Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

1.3 en 1.6 bekrachtigde stuurhuizen

Filluar nga Stripedkrijn, Nentor 03, 2020, 06:46:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stripedkrijn

Beste mensen, ik vrees dat mijn 2002 1.6 een lekkende stuurinrichting heeft. Ik heb olie verlies rechts bij de manchet wat ik nu steeds bijvul. Elke week een slokje DOT4 in het reservoir.
Na een weekje rijden - +_1000km- is het olieniveau weer van max tot min gezakt. Ook heb ik langzaam toenemend steeds wat meer speling van 0 rond het middenpunt oplopend tot ongeveer 1 - 1,5 cm totaal speling in het stuur. Na ontluchten is het weer tijdelijk in orde en stuurt het weer strak, maar het blijft steeds terugkomen.
Nu zie ik bekrachtigde stuurhuizen uit 1.3 en 1.6 benzine in de sloop staan. Zijn deze uitwisselbaar, maw kan ik een stuurhuis van een 1.3 benzine met bv wat minder kilometers inbouwen of moet het beslist een 1.6 benzine zijn. Mogelijk zijn de maten gelijk maar is eea. softwarematig anders.
Andere vraag: iemand eventueel ervaring met laten reviseren van een degelijk stuurhuis? Dan past het natuurlijk altijd en loop je mogelijk minder risico...
Alvast dank voor het meedenken!!

Keezx

Ik denk dat die dingen identiek zijn, maar zeker weten doe ik het niet.....Met software heb je IMO niets te maken, er zit geen elektronica in....

Stripedkrijn

Intussen het stuurhuis compleet vervangen. Op de sloop lag een bekrachtigd stuurhuis met exact hetzelfde onderdeelnummer. De gok genomen en laten inbouwen. Het stuurt als nieuw. Geen speling in het bekrachtigde gedeelte. Wat een verschil en blij dat ik het heb laten doen. Auto rijdt prima en naar verhouding met anticiperend rijden behoorlijk zuinig. Althans, op Spritmonitor sta ik op nr 2 betreft verbruik van dezelfde auto- motor combinatie. Geholpen natuurlijk door 100km max op de snelweg.