Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

gloeien van carisma 1,9 td

Filluar nga Nicooooo, Tetor 07, 2016, 02:50:02 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Nicooooo

geachte mede carisma rijders.

mijn probleem bestaat momenteel dat de gloei in stallatie in mijn ogen niet goed werkt:
-spanning (12) op de gloeikaars van de 4 e cylinder,gloei zekering bij de accu(80 A) in heel,gloeizekering in de kast (20A) ook oke,gloei relais is in rust een no type en de spoel is niet verbroken na een Ohmse meting.

hebben jullie nog een mogelijk heid die ik zou kunnen opzoeken/doormeten

Gr Nicooooo


Eagle1982

Hallo Nico,

Wanneer je meet tijdens het gloeien, hoever zakt dan de spanning?
Wanneer de auto een poosje in rust staat zou de accu spanning ongeveer 12.4V zijn.
Wanneer er gegloeid wordt zal deze zakken tot rond de 11V, als de spanning niet of nauwelijks zakt dan wordt er niet gegloeid.
Meet even de ohmse weerstand tussen het motorblok en de min (-) van de accu, deze moet nagenoeg 0 zijn.
Als deze hoger is dan kun je om te testen even een startkabel aan het motorblok hangen en aan de min (-) om zo de weerstand te verlagen.

Vervolgens kun je de gloeistiften zelf nog controleren, je haalt de min (-) van de accu los zodat de auto zonder stroom staat.
Daarna verwijder je de plus (rail) van de gloeistiften, je kunt nu op de plus (+) aansluiting van de gloeistift en het blok (een goed schoon stuk) de weerstand meten, deze moet lager zijn dan 1 Ohm maar mag niet 0 Ohm of oneindig zijn.

Mocht er 1 Gloeistift niet goed zijn vervang ze dan meteen allemaal  :)