Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

even voorstellen..

Filluar nga Roepie73, Tetor 13, 2014, 04:04:35 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Roepie73

Oh ja heb nog iets,mijn temperatuumeter komt niet verder als het eerste vakje of iets er voorbij, bij het rijden bij stilstaan stationeer, loopt het iets op maar niet naar het midden.,ook de benzine meter staat de meter op een kwart,loopt ie langzaam op naar half.dat is alleen bij wegrijden als de auto heeft stil gestaan.(staat recht op de straat,niet schuin op de stoep). Is dit normaal?

4Koen63

ECU inleren kan inderdaad niet zo lang duren als je garagehouder aangeeft. Dit proces duurt meestal een minuut of 10 - 20.
Ik hoop voor je dat het omkeren van de draden resultaat biedt!


Uitlezen bij een Mitsubishi-dealer weet ik persoonlijk niet of dit veel zin heeft. De Eclipse werkt nog met knippercodes. Makkelijkste is om een LEDje door te verbinden met de "diagnosekop", en met behulp van de repair manual kun je de knippercodes herleiden naar foutmeldingen.


Fijn om te horen dattie voor de rest fatsoenlijk rijdt! :)


Zou kunnen dat je thermostaat kapot is. Indien kapot blijft deze meestal open staat, wat verklaart dat de auto tijdens het rijden niet voldoende op temperatuur komt door de rijwind. Als je stilstaat valt de rijwind weg natuurlijk en loopt de temperatuur op.


Dat het eventjes duurt voordat de benzinemeter de exacte tankinhoud aangeeft kan kloppen, ik moet ook een goede 10 - 15 minuten rijden voordat de benzinemeter zijn stand bereikt waar die ook echt blijft staan.


Hopende je voldoende geïnformeerd te hebben! Als er meer vragen zijn hoor ik het graag ;)

Roepie73

Zondagmiddag bij md langs kunnen ze meteen naar kijken, zeg de afspraak bij de mitu dealert af.ben blij dat ik bij de jongens terecht kan .dat op de zondagmiddag :)

4Koen63

Hartstikke mooi! Ben benieuwd ;) Laat ff weten t.z.t. wat ze hebben gevonden :)

Roepie73

Zo  een middagje bij remco en richard van  md geweest. Goeie aardige kundige gasten.ze hebben de thermostaat vervangen,en gekeken naar het uitval probleem, we dachten dat het uitvalprobleem gevonden hadden,namelijk een kapotte gasklepsensor. Gelukkig hadden nog remco en richard een gasklepsensor liggen,gemonteerd en weer in geleerd ,iedergeval het check engine lampje bleef uit. En de motor liep mooi.remco proefrit gemaakt ,bleef het goed doen.ik stap de auto weer in, rij op de ring van hoofdorp moet stoppen voor stoplicht ,koppeling in en terugschakelen  viel weer uit, weer teruggegaan ,de jongens hebben nog anderhalve uur nog naar de auto gekeken,maar helaas hadden ze de goede stekker niet om de ecu en de waardes uit te lezen. Ja dan wordt het een speld in een hooiberg.een mystery je rijdt goed weg 10 a 15 minuten perfect rijdt de auto ,dan gaat de auto keuren vertonen, na een paar keer starten en gasgeven gaat weer 20 minuten goed,ze baalden er wel van,dat ze het niet konden oplossen. Nou morgen belletje naar de garage waar ik hem gekocht heb,ze lossen het probleem maar op,ben er klaar mee.1 probleem is opgelost.van de gasklepsensor. Maar weet wel dat ik de auto in onderhoud hou bij md nadat het probleem is opgelost, rustige gasten,bereid ook om alles uit leggen.en je krijgt genoeg koffie :)

4Koen63

Mooi dat je wat wijzer bent geworden, alleen vervelend dat het nog niet helemaal opgelost is :(

Raar ja dat de auto zich de eerste paar minuten goed gedraagd en daarna niet meer..
Inderdaad hele kundige en gezellig mensen om je auto te laten onderhouden :)

MiTsU

#51
Ik heb Remco en Richard wel eens opgezadeld met een soort gelijk probleem met de FTO die ik toen had. Die wilde maar niet stationair lopen bij een koude start. Gasklephuis en sensor vervangen, ander ECU geprobeerd, etc. Om gek van te worden. Uit pure wanhoop ben ik toen gaan Googlen en wat bleek soms kwam het wel eens voor dat er een breuk zat in de kabel die aan je gasklephuis vast zit. En ja hoor dat lullige was dus bij mijn FTO ook zo. Staat ook in mijn FTO topic.

Ik heb ff voor je Gegoogled en kwam dit filmpje met antwoorden tegen, de antwoorden staan onder het filmpje als je 'm via Youtube zelf bekijkt  :)

eclipse gt 02 engine dies when it gets warm

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Oh, ja een slechte camshaft position sensor kwam ik ook tegen als mogelijke oorzaak.

Roepie73

Hallo mitsu,dank voor je adviezen ,heb het doorgegeven aan de garagehouder , zijn nu met de auto m aan het stoeien,zal me benieuwen hoe lang het duurt. ::)

Roepie73

Nog steeds aan de monitor,zijn met waardes aan het stoeien in ecu....kan dat?

4Koen63

Ik ben bang dat ze het probleem verder weg aan het zoeken zijn, dan dat het zit.

Roepie73

Ja koen ,daar ben ik ook bang voor,ben hem al een week kwijt..

4Koen63

Toch zonde dat je je auto zo moet missen :( Nogmaals, succes ermee en houd ons up to date!

Roepie73

Nou hier weer een update...auto is nog niet goed , heb nu een leenauto tot dat de auto goed is.  8)

Eclípse-dude77

#58
Citim nga: Roepie73 ne Nentor 29, 2014, 03:21:45 MD
Nou hier weer een update...auto is nog niet goed , heb nu een leenauto tot dat de auto goed is.  8)

hallo Roepie [Rob]


ik heb ook al aardig wat dingen meegemaakt aan de Eclipse [zie topic] http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php/topic,8081.0.html  en heb nog wat dingen liggen.



   

       
  • een PTU, type J722T een soort minibesturingseenheid voor de ontsteking [steekprintmodule]
  • 2 bobines 

  • deze onderdelen heb ik 2e hands gekocht bij een sloperij en de mijne doen het achteraf 100% goed.
    misschien kan je er wat aan hebben.


    mijn probleem van het slechte lopen/idle lag uiteindelijk aan de timing die OFF was gegaan nadat de distributieriem een tandje uitstap had gemaakt, dit kwam doordat de balansasriem was geknapt....  ::)
    daardoor liep heel de auto meteen van tijd af en was niet netjes [meer] stationair af te stellen.


    Een goede upgrade aan je auto is een nieuwe bougiekabelset/bougies erin.
    dit kost de wereld niet en daardoor gaat je auto veel mooier/rustiger en vooral ZUINIGER lopen.
    dan weet je iddg dat dat goed is. 
    [stok]oude bougies zijn behoorlijke benzineverslinders, en oude bougiekables kunnen gaan doorslaan door ouderdom. ;-)

    Oh en je temperatuurmeter werkt wel correct denk ik, bij mij komt ie nooit boven de helft voor zover ik hem continu in de gaten houd. :) Hij blijft ergens bij 1/3 hangen, en ik heb een gloednieuwe waterpomp gekregen tegelijk met vervangen van distributieset.

    ik heb eigenlijk onder de kap een gloednieuw blok, alleen jammer van de buitenkant.....  :'(    :o

Roepie73

Hallo eclipsedude, bedankt voor het aanbieden van onderdelen, staat nog bij de garage laten het die maar uitzoeken.die hebben de auto verkocht met manco.heb  ze proberen te helpen met tips van het forum. Ze trekken toch een eigen plan... heb  nu een toyota aygo als leenauto , mag hem zo lang houden tot dat het probleem is gefixst .