Na een maand en ruim 1.000 km met de Volvo Classic velgen rond gereden te hebben, heb ik besloten om deze te houden.
De redenen:
- de auto rijdt nog zuiniger (1:12,3 gecorrigeerd)
- het comfort is iets hoger, het probleem met de wegligging is hoofdzakelijk opgelost door de banden op 2.4 voor en 2.3 achter op te pompen
- de velgen zijn veel gemakkelijker schoon te maken dan de originele Mitsubishi Space Star Advance velgen
Ik ga de Advance velgen verkopen.
Het interieur is een typisch voorbeeld voor de saaiheid in kleuren aan het begin van deze eeuw.
Om het een beetje te upgraden heb ik de tellerplaat, de middenconsole, de manchet om de versnellingspook en de inzetstukken in de deurgrepen zilvergrijs gespoten.
De plastic delen waren recht toe recht aan: ontvetten, opruwen met een fijnkorrelige schuurpad, 2 lagen kleur, 1 laag blanke lak.
De rubberen manchet was wel een probleem.
Door de 3 lagen ging de verf barsten bij het terugzetten.
Die is dan ook alleen in 1 dekkende laag gespoten.
En de manchet is terug geplaatst voordat de verf wel droog, maar nog niet uitgehard was.

Ik heb voor HEEL weinig geld een complete (boutjes, moertjes, contraplaatje en electra), 2e handse Brink trekhaak kunnen kopen.
Sloperijen vragen daar belachelijk hoge prijzen voor.
Sommigen durven er 80 euro voor te vragen terwijl een nieuwe 94 euro kost.
Daar kreeg ik van de verkoper tevens gratis een paar achterlichten bij.
Ik had eigenlijk alleen de fitting van de achteruitrijlamp nodig omdat die bij mijn auto niet in orde was.
Ik heb de trekhaak gemonteerd.
Dat heeft wel wat voeten in de aarde gehad omdat de gelaste moeren op de auto aardig verroest waren na 16 jaar aan de elementen bloot gesteld te zijn geweest.
Die heb ik met veel pijn en moeite overnieuw moeten tappen voordat ik de trekhaak kon monteren.
De trekhaak heb ik nodig om af en toe een motortrailer achter Spacey te kunnen hangen.
De trekkogel krijg ik jammer genoeg niet los van het trekhaak frame omdat de achterste bout vastgeroest is in de trekkogel.
Daardoor zit deze in de weg van de achteruitrijcamera.
Ik kan links en rechts van de kogel nog wel wat zien, maar het houdt niet over..
Met heetstoken en een flinke hamer zou ik de trekkogel misschien nog wel los kunnen laten krijgen door de garage, maar dat is me het geld niet waard.
Ik had nog een 2e hands electrisch Vermeulen Hollandia / Webasto 300 sunroof liggen die ik in mijn vorige auto in wilde bouwen. Dat is er niet van gekomen omdat de versnellingsbak van die auto het begaf.
De sunroof heb ik nu bij Spacey ingebouwd.
Het grootste probleem was het uitmeten.
De sunroof past maar net (of eigenlijk net niet) tussen de leeslampjes houder en de binnenverlichting armatuur.
Ik heb het ijzeren frame van de leeslampjes houder moeten inkorten om ruimte te maken voor het motortje van de sunroof.

T.z.t. wil ik het dak van Spacey nog voor driekwart met High Gloss Black wrapfolie bekleden.
Ik had met Paint.net eerst uitgeprobeerd wat het beste stond.
Van voren af tot helft van de achterdeuren, tot einde van de achterdeuren of het hele dak.
Na veel rondkijken naar andere vergelijkbare auto's met zo'n wrap op het dak, leek mij driekwart (tot eind achterdeuren) het mooiste.
Hiermee camoufleer ik ook de ongerechtigheden (ingebrande vogelpoep, afbladderende / erg dun geworden blanke lak) van / in het dak.