Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mijn eerste Galant

Filluar nga Rayinder, Qershor 26, 2017, 01:58:14 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Rayinder

Hoi allemaal na Chevrolet Alero, Fiat Stillo en Rover 75 , ben ik nu eigenaar van een Mitsubishi galant 2.5 VI V6 Sedan

Ik heb deze auto net een week en nu al pech...
Koelvloeistof lekkage...
Ik heb de auto in Groningen gehaald bij een handelaar.
Hij vroeg er 2000 voor maar na 1 andere dingen wat mij opvielen heb ik uiteindelijk 1250 betaald met inruil van mijn auto.
Motorisch rijdt hij goed. Zowel van binnen als buiten ziet hij er netjes uit. In zwart leder. Tot nu toe is elke auto van mij in leder geweest, dat is gewoon mijn ding wat er in moet.

Eergisteren reed ik van huis naar iemand toe op 20 km afstand. Nadat ik er was zag ik rook uit de motorkap komen.
Bleek dus mijn koelvloeistof als een gek te lekken. Wegenwacht gebeld en die zij dat mijn radiator lek was. Het zou kunnen maar ik zag het elders lekken en behoorlijk ook. Met of de kraan open stond.
Bleek dus dat een slang van de radiator tegen mijn motorblok zat en daardoor dus gesmolten was en kapot.

Nu kwam er ook even flink wat rook uit de uitlaat en die gast zij ik hoop niet dat je ook een lekke koppakking hebt?

Al hoewel ik zelf denk van niet , want er was geen enkele andere symtoon daarvoor.
Wat hij ook zij was dat die slang niet zo hoort te lopen dat hij tegen je blok ligt!

Ik denk dat de vorige eigenaar veel zelf heeft lopen te knutselen en dingen heeft lopen te inbouwen en zo.

Alarm kastje is ook eruit gehaald en ligt in mijn achterbak. Waarom die los is gehaald weet ik niet?
Passagier deur gaat niet automatisch mee op slot met de rest van de deuren .
Fuse box deksel is gesmolten.
Zijn dus wel wat dingen die goed nagekeken moeten worden. Liefst wil ik alles in originele staat hebben om de motorkap zoals die hoort te zijn!

Ik hoop dat er leden zijn met veel ervaring die mij willen helpen zodat ik nog wat jaartjes kan genieten van mijn auto, want ik hou van mijn Mitsubishi en wil veel leren van jullie.

Rayinder

Eerste probleem.
Een onderste slang van de radiator zat tegen de motorblok waardoor het is gaan open smelten. Koelvloeistof eruit gelekt. Zag het toen er rook vanuit de motorkap kwam.
NU is de rook ontstaan omdat koelvloeistof spoot tegen en in de rand van de blok.

Temperatuur meter was niet gestegen.
Middels is die slang vervangen. Maar dag later toen ik keek dan was de reservoir weer tot de helft gezakt.
Gelijk terug naar garage en gemeld.
Monteur beweerd sterk op lekke koppakking.

Mijn gevoel is daar niet mee eens want ik heb geen rook uit mijn uitlaat. Geen vermogen verlies. Geen knetter bij motor olie peilstok wanneer ik een vlam erbij hou.

Monteur had ook een test gedaan met vloeistof en dat kleurde blauw tot wat groenig, maar niet geel.

Nu beweerd hij deze conclusie omdat de bovenste dikke radiator slang vrij warm wordt en bouwt veel druk op. Je zag na afdraaien van de expansie dop ook wat luchtbellen en koelvloeistof daalde niet.

Maar volgens mijn neef die ook vrij veel weet van de galant en auto's, die zei hij heeft waarschijnlijk de boel niet goed gelucht voordat hij nieuwe koelvloeistof erin heeft gezet.

Waarom zegt een monteur nu altijd waarschijnlijk lekke koppakking?
Ik heb de auto thuis met telefonisch behulp van mijn neef de boel ontlucht. Hij gaf geen luchtbellen meer. Stukje gereden en slang wordt nog wel heet en naar mijn gevoel zit er nog wat druk op de slang.

Morgen ga ik die slangen vernieuwen want kan zijn dat de binnenste pantsering slecht is.
Kijken of het helpt.
Tot ik niet zeker via een expert weet dat de auto oké is dan zal ik bij grote afstanden vaker stoppen om de boel er te checken.
Maar ik hoop dat alles oké is want ik het de auto net 2 weken! En wil langer dan 2 weken ermee rijden.

Goosman

Tja, 16 jaar oud en gekocht van een handelaar....dan moet je niet gek opkijken als er verborgen gebreken opduiken.