Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen (picture heavy!) + uitleesvragen (MUT2) - Update 28/4 - meer foto's!

Filluar nga bastet, Mars 04, 2020, 12:28:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bastet

Beste leden, toch maar even voorstellen. Mijn naam is Stephan, en ondertussen hebben we hier wel een handje Carisma's gehad.

Dat begon in 2013, toen mijn broertje een goedkope en betrouwbare auto zocht. Dat werd een pre-facelift 1.6 hatchback. Helaas een vroegtijdig einde gehad toen in winterse omstandigheden een tegenliggende vrachtwagen wel heel dichtbij kwam.


Volvo interieur + tomtom ingebouwd:




Einde verhaal:




Het is toen een paar jaar stil geweest rondom Carisma's, maar toen m'n ma in 2018 een autootje nodig had was dat toch wel weer de beste keuze. Kost weinig, rijdt prima, biedt genoeg ruimte. Welkom facelift (2003) 1.6 hatchback! Shogun versie, dus grijs gespoten dashboard, radio surround en deurgreepjes, elektrische ramen vóór en een wat dikker stuurwiel. Sideskirts zaten eronder, maar niet gespoten.






De velgen even on-the-cheap weer zilver gespoten met wat Action verf:




Na een klein jaartje de boel vervangen door een setje zwarte 16 inch velgen met vrijwel nieuwe premium banden (lang leve Marktplaats):


De koplampen waren wel erg dof, dus als nood oplossing tot er nieuwe in komen de boel even gepolijst. Scheelt al een bak.




M'n vriendin vond dat stiekem wel een hele leuke auto (ja, dat hoor je gek genoeg niet vaak van een Carisma), dus ze heeft er toen zelf ook maar een gehaald. Welkom goud-koper-bruine 1.8GDI hatchback!


Setje 17 inch Borbets erbij gehaald:


Deurverlichting zoals mijn A4 heeft:


Metaal rondom ramen zwart gespoten en chroom streepje geplaatst (wrap):


Velgen zwart gespoten (plastidip) en schroefset gemonteerd:



Helaas is deze Carisma van de ene op de andere dag overleden - na een beurt en terugbouwen startte de motor niet meer, en was met geen mogelijkheid meer tot leven te wekken. Toen besloten om 'm maar te laten, en een andere te halen. Welkom donkerblauwe 1.8GDI hatchback! Hier wordt niet veel aan gedaan. Alleen het interieur van de vorige is helemaal overgezet (van dat vieze blauw naar netjes zwart).

Foto's volgen binnenkort.

In het kader van een iets goedkopere daily driver hebben we daarnaast ook nog een zwarte hatchback gescoord voor weinig: een heuse 1.9 DI-D met 115pk. Wel wat werk, af en toe storingslampjes en ik heb 't idee dat-op ie wat vermogen mist (lekt boost).

Kleine update: de zwarte Carisma diesel is er een met Elegance uitrusting. In dit geval dus het volgende:
- Automatische climate control
- 4x elektrische ramen
- Cruise Control
- Nardi stuur
- Hout inleg radioframe
- Zwart volleder interieur
- Stoelverwarming voorstoelen
- Mistlichten vóór
- Side skirts
- Mudflaps voor en achter
- Alle trim delen (skirt, stootstrips, spiegels) in kleur meegespoten

De Carisma is zo aangekocht:







Inmiddels 3 maanden verder, en het nodige veranderd. Uiteraard.
- Achterste ruitenwisser verwijderd. Motortje gaat ook weg, rubber dopje in de plaats.
- Dakantenne verwijderd. Voet gaat ook weg, rubber dopje in de plaats.
- Van de oude Carisma van m'n vriendin de 17" velgen overgezet
- Van de oude Carisma van m'n vriendin de schroefset overgezet (achterzijde moet nog, maar gaat binnenkort gebeuren)
- Nieuwe Ferodo remmen vóór (achterzijde moet nog, maat gaat binnenkort gebeuren)
- Nieuwe zwarte koplampen (de vorige waren wel erg dof, en kon ze héél goedkoop krijgen)
- LED projector lampen (dus géén H4 vervangingsLED, maar eentje met eigen projector en lensje)

Fotootjes!



Nog even naast de blauwe Carisma GDI:


Binnenkort ook eens zien naar deze velgen - ik moet hier nog andere wielmoeren voor halen, en de lak herstellen. De banden van de Borbets worden overgezet - deze zijn te klein. Team Dynamic DrifZ 17".



En daarbij dus meteen de hulpvraag: hoe kan ik deze MUT2 auto's uitlezen? Ik lees wisselende ervaringen met EvoScan, en na 6 weken wachten is er nog altijd geen reactie op mijn support ticket aldaar. Niet fijn dus...

Heeft iemand in de regio Arnhem of Alphen a/d Rijn toevallig een MUT-capable scanner? Tips? Tools?

Thanks!

bastet

Nog maar even als reactie: ik ben nog altijd op zoek naar manieren om de diesel uit te lezen. Niemand met tips? De dealer kan niet helpen zodra de foutmeldingen komen...