Ik zag dat de foto's niet meer zichtbaar waren op het forum omdat TinyPics ermee gestopt is..
Gelukkig houd ik ook een lokale backup van dit topic bij zodat het een kleine moeite was om de foto's op een andere free fotosite te plaatsen en de linkjes te wijzigen.
Ik maak nu gebruik van
https://postimg.cc/.
De wagen heeft er nu bijna 220.000 km op zitten. En houdt zich nog steeds goed.
De bougies, het lucht- en interieurfilter heb ik vernieuwd.
Ik rijd de laatste 3 maanden echter veel meer stadskilometers mee waardoor ik binnenkort toch maar de motorolie laat verversen.
En uiteraard tevens het oliefilter.
Door deze vele stadsritjes is het verbruik er niet beter op geworden: 1:10,9 op LPG gemiddeld.
De boardcomputer laat dan een gemiddelde 7,2 registreren.
Deze cijfers zijn wat vertroebeld omdat de wagen de eerste +- 2 km van de +- 12 km ritjes op benzine rijdt.
De achterbanden hebben wel meer dan genoeg profiel, maar beginnen uit te drogen.
Ik ben daarom op zoek gegaan naar andere banden + velgen.
En heb deze gevonden:

En ja: dit is geen Mitsubishi Space Star, maar een Hyundai Matrix.
De velgspecificaties (steek, naafgat grootte en offset) en bandenmaat komen echter volledig overeen.
Het voordeel van deze velgenset t.o.v. de Volvo V40 set is dat er nog minder spaken zijn.
En daardoor nog makkelijker schoon te maken.
Er zitten wel wat kleine beschadigingen op, maar het is een 10 meter auto.
Dan zie je de beschadigingen in de auto zelf eerder dan in de velgen.
Daarnaast zitten er nagenoeg nieuwe HiFly autobanden op in de maat 195/55x15.
De bandenmaat heeft gelijk een nadeel: de motor gaat iets meer toeren draaien bij dezelfde snelheid.
En dat allemaal voor een HEEL klein bedrag.
Ik zet de velgen eerst nog in een paar waxlagen voor montage.
Als ze onder de auto zitten, dan zal ik er nog een foto van plaatsen.
De blanke lak laat nu ook bovenop de achterklep los.

Hiervoor was het alleen beperkt tot rondom het logo op de voorkant.
Het is geen gezicht en dat deel zal overgespoten moeten worden.
Ik ben op zoek gegaan naar een achterklep in dezelfde kleur (G64), maar die is niet te vinden.
Wel meerdere andere kleuren gevonden waaronder een rode met spoiler voor weinig.
Wellicht ga ik die kopen en laat die overspuiten.
Ik moet dan wel weer het achterraam van zonwerende folie voorzien.
Het LPG drooggas filter is ook vervangen omdat de vorige er 20.000 km op had zitten.
De wagen heeft het afgelopen jaar bijna 20.000 km gereden en heeft net geen 350 euro aan onderhoudskosten gehad.
Op naar de 235.000 km.
De onderhoudskosten zullen dan wel hoger liggen ivm het overspuiten van de achterklep en het verversen van de olie.