bij elke auto anders. Sowieso minimaal 8 pk, maar bij sommige was het zelfs 24 pk!

Waar ik het voor doe, is vooral om onderin lekker veel trekkracht te krijgen :D Ze zeggen dus dat je vanaf 2000 toeren al rond de 200nm zit ;)

Dus als mijn fto klaar is, ff weekendje engeland boeken :D

Sent from my BlackBerry 9700

jesse2g

Camskill levert een voorgeprogrammeerde piggyback, die kost ~220 pond. Een fatsoenlijke ECU remap kost je zo'n ~500 euro. Je moet geen chipje op je ECU laten bakken, dat is zonde van je geld!

DwayneGraafland

Citim nga: Nfx ne Prill 02, 2012, 07:47:09 MD
Camskill levert een voorgeprogrammeerde piggyback, die kost ~220 pond. Een fatsoenlijke ECU remap kost je zo'n ~500 euro. Je moet geen chipje op je ECU laten bakken, dat is zonde van je geld!

Oké, en kan je die ECU-remap bij diezelfde tent laten doen? Heb je daar ook veel winst bij?


jesse2g

Als je het bij Camskill wil laten doen moet je met je FTO naar Engeland toe ;)
Je kunt bij diverse tuning bedrijven in Nederland langs voor een Remap, ik heb goede ervaringen met een Subaru tuner.. kan even niet op de naam komen  :-X

DwayneGraafland

Oké, maar dat is dus niet hetzelfde als chippen? Ik heb wat gegoogled, maar er zijn maar weinig bedrijven die de FTO kennen voor het chippen  :(