Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mitsubishi herintreder

Filluar nga rjhvangemert, Qershor 01, 2012, 11:23:48 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

rjhvangemert

Hoi Allemaal,

Na 12 jaar vreemd gegaan te zijn, nu weer een Mitsubishi, een Outlander 2.4 2WD Intro Edition van 2008. Voor deze Mitsubishi reed ik namelijk al in 3 andere; Lancer (mijn allereerste auto uit 1976), Een Galant 2.0 uit de jaren 80 en een Carisma 1.6 GL (nieuw gekocht in 1996 en 4 jaar, 120.000km mee gereden). Altijd goede herinneringen gehad aan Mitsubishi, behalve de Lancer uit 1976, die verbruikte nogal wat olie en had last van roest. Maar goed, dat was normaal voor die tijd denk ik. Naast Mitsubishi heb ik ook nog andere merken geprobeerd waaronder Ford, Renault, Fiat, Alfa, etc.

Ik kom nu vanuit een VW Sharan diesel, bouwjaar 2000 en 7 jaar mee gereden, en stap nu over naar de Outlander benzine. De reden voor de overstap naar benzine is het aantal km's dat ik ga rijden (12.000/jr), dit zijn namelijk vooral vakantie en uitstap kilometers. Voor de korte ritjes hebben we nog een Fiesta. Wij (mijn vrouw, ik en mijn 3 opgroeiende zonen) zijn erg benieuwd hoe de Outlander het gaat doen. Het uiterlijk is lekker stoer en sportief en veel minder "busje". De ruimte is wel iets minder als in de Sharan, maar het weggedrag is duidelijk beter. Wel mis ik een 6de versnelling en wat mij vooral interesseert is het benzine verbruik van deze auto. Gaat 1:11/12 lukken?

Gr. Remi

Lancer15gli

#1
Welkom hier en veel (12000 p/j) veilige km toegewenst in die mooie wagen.

Maarre we zijn altijd gek van fotos dus kom maar op.

En wat betreft die 1:11/12 als je lange ritten gaat maken misschien wel, maar een maatje van me heeft er 1 en die haalt op de snelweg met geluk 1:10

KissMyExhaust

Welcome back :)

Have fun met de outlander..
en idd, foto'ssssss

rjhvangemert

Woensdag as ga ik de auto afhalen, foto's volgen dan spoedig.

@Lancer15gli: met moeite 1:10 op snelwegen? Bij normale (<130 km/u) snelheden? Ik heb ergens op dit forum gelezen dat 1:13/14 op snelwegen ook mogelijk is. Een verbruik van 1:10 of slechter vind ik wel erg veel. Trouwens klopt de tripmeter vwb verbruik? Tijdens de proefrit ging die in het begin naar 9,5l/100km (koude motor), op het einde van de proefrit van een half uurtje was dat gezakt naar 8,6l/100km.


4Koen63

Welkom terug!


Ben inderdaad benieuwd naar foto's, zelf vind ik de Outlander een hele mooie auto!
En wat betreft die tripmeter, met koud blok verbruik je sowieso meer dan dattie mooi op temperatuur is :)


1 op 10 vind ik persoonlijk niet verkeerd voor zo'n auto hoor ;)
Is een groot ding met de aerodynamica van een Range Rover :P

Eagle1982

Welkom terug in de Mitsuscene.


Veel plezier hier op het forum.




De tripmeters komen wel aardig in de buurt van het werkelijk verbruik, al zou ik het de eerste paar tankbeurtjes gewoon even narekenen.
Die van mij (Carisma) heeft een geringe afwijking naar boven, hij geeft 0,2L per 100km te veel aan.
Dus qua indicatie goed te doen.


Wat Koen zegt klopt over het verbruik bij koude/warme motor.
Als je een goed gemiddeld verbruik wilt aflezen moet je kijken na ongeveer 3 tankbeurten en de teller tussendoor niet resetten.
Je afwijking kun je al na de eerste tankbeurt uitrekenen.


OutlandEric

Citim nga: rjhvangemert ne Qershor 01, 2012, 11:23:48 PD
Ik kom nu vanuit een VW Sharan (...) Het uiterlijk is lekker stoer en sportief en veel minder "busje". De ruimte is wel iets minder als in de Sharan, maar het weggedrag is duidelijk beter. Wel mis ik een 6de versnelling en wat mij vooral interesseert is het benzine verbruik van deze auto. Gaat 1:11/12 lukken?
Welkom (terug)!

Wij hebben ook de overstap gemaakt van MPV naar SUV (Outlander). Inderdaad veel minder "busje" en veel betere wegligging. Véél leuker om in te rijden  ;D

De (bagage)ruimte is inderdaad minder, maar er gaan naast 4 (5) personen nog altijd 12 uitgeklapte boodschappenkratten + bbq + .... achterin mee op vakantie hoor  ;)

Dat je de 6e versnelling mist begrijp ik volledig (zie mijn voorsteltopic)

Wat het verbruik betreft: de tripmeter komt inderdaad aardig overeen met het werkelijke verbruik en ik wil je niet ongerust maken, maar wij hebben nog geen enkele keer met een tank 1:11 of gunstiger gereden. Dat gemeten over meer dan 12.000 km (incl. vakantietrip naar Frankrijk) met een gemiddelde van 1:9,75. 

Eagle1982

Citim nga: OutlandEric ne Qershor 01, 2012, 09:24:18 MD

Wat het verbruik betreft: de tripmeter komt inderdaad aardig overeen met het werkelijke verbruik en ik wil je niet ongerust maken, maar wij hebben nog geen enkele keer met een tank 1:11 of gunstiger gereden. Dat gemeten over meer dan 12.000 km (incl. vakantietrip naar Frankrijk) met een gemiddelde van 1:9,75.


Eric, tank je dan alleen 95 of is dit resultaat behaald met 98?
Daar wil nog wel een groot verschil in zitten qua verbruik.
Per liter aan de pomp wat duurder, maar als je er in verhouding meer kilometers uit kunt halen is dat natuurlijk mooi meegenmomen.




@Remi:


Ik zou me niet te veel optrekken aan de fabriekswaarden, dit is allemaal op basis van berekeningen uit computermodellen, waarbij een aantal factoren zijn toegevoegd.


Maar in de realiteit (en zeker met wagens met meerdere eigenaren) verschilt dit per auto.


4Koen63

Fabrieksopgaves neem ik met een korrel zout 8)

Space Star 1.6

ik had bijna fabriekopgave gehaald !  :D ik reed 7,57 l / 100 km. Fabriekopgave is 7,2  :P

OutlandEric

#10
Citim nga: Eagle1982 ne Qershor 01, 2012, 11:16:23 MDEric, tank je dan alleen 95 of is dit resultaat behaald met 98?
Daar wil nog wel een groot verschil in zitten qua verbruik.
Per liter aan de pomp wat duurder, maar als je er in verhouding meer kilometers uit kunt halen is dat natuurlijk mooi meegenmomen.
Het meest gunstige verbruik was met Euro95. Ik heb inderdaad ook een aantal keer 98 getankt (kost bijv. in Frankrijk nauwelijks meer dan 95) en de tankbeurten met 98 heb ik gemiddeld 1:9,8 gereden.

Hoewel de motor met CVT bij constante snelheid véél minder toeren draait zal deze over het geheel wellicht toch (iets) meer brandstof verbruiken?!

Eagle1982

Citim nga: OutlandEric ne Qershor 02, 2012, 07:51:58 PD
Het meest gunstige verbruik was met Euro95. Ik heb inderdaad ook een aantal keer 98 getankt (kost bijv. in Frankrijk nauwelijks meer dan 95) en de tankbeurten met 98 heb ik gemiddeld 1:9,8 gereden.


Uiteraard ben ik niet volledig op de hoogte van de brandstofkwaliteit in Frankrijk, maar heb van horen zeggen dat de kwaliteit daar ook wel te wensen over laat.
Ook dat maakt uiteraard een groot verschil.
Ik zou zeggen, probeer en ondervind, baadt het niet dan schaadt het niet in dit geval ;)






OutlandEric

Ik kan het me niet voorstellen en zeker niet dat het geldt voor het gehele (grote) land. Wel zijn de rijomstandigheden er anders (o.a. hoogteverschilllen), maar ook dat zal voor een tank leeg rijden tijdens een snelwegrit niet zoveel uitmaken.

Als het niet baadt, dan schaadt het wel hoor. Namelijk de inhoud van mijn geldbuidel  ;)

Waterkastanje

Dat de brandstof in Frankrijk van mindere kwaliteit zou zijn dan elders, is een fabeltje, ten minste als je bij de prime merken zoals Total, Shell en andere BP's gaat tanken, met de kwaliteit van de brandstof aan de pomp bij de grote supermarktketens is ook niets mis,(wel goedkoper) ik spreek uit ervaring ik rij al meer dan drie decennia op en neer in Frankrijk, met benzine én dieselwagens nooit problemen gehad, zeker geen meerverbruik genoteerd, wel integendeel!

rjhvangemert

Vanmiddag de auto opgehaald. Tot nu toe alles positief (zie mijn poll over het benzineverbruik). Binnenkort volgens mijn foto's.