Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Super Top's Space Shuttle

Filluar nga Super Top, Maj 10, 2013, 01:42:42 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Evo driver

Beide tjalling. Vandaag de wond eens goed schoongemaakt en de snee is mooi dicht gegaan hopelijk mogen dinsdag (als ik de dokter niet vergeet te bellen) de hechtingen er weer uit.

Super Top

Dat is dan wel weer goed nieuws. Hopelijk is het snel weer helemaal genezen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

Maandag kreeg ik weer een vracht foto's van Remco doorgestuurd.
Motor ligt helemaal uit elkaar. Op het oog ziet het er wel goed uit verder.
De motor is als het goed is woensdag naar de gene gebracht die de motor gaat opmeten om te kijken of er echt niets anders beschadigd is geraakt.
En dan kijken wat er uit komt. Er zullen wel gemodificeerde klepstoters in komen met een grotere boring.
In de motor zaten nog steeds de oude versie klepstoters.

Hier de foto's kan zijn dat ze wat door elkaar staan. (zo heb ik ze gekregen ik weet ook niet preceis de juiste volgorde).










































Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

AcerTracer

ziet er uit als een lekker klusje
ik denk dat de auto wel in goede handen terecht gekomen is

Super Top

Ja dat moet goed komen. De bak breng ik er binnenkort ook heen heb bericht gekregen dat ik die binnenkort kan ophalen waar die nu nog ligt.

Gisteren weer bericht gehad van Remco. De motor is woensdag weg gebracht om opgemeten te worden.

Het hele motorblok is leeg. Hier hangt hij op de kop. Alleen de oliedruksensor zit er nog in zo te zien.


Ook de kop hebben de heren helemaal leeg gehaald.






Wel werd duidelijk dat de kop in het verleden ook wat meegemaakt heeft.
Het is een hele vreemde schade dus staan voor een raadsel wat het geweest zou moeten zijn.
In de inlaat poorten zijn kleine braampjes te zien.








Nu nog even wachten op het bericht dat ik de bak kan ophalen en naar MD kan brengen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eagle1982

Lekker bezig, straks een volledig gereviseerd blokkie erin hangen en gaan met dat ruimteschip :)
Alleen wel jammer dat je al deze tegenslagen voor je kiezen krijgt.
Je hebt nog maar kwalijk kilometers gemaakt met dat ding.


Maar als het straks ook klaar is dan heb je ook wat ;)


Super Top

Ja idd HC heb er in de tijd dat ik ermee heb gereden (3 a 4 maanden) pas zo'n 6.500 km mee gereden.
Maar straks wel zeker van dat het blok in ieder geval goed is.

Gisteren de bak opgehaald waar die de afgelopen 3/4 jaar heeft gelegen.
Wat een ramp. Hij heeft er 1 grote puzzel van gemaakt. Behalve alles wat aan de buitenkant van de bak zat en dat wat in de bak zat is er niets uitgesorteerd.

Ik heb medelijden met Remco en Richard van MD-Performance die van de dozen met onderdelen weer een versnellingsbak moeten zien te bouwen.

De auto gaat never nooit met pinksteren klaar zijn op deze manier. Een moment dat ik de auto wel echt nodig heb. Dat moet ik nu dus maar op een andere manier op zien te lossen.
Daar kan MD Performance niets aan doen. Ik heb ze alleen weer met een grotere uitdaging opgezadeld dan de vorige.

Ik heb er nu nog meer spijt van dat ik de bak niet meteen naar MD heb gebracht.


Misschien dat Remco en Richard er foto's van hebben gemaakt.
Ik durfde het niet aan.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Super Top

#67
Weer even een update.

De laatste dagen zijn de heren van MD-Performance druk bezig de motor van de RVR weer op te bouwen.
Alles is weer helemaal schoon en de braampjes die in de kop zaten zijn zo goed mogelijk weggehaald.
En de hele zaak kan weer opgebouwd worden.

(foto's 8-7-2014)




De schone kop in opbouw.
(foto's 16-7-2014)


















De kleppen zijn geslepen.






Er is ook een hele nieuwe set klepstoters in gekomen. De gemodificeerde variant met het grotere oliekanaal zodat ze zich sneller vullen en dus hopelijk minder tikken.












Ook het onder blok is weer opgefist.
Ook zijn er voor de oliesproeiers onder de zuigers nieuwe kopjes en plunjes erin gekomen.








En dan kan ook de montage van het onderblok beginnen.








Maarja het was nog even de vraag wat voor krukas erin zou komen. OEM of Gesmeed.
Een OEM krukas was niet aan te komen of hele lange levertijd. Dus is het uiteindelijk toch maar een gesmede variant geworden.












Mede met oog op de toekomst is er een stalen koppakking geplaatst.




De zuigers er weer in.


Dan komt het moment om de 2 helften weer met elkaar te verenigen.


Kopbouten zijn opgemeten ze zouden nog een keer te gebruiken zijn. Maar helaas toch brak er een kopbout.



De keuze was tussen OEM en ARP kopbouten. Maar met de druk die de huidige setup veilig aan zou kunnen zou ARP geen meerwaarde hebben dus is het OEM geworden.

Tot zover is het nu. Wachten is op de nieuwe set kopbouten voordat de heren van MD weer verder kunnen.


Remco en Richard heel goed werk en dank voor alle advies.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Chaoth

Lookin' good! Succes ermee en hopelijk kan het blokkie straks weer lekker draaien!

4Koen63

Ziet er weer te gek uit man! Ik heb zelf ook de revised lifters gekocht en de ARP kopbouten. Stalen koppakking staat inderdaad ook nog op het lijstje, is dat een 4-laags?


Ben heel erg benieuwd Tjalling, fantastisch mooi om te zien dat er nu flink wat schot in de zaak komt! ;D

Eagle1982

Mooi om weer wat progressie te zien mbt de RVR.
Ziet er goed uit.



De heren zijn lekker bezig geweest, hopen dat je snel weer de weg op kunt met je ruimteschip ;)



EnnoE34

Mooi verhaal, ziet er goed uit :). Wordt vast en zeker een leuk en vooral bijzonder voertuig, waar je nog veel plezier mee kunt hebben.


Is toch wel iets om voor te sparen zo'n volledige motorrevisie, maar als ik dit zo zie echt wel het overwegen waard.


Ik zal de ontwikkelingen blijven volgen.

Super Top

#72
Dank voor de leuke reacties! Het was al een leuk en bijzonder voertuig en dat zal het ook blijven. Vooralsnog blijft hij nog gewoon standaard.
Maar het is opgebouwd zodat er evt. in de toekomst nog ietsje meer uit gehaald kan worden.


Afgelopen 3 weken zat ik in Engeland.
In de tussentijd hebben de heren van MD-Performance niet stil gezeten.

De eerste foto's die ik van Remco kreeg zagen er al veelbelovend uit.















Dit was al een reden om enthousiast te worden. Want het schoot al heel erg op.
Maar blijkbaar hebben ze zondag de laatste hand eraan gelegd. Want de volgende foto's laten zien dat.








Er weinig tot niets meer aan gesleuteld hoeft te worden.

Morgen ga ik de motor ophalen. En kan ik die weer in de RVR hangen terwijl de heren van MD met de versnellingsbak aan de gang gaan.

to be continued.

Oh ja... tijdens m'n verblijf in engeland helaas zo'n wit met paarse brief uit Leeuwarden ontvangen vanwege de verlopen apk van de RVR.
Door al het gedoe helemaal vergeten te schorsen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Ziet er weer toppie uit Tjalling!!
Wat is er intern aangepast zodat het, zoals je zegt "nog ietsje meer uitgehaald kan worden"? :D


Mooi zo, dan kan na jouw blok de mijne die kant op! :D

Super Top

Dat is o.a. de stalen koppakking.
De krukas is een gesmede variant geworden omdat een originele niet tijdig aan te komen was.
Verder dingen die veranderd zijn, de verbeterde klepstoters. En zitten er nieuwe oliesproeiers en plunjers onder de zuigers.
Verder zitten er nieuwe OEM kopbouten in.


Wil niet zeggen dat als ik in de toekomst meer vermogen wil hebben er niets meer veranderd hoeft te worden. In elk geval niets meer waarvoor de motor open hoeft.
Ik hoef ook niet godsgruwelijk veel vermogen. Vooralsnog zal ik me prima redden met de standaard 250 pk.
Alleen zou ik nu in de toekomst op een veilige manier 300 tot 320 pk kunnen draaien.


Eerst moeten ze m'n bak af hebben voor ze met jouw motor mogen beginnen Koen.  :P ;)
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top