Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nieuw op forum

Filluar nga Chaoth, Tetor 27, 2008, 10:32:51 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Chaoth

#60
Maandag kijken ze er weer naar. Als ik pech heb moet er een nieuw stuurhuis in.

Een nieuwe moet 3000 euro, exclusief btw en montage kosten  :shock:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :cry:

Dus.. heeft iemand toevallig nog een stuurhuis liggen?  ;)

Mocht het echt een dure grap worden, dan laat ik hem afschrijven en gaat hij uit elkaar voor onderdelen.  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

GHINO

#61
voor da geld kan je hem er zelf beter onder gooien.

Evo driver

#62
Ik kan het niet op een afstand voor je beoordelen maar ik zou hem bij een ander apk keurings station toe brengen. Hun zijn dus uit naar je geld dus weet wat je doet.

Chaoth

#63
Hey Remco, dat gevoel krijg ik dus ook een beetje. Helemaal omdat mijn auto 23 september goedgekeurd moet zijn en hij pas de 21e weer bij de garage terecht kan.

Ik passeer hen wel een beetje op deze manier, maar ik zit niet te wachten op een grote kostenpost.

Heb al een andere garage gebeld en die meldde ook dat dergelijke lekkage van het stuurhuis niet snel leidt tot de afkeur van de apk.

Hij heeft ook al aangegeven dat, als de lekkage gering is, het goed te behandelen is met een additief die in de olie gaat. Dit maakt de olie iets dikker, waardoor het minder snel gaat lekken.

De stuurkogel zal uiteraard wel vervangen moeten worden, maar dit zijn niet hele dure reparaties.

Ik begin alweer een beetje hoop te krijgen op een goede afloop :)

Ik laat van me horen ;)

Grietje

#64
mooi naar een andere garage met dat ding
en dat je die apk datum overschreid is geen ramp, als je maar zorgt dat je wel binnen 2 weken een afspraak hebt staan ;)

succes!

GHINO

#65
Citim nga: "Grietje"mooi naar een andere garage met dat ding
en dat je die apk datum overschreid is geen ramp, als je maar zorgt dat je wel binnen 2 weken een afspraak hebt staan ;)

succes!
Zowiezo bij zulke kosten altijd ff informere wat het bij andere kost.
Heb dat een keer bij me galant gehad.
apk afkeur met 2300 euro aan reparatie kosten....
met tikkie behendigheid kosten gereduceert tot 750

sp1046mhs1

#66
Ik ga mee in de suggestie van Remco: ga naar een fastfitter (oid) in de buurt voor de APK! 8-)

Citim nga: "Grietje"en dat je die apk datum overschreid is geen ramp, als je maar zorgt dat je wel binnen 2 weken een afspraak hebt staan ;)
Sorry, Grietje, dit klopt niet meer! Dit is vroeger wél altijd mogelijk geweest, tegenwoordig gaat de Wetgever er van uit dat je zélf wel bijhoudt wanneer je auto gekeurd moet worden. Ook de RDW stuurt tegenwoordig zeer tijdig herinneringsbrieven naar autobezitters, evenals lease-maatschappijen. En als je mazzel hebt de lokale merkdealers ook! ;)

23-09-2009 vervallen is per genoemde datum onherroepelijk niet meer verzekerd! En als je dan voorbij een controle komt of, nog erger, betrokken bent bij een aanrijding, dan ga je vreselijk nat! En dan hoef je nog niet eens de veroorzaker te zijn... :geek:
O-ja, geen geldige APK en niet rijden is ook geen optie. Eens in de zoveel tijd houdt de RDW een controle. Wanneer blijkt dat je een auto op je naam geregistreerd hebt staan zonder geldige APK / autoverzekering, dan krijg je al geautomatiseerd een bon op de mat. En dan mag jij maar zien aan te tonen dat zij ongelijk hebben. Ik wens je sterkte... :geek:

GHINO

#67
Die regels hadden ze veranderd ja.

sp1046mhs1

#68
Citim nga: "GHINO"Die regels hadden ze veranderd ja.
Klopt!

En om (dure/nare) vergissingen te voorkomen meld ik het tóch maar even héél nadrukkelijk!  ;)

Grietje

#69
Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "Grietje"en dat je die apk datum overschreid is geen ramp, als je maar zorgt dat je wel binnen 2 weken een afspraak hebt staan ;)
Sorry, Grietje, dit klopt niet meer! Dit is vroeger wél altijd mogelijk geweest, tegenwoordig gaat de Wetgever er van uit dat je zélf wel bijhoudt wanneer je auto gekeurd moet worden. Ook de RDW stuurt tegenwoordig zeer tijdig herinneringsbrieven naar autobezitters, evenals lease-maatschappijen. En als je mazzel hebt de lokale merkdealers ook! ;)

23-09-2009 vervallen is per genoemde datum onherroepelijk niet meer verzekerd! En als je dan voorbij een controle komt of, nog erger, betrokken bent bij een aanrijding, dan ga je vreselijk nat! En dan hoef je nog niet eens de veroorzaker te zijn... :geek:
O-ja, geen geldige APK en niet rijden is ook geen optie. Eens in de zoveel tijd houdt de RDW een controle. Wanneer blijkt dat je een auto op je naam geregistreerd hebt staan zonder geldige APK / autoverzekering, dan krijg je al geautomatiseerd een bon op de mat. En dan mag jij maar zien aan te tonen dat zij ongelijk hebben. Ik wens je sterkte... :geek:

Joh, relax:D
Zo erg is dat RDW nou ook weer niet ;)

Maar als jij gewoon een afspraak hebt bij APK station, en op die dag rijd je wel in de auto (naar apk) maken ze je niet zoveel. Vroeger was het iig wel zo dat je van en naar apk station op keuringsdag wel gewoon mocht rijden (en dus verzekerd was).
En die bonnen worden steekproefsgewijs uitgedeeld. Dus je moet maar net de pech hebben dat ze uberhaupt jou auto gaan controleren.

Heb zelf laatst nog een 3 maanden zonder APK gereden... Wel elke 2 weken gekeurd, maar werd elke keer afgekeurd op zeik dingen. Dus wist dat die auto verder veilig was. Reed er dan wel alleen mee op APK dagen, maar ben er wel mee geflitst zelfs. En nog geen bon ;)
mn ex had een porsche die al anderhalf jaar zonder APK stond (niet geschorst, wel 'verzekerd'). In die tijd hebben ze 3 bonnen voor geen APK gehad.... Valt best mee! Of een oude citroen die al half jaar zonder apk staat (nog steeds ook), word wel afentoe mee gereden (proefrondjes)... 1x een bon.

Ik zal niet zeggen dat het goed is
maar je moet er ook niet zo bang voor zijn. Of rare beslissingen gaan nemen omdat je misschien een weekje over die datum komt.
Ik ben altijd te laat en dat zal ook zeker niet gaan veranderen. Ik laat ze pas keuren als het al verlopen is, anders word mn jaar ook elke keer korter (ze schrijven namelijk wel doodleuk de keurings datum als afloop datum, als ik een maand tevroeg ben gaat er dus een maand van mijn jaar af..) Dus ik laat ze keuren op de dag zelfs en soms moet ik ze repareren en ja dan komt er wel eens een dag (of week) bij :P

Chaoth

#70
Je mag hem twee maanden voor de apk vervaldatum al laten keuren. Dan schuift de vervaldatum een jaar op. Ze tellen niet vanaf het keurmoment.

Maar als alles mee zit is mijn auto voor de 23e apk goedgekeurd :)

GHINO

#71
hehe tja late we het zo zeggen, life is a gamble.....
je kan gokken of nie, als je verkeerd gokt kost het je alleen een flinke duit meer :mrgreen:

Chaoth

#72
Ik gok erop dat mijn auto voor de 23e apk goedgekeurd is  :mrgreen:

GHINO

#73
Citim nga: "Chaoth"Je mag hem twee maanden voor de apk vervaldatum al laten keuren. Dan schuift de vervaldatum een jaar op. Ze tellen niet vanaf het keurmoment.

Maar als alles mee zit is mijn auto voor de 23e apk goedgekeurd :)
correctie OFFICIEEL gaat het van datum op datum alleen in praktijk gebeurt het zeer vaak dat ze de keuringsdatum aanhouden. want vanaf het moment dat die gekeurt is is de apk weer 1 jaar geldig.

lansparty

#74
Citim nga: "Chaoth"Ik gok erop dat mijn auto voor de 23e apk goedgekeurd is  :mrgreen:

Ach bekijk het van de zonnige kant, voor 3000 euro kan je een hele mooie Colt kopen :D