Update maar weer na 20000 km in 13 maanden...Wat minder dan ik verwachtte, maar m'n partner had een maand of 6 geen woon-werkverkeer. (we zijn tegen de 70 maar dat weerhoudt ons niet gewoon te werken als we ons goed genoeg voelen)
Een probleempje dat een driekwart jaar heeft gespeeld , is inmiddels opgelost...
Na het omschakelen "bokkig" op gas lopen, dat duurde van enkele seconden tot enkele kilometers, met name vervelend als ik de auto uitleen aan mensen die daar niet mee om kunnen gaan.Diverse acties brachten geen verbetering tot ik ergens op een forum de tip kreeg dat het kon gaan om nadruppelen van de benzine injectoren en dat injectorcleaner dat zou kunnen verhelpen.Flesje van dat spul kostte 5€ dus dat zou een goedkope oplossing zijn.Aanvankelijk was er niks te merken, maar een paar weken na het toedienen aan een paar liter benzine was het opeens zo ver: nog wel een schokje, maar meteen goed rond lopen wat ie 8-9 maanden niet had gedaan, hij blijft het zo doen.
Het benzineverbruik lijkt ook afgenomen.Verder geen bijzonderheden, de versnellingsbak zingt wat , maar doet z'n werk, het is echt een probleemloos karretje.
Nog te doen: ik heb al een maand of 10 een set nieuwe Monroe schokdempers liggen, maar nog steeds te lui om die eens te monteren.Ik kocht ooit op MP een set van drie stuks (1 achterdemper ontbrak) voor 50€ en vond in Frankrijk op Ebay een min of meer bijpassende voor 20€.Uiterlijk iets verschillend , maar beiden voor een reeks dezelfde modellen, dus ik denk dat dat goed gaat werken.
Edit: gisteren de 2 achterdempers gemonteerd, iets meer werk dan ik verwachtte , omdat de onderste draagarm ook los moet van de wieldrager, maar verder geen probleem.Edit 2 (25/9) inmiddels ook de voordempers gemonteerd , was nog minder werk, veerpoot eruit is 3 moeren en 2 bouten en dan maar veer opspannen.