Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Kim's Mitsubishi Colt

Filluar nga Chaoth, Nentor 24, 2010, 05:19:32 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chaoth

Heb maar vast even een topic aangemaakt voor mijn Mitsubishi Colt <!-- s:) --> :) <!-- s:) -->

Kan hem waarschijnlijk dit weekend ophalen, waarna ik meteen (als het weer het een beetje toelaat) aan de slag kan met het opfrissen van de Colt.

Volgende staat al in de planning:
- Wieldoppen uitwisselen tussen de Lancer en de Colt. Van mijn Lancer zijn toch wat netter.
- Kentekenplaathouder achter vervangen voor één van de MOC  <!-- s8-) -->8-)<!-- s8-) -->  <!-- s:mrgreen: -->:mrgreen:<!-- s:mrgreen: -->
- Audio overzetten
- Zijknippers vervangen voor de heldere uit mijn Lancer
- Uitlaatsierstuk plaatsen (ook van mijn Lancer <!-- s:P --> :P <!-- s:P -->)
- Letters op de kofferbak verwijderen voor een cleanere look.
- mislampen/verstralers plaatsen (indien voor een redelijke prijs aan te komen, anders doorsparen voor een andere bumper  <!-- s:) --> :) <!-- s:) --> )
- Bekisting maken voor in de ruimte van het reservewiel, waarin de versterker geplaatst kan worden. (Tips m.b.t. montage, aandachtspunten) zijn welkom.
- Radiateur vervangen (heeft (nog) geen prioriteit)
- Speakers controleren (zowel voor als achter)

Nu heb ik natuurlijk wel een vraagje. Zijn de letters makkelijk te verwijderen zonder de lak te beschadigen? Volgens mij (heb even gekeken) zijn het plakletters. Op de Colt zijn ze niet echt netjes aangebracht, veel lijmresten, dus moet wel even wat aandacht aan geschonken worden.

Waarmee kan ik lijmresten het beste van de lak verwijderen? Waarmee kun je het beste lijmresten verwijderen, welke stickers achterlaten op autoruiten?

Heb nu al zin om te beginnen  <!-- s:mrgreen: -->:mrgreen:<!-- s:mrgreen: -->

Ps. Had de bekabeling van de audio wel erg professioneel ingebouwd in de Lancer. Was goed door mij vastgezet en weggewerkt. <!-- s:P --> :P <!-- s:P --> Beter dan ik dacht, wat resulteerde in nog een hele klus hehehe.

Chaoth

#1
Je kunt dit bericht niet meer bewerken of verwijderen.

Het zou wel prettig zijn als je als auteur je eigen berichten kunt aanpassen. Dit doe ik liever dan steeds een nieuwe reactie te moeten plaatsen. Het niet kunnen aanpassen van je eigen berichten komt de leesbaarheid niet ten goede. (TIP ;))

Coltje-Corine

#2
ben benieuwd, ga je topicje zekers volgen!  :mrgreen:

maar lijmresten op een raam...ontvetter misschien?

Robbert

#3
Hallo Kim,

Proficiat met je nieuwe aanwinst en zodra de wagen er is even een paar leuke kiekjes posten :D Aftermarket zijn en wel setjes verkrijgbaar voor c.v op afstand wat niet al teveel kost. Even over de mistlampen, dat hou ik voor je in de gaten, ik vertoef regelmatig op 3 sloperijen en als ik een setje tegenkom hoor je het van me, wil na overleg het desnoods wel voor je demonteren, en je bent inderdaad een extra schakelaar en ik denk ook een relais nodig maar die zit wel in de desbetreffende sloper en de rest is volgens mij plug and play :D . Misschien kun je het ergens nog nieuw krijgen voor een prikkie maar ik hou het voor je in de gaten.

Groeten Robbert

Joeri

#4
de oppervlakte wat verwarmen met een haardroger
met visdraad of nylondraad erachter heen en weer gaan als een soort zaag
als je er volledig achterdoor bent kan je met lampenolie de lijmresten vrij goed verwijderen ;)
staan redelijk wat filmpjes van op youtube
aub, ga niet met een scheermesje te werk, je zit zo goed als onmiddellijk door je lak :!:

Chaoth

#5
@ Robbert,

Tof dat je het even voor mij in de gaten wilt houden. :) Laat maar weten als je wat gevonden hebt en wat de kosten zullen zijn.

@ Joeri,

Bedankt voor de tips. Zal het eens proberen :)

Rayner

#6
Pics please  :mrgreen:

Chaoth

#7
Haal hem vrijdagmiddag op. Kan ik zaterdag foto's maken. Zal ze dan meteen plaatsen ;)

Chaoth

#8
De auto staat voor de deur!  :mrgreen:

Ding rijdt echt fantastisch. Hij is niet zo vel als de Lancer, maar dat had ik ook niet verwacht van een 1.3 met 78 pk, tegenover de 1.6 met 113 pk van de Lancer  :mrgreen:

Zal morgen even wat foto's maken :)

Robbert

#9
Citim nga: "Chaoth"De auto staat voor de deur!  :mrgreen:

Ding rijdt echt fantastisch. Hij is niet zo vel als de Lancer, maar dat had ik ook niet verwacht van een 1.3 met 78 pk, tegenover de 1.6 met 113 pk van de Lancer  :mrgreen:

Zal morgen even wat foto's maken :)


Kijk es aan :!:  Het grote genieten kan beginnen :D  Hij is misschien niet zo snel qua rijden maar qua zuinigheid vele malen sneller ;) Een kennis van me heeft ook een Colt 1.3 bj. 2000 en ik heb er wel eens in gereden en ik vind het een soepel wagentje die  laag in toeren nog verassend vlot oppakt.

Schiet een paar leuke kiekjes o.a van het interieur en de motor.

Groeten Robbert

Joeri

#10
ik heb twee van die coltjes gehad, heb er altijd fijn mee gereden
hoop dat het voor jou hetzelfde is ;)

Coltje-Corine

#11
het is zaterdag, maar nog geen foto's :(

:P

Chaoth

#12
Haha, klopt. Ben het door alle drukte vergeten  :oops:

Zal morgen even foto's maken. ;)

De Mitsu rijdt inderdaad heerlijk. Veel rustiger dan mijn Lancer. Die was nogal zenuwachtig qua rijden. Maar die had ook aardig wat meer pit hehehe. Doe het nu even rustig aan met de Colt. Scheelt me weer wat centen (sowieso al 20 euro/maand). Kan ik misschien later weer iets kopen met 'iets' meer pk's.  :mrgreen:

Chaoth

#13
Bij deze de beloofde foto's  :mrgreen:  8-)










Ben erg blij met het autootje :) Ga nog wel wat puntjes aanpakken, maar dat zal ik wel posten zo nu en dan :)

Coltje-Corine

#14
jeeej, Kim nu ook trotse colt bezitter  :mrgreen:

ziet er goed uit hoor zo!