Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Dakstrips Colt

Filluar nga ErikR, Gusht 22, 2015, 08:48:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ErikR

Hallo,

Mijn Colt (1.3 benzine , 5-deurs uit 2004) heeft aan zowel de bestuurderskant als de bijrijderskant een zwarte strip vanaf de voorruit tot de achterklep.  Ik heb gezien dat er bij de voorruit een soort witte  plastic haakjes / krammetjes zitten om de strip op zijn plaats te houden. Waarschijnlijk zitten deze krammetjes onder de hele strip. Omdat er rommel onder de strips zit wil ik ze eraf halen en  schoonmaken. Wie weet wat de functie van deze stips is? Kan ik deze strips er makkelijk vanaf halen, en hoe zet ik ze er weer op?

Alvast dank!

Marcuz77

De strips zouden alleen sier zijn, afdekken van rare ruitrand en verbergen van dakdraag punten.
Eraf halen zou makkelijk moeten zijn, lijkt me

4Koen63

Bij mijn Colt zaten ze gewoon geklikt. Advies om ze te verwijderen met een kunststof heveltje, in plaats van met een schroevendraaier o.i.d. :P

ErikR

Klopt Koen, bij mij zitten ze ook geklikt. Inmiddels heb ik ze eraf gehad. Nu wilde ik ze vandaag weer vastmaken, bleek dat niet alle plastic 'klikkers' (klemmetjes) die onder de sierstrips zitten weer vast wilde.... >:(

Wie heeft er een idee of en of je deze los kan kopen? En waar?
Kan je deze sierstrips ook ergens kopen?


4Koen63

De complete dakstrips zijn gewoon nieuw verkrijgbaar. Die losse klemmetjes, echter, weet ik niet.

fred

Goedemiddag, ik heb een Colt 2010, zijn deze daklijst/strip ergens te verkrijgen, misschien evt een OEM NR ?
Bvb dank

fred


Soprano

Probeer een demontage bedrijf. Nieuw zou ik via de dealer navraag doen.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

tekkel