Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

ditributie Colt 16GLXI automaat 2000

Filluar nga HansM, Tetor 04, 2021, 10:19:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

HansM

hallo hierbij een vraag.


ik heb een Colt 16GLXI uit 2000  een prima wagen.  Echter wil ik de distributie riem en evtuele spanrol preventief vervangen omdat dit denk ik er al een hele tijd op zit.


Wat heb ik nodig buiten de spanrol en riem?

       
  • is het wijs om de waterpomp mee te vervangen of gaan deze niet snel kapot? Bouwjaar 2000 en 127.000 km
  • is er veel speciaal gereedschap nodig of is het op tijd zetten en snaar er op?
BVD

Keezx

Ik heb het recent gedaan bij een Space Star (4G18 motor) en het enige waar ik een beetje mee tobde was de krukaspoelie losmaken, daar zijn speciale blokkeertangen voor maar wie heeft die?Uiteindelijk heb ik de poelie geblokkeerd met wat ketting eromheen, en een slagmoersleutel helpt hierbij nogal.
Waterpomp zou ik meenemen voor de luttele tientjes die dat kost, naderhand is het een berg werk om die alsnog te vervangen.
Workshop manual:
file:///C:/Users/User/AppData/Local/Temp/Mitsubishi%204G1%204G9%20workshop_manual.pdf

HansM

Dank je wel!  ik heb inmiddels een set besteld van Gates waar alles inzit.Spanner en waterpomp oo dus. ik ga dat deze winter aanpakken

Keezx

Reken gewoon op 1 dag werk, en zorg dat er geen tijdsdruk is.Ik ben er zelf pakweg 6 uur mee bezig geweest, met dit soort dingen moet je je als amateur niet haasten.