We zijn alweer ruim een half jaar verder en er zijn weer wat dingetjes te melden voor diegene die het interesseert:
Vorige week de 300000 km gepasseerd , overigens denk ik dat hij zelfs 6000 km meer gereden heeft , ik kreeg desgevraagd van de vorige eigenaar een brief van het RDW waar ik dat uit opmaakte, beetje schimmig wel, want wie gaat er een teller 6000 km terug draaien? Snijdt geen hout...doe dan meteen een ton of zo, in ieder geval geeft de RDW aan de kilometerstand "onlogisch"is, maar ik weet dus ongeveer hoeveel er ontbreekt.
Vandaag APK gekeurd en meteen okee, behoudens wat opmerkingen over olielekkage (zweet hier en daar iets, maar IMO bescheiden) en een koplamp die gesteld moest worden.
Dat laatste had een reden: ik heb een paar maanden gereden met (Chinese) H4 LED lampjes en die waren op lichtbeeld niet goed te krijgen en ik heb de halogeen dus weer teruggezet.
De simpele reflector koplampen van een Space Star geven gewoon teveel strooilicht voor een zinnig gebruik van LED lampen, het witte licht is wel leuk voor Sjonnies maar voegt eigenlijk per saldo niks toe.
Na de vorige APK is er pakweg 18000 km gereden en ik heb geen enkele actie of reparatie hoeven te doen, behalve een achterwiel tijdelijk vervangen door een stalen wiel met winterband wegens een bobbel (canvasbreuk) en af en toe een scheutje olie...
Er zijn ook geen duidelijke signalen dat de versnellingsbak het gaat opgeven, dus we kunnen door.
Binnen een week of 2-3 is het weer tijd voor een kleine beurt met olie en filter, 20000 km blijkt een zinnig interval voor deze motor op LPG, het is nog steeds maar lichtbruin.
Verder heb ik wel plannetjes voor LED dagrijverlichting, maar nog niet heel concreet.