Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen MITCHUBISHI galant VR-4

Filluar nga mitchubishi, Tetor 07, 2010, 07:14:48 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mitchubishi

Hey!!

Bij deze dus even voorstellen!
Ik ben dus Mitch en kom uit de omgeving Deventer.
Na een aantal van mijn "ex" door mij gebouwde auto's voorbij te zien komen hier besloot ik me maar eens aan te melden.
Zo kwam ik in een topic mijn oude colt c50 tegen waar we een 4g63t in hebben gebouwd. Blok destijds volledig aangepakt (d.w.z zuigers, drijfstangen etc etc vervangen door wizeco's etc). Daarnaast heb ik ook een witte dynamic 4 gehad waar ik een japanse 4g63t in heb gelepeld. Nick Davina heeft die destijds van me overgekocht zoals ook op dit forum te lezen was.
Gezien omstandigheden ben ik een paar jaar uit de "mitsubishi" hobby gestapt maar het begon tóch weer te jeuken... :D
Vorige week dus wezen kijken bij een galant vr-4 (helaas amerikaans model, nr 840 van de 1000 uit 1992) Deze is wel bekend hier want de vorige eigenaar was Rob Braun (ex mitsudealer in spijkernisse) De auto ziet er eerlijk gezegd niet uit maar technisch wel in goede staat. Maargoed heb inmiddels aardig wat connectie's opgebouwd dus wat betreft dat uiterlijk komt het wel goed.Ga hem alleen allereerst technisch gezien een beetje aanpakken. Er zit nu een evo iii big 16g turbo op maar het moet natuurlijk wel wat harder gaan met de tijd.Ik heb geen idee hoe ik foto's kan uploaden hier dus dat bewaar ik voor een volgende post. Ook kan ik dan wel even foto's posten van het bouwen van de colt en de dynamic 4.

groetjes

GTI-tje

#1
Hallo welkom hier op het forum. Ik dacht in het verleden wel eens iets over je gelezen hebben, of dat op dit forum was weet ik eerlijk gezegd niet meer. Wat de vr4 Galant betreft waarover je sprak in je topic daar heb ik ongeveer 2 jaar geleden al op gereageerd, stond toen ook al te koop bij Braun, er moest toen nog ontzettend veel aan de auto gedaan worden, zag er ook toen al niet uit en dat toen voor een prijs van haast 4000 euro, nee dat was voor ons geen optie.

Ik zelf rijd in een 6G Galant GTI deze auto is uitgerust met het unieke actieve veersysteem ECS, wat na 20 jaar nog perfect werkt. Verder rijdt mijn oudste zoon in een 6G Galant Dynamic 4 welke inmiddels is voorzien van een 4G63 turboblok, je ziet wij zijn echte 6G liefhebbers!!! Overigens Nick Davina is voormij ook geen onbekende naam, ik heb nog contact met hem gehad toen zijn VR4 te koop stond, de reden van verkoop was dat de auto te duur werd in gebruik, hij bleek bijzonder dorstig te zijn, hij had toen een Sedan, de Dynamic van mijn oudste zoon is de HB uitvoering, zie filmpje eerste testrit na inbouwen 4G63 turbo blok in de 6G Dynamic 4 http://www.youtube.com/watch?v=0ri2jdZLPuQ

Grt Hans (GTI-tje)

Joeri

#2
wow vetjes :!:
hou ons zeker op de hoogte
mss een idee voor een project-toppic  :idea:

Chaoth

#3
Welkom :)

Leuke autogeschiedenis hebbie :)

Jelle

#4
Tof!
Welkom op het forum.
Benieuwd naar de projecten!

Wieger

#5
foto's foto's  :!:

Robbert

#6
Welkom mede collega 6G coureur "mond vol :lol: "

Wel gaaf dat er weer een 6G bij is op het forum. :D Zo dik zijn ze immers niet meer gezaaid en VR-4,s al helemaal niet.

Groeten Robbert

Robbert

#7
Citim nga: "GTI-tje"Hallo welkom hier op het forum. Ik dacht in het verleden wel eens iets over je gelezen hebben, of dat op dit forum was weet ik eerlijk gezegd niet meer. Wat de vr4 Galant betreft waarover je sprak in je topic daar heb ik ongeveer 2 jaar geleden al op gereageerd, stond toen ook al te koop bij Braun, er moest toen nog ontzettend veel aan de auto gedaan worden, zag er ook toen al niet uit en dat toen voor een prijs van haast 4000 euro, nee dat was voor ons geen optie.

Ik zelf rijd in een 6G Galant GTI deze auto is uitgerust met het unieke actieve veersysteem ECS, wat na 20 jaar nog perfect werkt. Verder rijdt mijn oudste zoon in een 6G Galant Dynamic 4 welke inmiddels is voorzien van een 4G63 turboblok, je ziet wij zijn echte 6G liefhebbers!!! Overigens Nick Davina is voormij ook geen onbekende naam, ik heb nog contact met hem gehad toen zijn VR4 te koop stond, de reden van verkoop was dat de auto te duur werd in gebruik, hij bleek bijzonder dorstig te zijn, hij had toen een Sedan, de Dynamic van mijn oudste zoon is de HB uitvoering, zie filmpje eerste testrit na inbouwen 4G63 turbo blok in de 6G Dynamic 4 http://www.youtube.com/watch?v=0ri2jdZLPuQ

Grt Hans (GTI-tje)

Ik had het filmpje al eens eerder gezien maar blijf het fantastisch vinden! Vooral dat karakteristieke "zang" geluid van de motor bij stationair draaien is echt een 4G63 sound :D Het sissen van de "wastegate" is gewoon muziek. affijn snel terug on-topic. :D

sp1046mhs1

#8
Welkom, Mitch,

Gezien je introductie denk ik dat je hele leuke topics gaat plaatsen. Ik kan haast niet wachten...  :D

Menno

Evo driver

#9
Welkom hier ennehh foto's zijn we gek op :D

mitchubishi

#10
Wat moest er destijds allemaal aan de auto gedaan worden dan?
Omdat er staat "moest ontzettend veel aan gedaan worden" dat valt nu wel mee eigenlijk.
Hoe de conditie van de motor en turbo is heb ik natuurlijk niet kunnen zien maar hij trok nog op als een dolle. :D
Wel zat er al een evo 3 turbo op met bijbehorende injectoren en downpipe. :lol:
Da's weer mooi meegenomen iig.
Verder was alles eraf gehaald want er heeft wel degelijk een boostcontroller en alles opgezeten maar dit is verwijderd.
Verder zat er een deuk in het voorscherm, de lak ziet er niet uit en de abs werkt niet.
Dit laatste is me echter belooft te fixen voordat ik hem ophaal. Heb al wel een paar foto's, weet dus alleen niet hoe up te loaden. Kan niet rechtstreeks vanaf de harde schijf maar eerst op zo'n picturedump site uploaden of wat??
Verder denk ik dat ik het lederen interieur hier op de site wel verkocht krijg neem ik aan  :D
Want dat zware spul moet er uit. Interieur is nog wel puntgaaf trouwens.
Verder is het maar gewoon afwachten, hij heeft mij verteld dat het blokje los is geweest en dat ze alles na hebben gekeken en eventueel vervangen. dit kan wel/niet kloppen heb geen idee maar ik geloof hem wel eigenlijk.
Verder liep hij stationair iets schommelig maar denk dat dat meer in de ecu te zoeken is, waarschijnlijk lekken die elcotje's iets. €0,20,- is dat ook weer klaar.
Mjah verder zoek ik dus de bumpers die ik ook op mijn dynamic 4 had maar eerst gaan we hem motorisch even aanpakken.
Als eerst een paar metertjes van autometer die ik al heb liggen, olie temp, olie druk , en turbo druk.

Nee eigenlijk eerst maar eens afwachten tot de vr-4 op de oprit staat haha

Joeri

#11
lijkt me idd hard gaan met zo'n wagen :!:
kijk al uit naar de foto's
je moet ze idd eerst on-line plaatsen voor ze naar hier kunnen ;)

GTI-tje

#12
Citim nga: "mitchubishi"Wat moest er destijds allemaal aan de auto gedaan worden dan?
Omdat er staat "moest ontzettend veel aan gedaan worden" dat valt nu wel mee eigenlijk.
Hoe de conditie van de motor en turbo is heb ik natuurlijk niet kunnen zien maar hij trok nog op als een dolle. :D
Wel zat er al een evo 3 turbo op met bijbehorende injectoren en downpipe. :lol:
Da's weer mooi meegenomen iig.
Verder was alles eraf gehaald want er heeft wel degelijk een boostcontroller en alles opgezeten maar dit is verwijderd.
Verder zat er een deuk in het voorscherm, de lak ziet er niet uit en de abs werkt niet.
Dit laatste is me echter belooft te fixen voordat ik hem ophaal. Heb al wel een paar foto's, weet dus alleen niet hoe up te loaden. Kan niet rechtstreeks vanaf de harde schijf maar eerst op zo'n picturedump site uploaden of wat??
Verder denk ik dat ik het lederen interieur hier op de site wel verkocht krijg neem ik aan  :D
Want dat zware spul moet er uit. Interieur is nog wel puntgaaf trouwens.
Verder is het maar gewoon afwachten, hij heeft mij verteld dat het blokje los is geweest en dat ze alles na hebben gekeken en eventueel vervangen. dit kan wel/niet kloppen heb geen idee maar ik geloof hem wel eigenlijk.
Verder liep hij stationair iets schommelig maar denk dat dat meer in de ecu te zoeken is, waarschijnlijk lekken die elcotje's iets. €0,20,- is dat ook weer klaar.
Mjah verder zoek ik dus de bumpers die ik ook op mijn dynamic 4 had maar eerst gaan we hem motorisch even aanpakken.
Als eerst een paar metertjes van autometer die ik al heb liggen, olie temp, olie druk , en turbo druk.

Nee eigenlijk eerst maar eens afwachten tot de vr-4 op de oprit staat haha

Ik spreek over 2 jaar terug, weet dus niet wat er in die tussentijd aan gedaan is, dus was het voormij geen optie, zeker voor het bedrag wat er voor moest worden betaald, op het moment dat ik heb gereageerd, liep de motor ook niet!

mitchubishi

#13
Dus hij vroeg 4k voor een vr-4 die er niet uit zag en niet liep?  :lol:

Slaat inderdaad nergens op, ja ik kan dus niet verder oordelen dan dat wat ik ermee gereden heb.
Hooguit een paar kilometer, trok goed op, rookte niet. hield druk goed aan.
Reed ook verder wel goed, niet trillen in het stuur of zo, goed remmen alleen de abs werkte niet.
Zat trouwens net nieuwe APK op maar de ramen zaten gewoon dicht geplakt van het lange staan.
Na een paar keer helpen gingen ze wel weer.
Ik denk dat deze auto wel een beste historie heeft maar dat de overall staat niet eens zo erg slecht is.
Kijk wat er met die motor is gebeurd weet ik natuurlijk niet!
Jij zegt net 2 jaar geleden lieptie niet, hij zegt tegen mij 4 of 5 jaar gelden is het blokje uit elkaar geweest en fris gemaakt.

Misschien waren ze 2 jaar geleden het spul eruit aan het slopen??? Ik weet het écht niet....helaas

Nu maar hopen dat dat blok en turbo écht nog een beetje fris zijn.

Ik had eigenlijk een compressietester mee moet nemen grrrrrrrrr 2,5 uur rijden....nee dat gaat hem niet worden. :mrgreen:

Het zal wel meevallen, blokje liep best mooi laatste keer


Worden hier trouwens weleens groepsaankopen gedaan? (carbon motorkapjes o.i.d)????

mitchubishi

#14
Zoals beloofd even wat picca's:





Dat waren ze wel even van de aankomende VR-4

Hieronder nog wat van de oude dynamic 4 en het ombouwproject en het coltje wat we om hebben gebouwd.
Die ik trouwens aan Bastian van JDM-parts verkocht heb omdat hij er een klant voor zou hebben in denemarken.
Beetje raar om te horen dat hij er nu zelf in gaat rijden, wel weer leuk dat hij iig nogsteeds rijd.Ik heb daar een heeel hoop tijd ingestopt maar uiteindelijk gestopt met het project. Het is en blijft een voorwielaangedreven auto en DAT SUCKS met zoveel vermogen. Alles heb ik wel geprobeerd, andere bakken, sperdiff etc maar met dat vermogen moet je gewoon 4wd of achterwielaandrijving hebben.Hopeloos project dus eigenlijk.

van deze foto af kocht ik hem:


het oude blok (2.4 non turbo)






En ik had er nog een paar van de colt kunnen vinden, moet ze van het ombouwen ook wel ergens hebben maar vooralsnog
alleen paar van op de oprit achter mijn oude sub.







Hoop dat mijn auto historie zo een beetje duidelijker is geworden met de fototjes.
Zo'n sub rijd trouwens ook best goed hoor fuckneehe