Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Eclipse Targa!

Filluar nga 4Koen63, Korrik 09, 2012, 08:20:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

4Koen63

Nieuw ronden, nieuwe kansen,
we gaan gewoon lekker verder waar we gebleven waren! :D


Het is inmiddels niet meer nodig te vermelden dat ik een nieuwe auto heb :P
Maar uiteraard gaat hier nog het een en ander aan gebeuren,
hiervan zal ik jullie dan in dit topic op de hoogte houden.




Allereerst wil ik laten weten dat ik nog steeds dolblij ben met mijn mooie targa'tje :D
Vooralsnog zijn er geen technische zaken die onderhoud vergen.


De auto heeft nog APK tot maar 2013.
Aflezende van de NAP-papieren die bij de auto zaten zag ik dat de auto afgelopen 9 jaar slechts 15.000 km heeft afgelegd.
Om deze reden doe ik voorlopig nog lekker rustig aan met de auto, omdat het een en ander een beetje los moet komen :)


Vandaag is de thermostaat vervangen omdat de auto niet op temperatuur kwam. Nou doetie dat dus wel :)
De distributie is 15.000 km geleden vervangen. Dit is dan wel 9 jaar geleden maar vanmiddag kwamen we tijdens een visuele inspectie tot de conclusie dat de riem er nog uitzag als nieuw. Deze wordt voorlopig dus lekker niet vervangen :D


De planning:


- Leren interieur! Zoals jullie weten had mijn oude Eclipse wel leer, en deze niet. Nou vind ik persoonlijk zwart leer niet het allermooiste bij een groene auto. Maar gelukkig kwam ik gister op Marktplaats dit tegen:

http://link.marktplaats.nl/575361585


Ik heb al contact opgenomen met de eigenaar, hij wil 400 euro hebben voor het complete interieur. Geen geld.
Als het goed is gaat binnenkort ook een lieve MOC'er die meer in de buurt woont en een keertje tijd over heeft kijken of het interieur er zo goed uitziet als op de foto.


- USDM achterlichtunit. De Eclipse in bovenstaande advertentie is een Amerikaans model.
Nu vind ik persoonlijk dat de Amerikaanse uitvoering een mooiere achterlichtunit heeft:



Als ik dan toch daar ben om 't interieur mee te nemen kan ik net zo goed de achterlichtunit meenemen :D


- Spatlapjes. Lastig aan te komen, maar als het goed is zijn ze via het werk van m'n "stiefmoeder" onderweg:



- De audio die hier ligt te verstoffen moet ook nog geïnstalleerd worden :P


Voor de rest niet zoveel spannende dingen:


- Polijsten
- Uitlijnen & balanceren
- Airco checken
- Bodem tectyleren
- Gele H1 verstralers  :D




Er zullen me vast nog wel een keer andere dingen te binnen schieten, voorlopig hou ik 't hierbij! :)
Laat me weten wat je ervan vind en ik hou jullie op de hoogte! ;D

JDMark

Super zo'n Targa, Je hebt me er flink mee verrast! Plannen zijn ook super!
Vooral die USDM-Achterlichten gaan mooi staan, Is vaak wel een beetje kloten met de bedrading.




KevinMCMXXCIX

Word vast en zeker erg nice  8)

Super Top

Nice! Het beige leren interieur en ook zeker de USDM achterlicht units gaan hem zeker goed doen.


Misschien is het de moeite van het uitzoeken waard hoe de USDM achterlichten aangestuurd worden. Misschien is het gewoon een module die je erbij kunt klikken in het meest gunstige geval.


Heel veel plezier in elk geval met je cabrio maar dat komt helemaal goed weet ik uit ervaring met m'n Colt. Lekker op en dat dak!  8)
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eclipse2G

Nice naar mijn mening enigste mooie achterlichten op een 1g die usa en over aansluiten heeft tjalling voor mij ook al iets uitgevogelt maar is lastig!

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

KissMyExhaust

Leuke plannen.. Ben ook benieuwd naar foto's hoe hij nu is..
Je heb hem nou al een week bijna.. ;)

Prowler

Plannen zijn goed man!

Veel succes met je nieuwe ride :D

4Koen63

Gister heeft mijn collega op het werk een paar fotootjes geschoten.
Ze zijn niet bijster goed omdat het al 11 uur 's avonds was maar het is tenminste wat ;)


Betere foto's volgen als het weer ook betert, want natuurlijk moeten er foto's komen met het dakje eraf he! Dan is de auto veel sexy'er ;D














En, tijdens het uploaden op Imageshack heb ik vandaag 4x een nieuwe Iphone 4S gewonnen XD

Eclipse2G

Netjes ziet hij er beter uit als de vorige?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

4Koen63

Ja deze is veel strakker dan de vorige :)
Zit beter in de lak, en voorlopig ook nog geen roest gevonden.


Onder de kap ziet het er ook allemaal stukken beter uit en het interieur is ook netter :)

KissMyExhaust

Zowaar, hoe bestaat t!???!!
Zoals ik al op fb zei, je wilt duidelijk niet dat ik kom haha!!

Nice ride bro!

DannyColt12v

awesome!!


ziet er gaaf uit man ;)

Eagle1982

Netjes Koentjuh,


Lang op gewacht, maar dan heb je wat.


4Koen63

FOTOOOOOOOOOOS:




















We hadden nog mazzel met het weer, de foto's zonder dak zijn echt precies gemaakt tussen twee buien door! ;D

DannyColt12v