Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nieuw hier, even voorstellen

Filluar nga Wendy, Dhjetor 27, 2010, 01:54:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Wendy

Mijn naam is Wendy, en we bezitten sinds 1 jaar een zwarte Mitsubishi Space Star 1.9 DiD uit 2005. We zijn wel redelijk tevreden over deze auto al vinden we dat hij wel wat stiller had mogen zijn. Misschien omdat het een diesel is? Zuinigheid is boven verwachting goed, zo rond de 1 op 20 als je niet te gek doet. We hebben vorig jaar aluminium velgen gekocht met daarop Michelin Energy Savers en dat verschil is vrij groot met de standaard stalen velgen en banden (Dunlop SP Sport Fast Response). De auto spoort met de aluminium velgen en Michelin banden duidelijk beter en rijdt gewoon lekkerder. Misschien komt dat ook omdat de aluminium velgen + banden per wiel ongeveer 2 kilo minder wegen dan de stalen velgen + banden. Hoe dan ook, de aluminium velgen staan goed onder deze auto. Ik zal eens een foto maken als de aluminium velgen er weer onder zitten.
De auto staat nu op 195/60R15, dus 15" velgen. Voor de winter hebben we de stalen velgen teruggezet en het idee is om deze stalen velgen volgend jaar dan toch maar te voorzien van winterbanden want overal om ons heen is het spiegelglad.
Ohja, om die 15" velgen te laten passen met de iets grotere maat banden hebben we de fels-rand bij de achterwiel kasten moeten dubbelslaan. Dat gaf dan net de nodig ruimte die de banden nodig hadden. We hadden eigenlijk 195/65R15 willen monteren maar die waren echt te groot voor de wielkasten en die waren dan gaan aanlopen bij elk bobbeltje.
De standaard Mitsubishi radio/CD geeft vrij dof geluid, dus die hebben we vervangen door een Blaupunkt autoradio. Jammer van dat ene handige knopje waardoor je een paar extra funkties kreeg op de boordcomputer...
Tot nu toe geen mankementen gehad, alles werkt. We rijden ongeveer 20.000 km per jaar. Pas een oliewissel gedaan, de olie vervangen door dunnere (dure) 5W30 olie met speciale TDi-kwalificatie.
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik nog mer zou moeten vertellen over deze auto, behalve dat het wel een lekker stevige en betrouwbare auto is.
Wendy

Evo driver

#1
Hoi wendy welkom hier

MAar hoezo groter banden onder de space ? normaal horen er 195 55 15 bandjes onder te zitten.

Gr. remco

Wendy

#2
Citim nga: "Evo driver"Hoi wendy welkom hier

Hoi Remco,
Een Evo, dat is wel even een andere car dan de onze!

> MAar hoezo groter banden onder de space ? normaal horen er 195 55 15 bandjes onder te zitten.
> Gr. remco

Ja dat weten we wel, maar we vonden iets dikkere banden comfortabeler en dat klopt de snelheidsmeter ook meteen. Maar dat ging dus niet i.v.m. te kleine wielkasten. 195/55 R60 is het grootste dat eronder past, en dan moesten de wielkasten aan de achterkant al een beetje bijgewerkt worden om ze onder geen beding te laten aanlopen.
Wel willen we de auto misschien nog eens laten tunen. Van exact deze auto bestaat ook een HP uitvoering die veel meer motorvermogen heeft en veel sneller optrekt. Hoe hebben ze dat bereikt? Alleen de software aangepast of ook meer dingen? De Mitsubishi-dealer kon het ons niet vertellen.
Groetjes, Wendy

Evo driver

#3
Sowieso zit er een variabele turbo op op de HP maar voor de rest zou ik het ook niet weten maar het zou heel goed kunnen dat alleen door de turbo al meer vermogen heeft

gr, remco

sp1046mhs1

#4
Welkom!

Die Michelins had ik indertijd ook, onder m'n Lancer uit 1997. Was een prettige keuze!

Voor tuning zou je eens kunnen informeren bij BullPower te Dronten (forum-lid GTI-tje heeft goede ervaringen).

Wieger

#5
hey welkom hier !
Me ouders hebben ook grotere velgen onder hun space star volgens mij 16 inch .
Maar deze hebben achter hulpveren laten plaatsen mede voor het extra gewicht van een LPG tank  ;)

sp1046mhs1

#6
En die veren helpen...  :lol:

Wieger

#7
Hij zakt minder in van achter , dit was wel goed te zien toen we op vakantie waren en helemaal afgeladen waren ;)