Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Integra meets Galant

Filluar nga Integra, Gusht 16, 2015, 09:09:22 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Integra

Laat ik me ook maar eens even voorstellen...


Mijn naam is Gerbrand en kom uit Friesland.
Mijn nickname is afkomstig van mijn eerste auto, een Honda Integra van de eerste generatie (1986-1989) Waarvan ik er ook nog een bezit!
Na jaren Honda te hebben gereden, ben ik uitgekomen bij een Galant Wagon.
Door een ongeluk raakte mijn Accord total loss en zoekende naar iets anders, een station leek mij handig, raakte ik gecharmeerd van de Galant :)


Ben nu stukje bij beetje bezig de wagen meer naar m'n zin te maken ;)

Eagle1982

Welkom hier (mede Fries),


Altijd vervelend om zo van een auto af te geraken.
Wat zijn de plannen met de Galant om hem meer eigen te maken?


We zijn hier dol op foto's  :D


Veel plezier hier op het forum.


Groet,


Eagle1982

Integra

Euh.... Verlichting, audio, video.....


Verlagen of grote velgen/platte banden zit niet in het pakket. Ik ben nekpatient en verdraag dat geklap en gestuiter niet ;)


Ik kan indien gewenst wel al wat foto's neergooien van wat ik tot nu toe veranderd heb?

Integra

De eerste plaatjes dan maar?




De auto zelf:










Inbouw van 16,5cm JBL GTO woofer + filter en Morel tweeter:





En het deurpaneel er weer op:







Mooier kun je een tweeter niet monteren:







De Pioneer AVIC-F-900BT radio/navigatie in het dash (de GPS antenne zit ahter het klokje in het dashboard verwerkt, mooi uit het zicht!)







En wanneer de auto op contact gaat, start het systeem op met dit plaatje:








Gezocht naar een optie om de tweeters te monteren op de deuren, maar ik wil er niet in boren of schroeven...   Gebruik maken van het bestaande rooster leek mij het beste (of andere "coaxiale" speakers kopen.)
Deze tweeters zijn omdat het metal domes zijn snel wat te fel als ze te dicht bij de oren in de buurt zitten... 
Nu heb ik toch het effect van een coaxiale speaker, maar dan wel met een gelijk fillter en woofer als in de voordeuren :)


Het totale geluidsbeeld in de auto is werkelijk super!  Ik had ze ook in de Accord, maar die Boss autoradio haalde er lang niet uit wat er in zit!
Pioneer rulez als het om autoradio's gaat!


Maar goed...   Foto's ;)


Woofer en filter in de achterdeur







Tweeter gemonteerd







Deurpaneel er weer op, tweeter zit dus bewust daar!








Speakerroosters zwart gespoten, vind ik er net wat mooier uit zien dan het grijze plastic met duidelijke namaakgaatjes...



















Bandpass Sub in kofferbak zonder ruimteverlies en met behoud reservewiel is klaar! :)


De kast/vloerplaat: (35 liter gesloten, 100 liter gepoort, 240mmx80mm buis, dubbelspoels 10" woofer)








Versterker in zijvak:





Vloer kan omhoog (effe de ogen in de vloerplaat draaien en je kunt 'm omhoog tillen, waarna je de haken achter de scharnieren van de achterklep kunt hangen. Zo heb je je handen vrij en kun je makkelijk bij het reservewiel :)





Valt niets te zien, enkel het roostertje boven de luchtpijp:





En natuurlijk geen verlies van ruimte :)








Mijn zwarte lederlook kopsteunen aangepast zodat ze bij het interieur van de Galant passen..... Nog een hele klus (blijkbaar ben ik redelijk goed met naald en draad :P )









Zo waren ze in m'n vorige auto (Accord Jewel)







Achteruitrijcamera geplaatst










Zicht bij schemerlicht.
De horizontale rode lijnen staan gelijk met de bumper, zo zie je 's nachts ook waar de bumper stopt tongue-emoticon.
Zo lang je in het groene of gele deel blijft, raak je niets, zodra de lijntjes rood worden moet je oppassen met de trekhaak.







Randje en binnenkant van derde remlicht zwart gespoten, staat veel beter dan die lichte kleur en valt minder op tegen het raam.










Achterlichten verbouwd









En nu bezig met een lichtdimmer (dash, klok en radio zullen reageren op hoeveelheid licht van buitenaf



Marcuz77

Welkom hier. mooie kleur voor een station, ik heb weinig niet-grijze gezien.
Zo ontzettend mooi gedaan allemaal, zeker wel met oog voor detail.
Vele veilige kilometers

trancedrift

Echt goed bezig :) Ik mis de Galant meer dan de Eclipse :)

En die subwoofer inbouw is uitstekend werk - zonder ruimte verlies.

Integra

Thanks.


Er moet nog veel gebeuren, maar alles op z'n tijd ;)

Chaoth


Eagle1982

Ziet er allemaal erg netjes uit.
Nette wagen ook.


Keep up the good work :)

Integra


Verder met de schemerschakeling... kleine aanpassing, maar alles werkt naar m'n zin :)





En de dashverlichting is ook redelijk geslaagd...


Deels met LEE kleurenfilter nr. 115 en deels met blauwe hoesjes....


Ik heb in de 2 drukknoppen bij de kachelbediening stukjes kleurenfilter er tussengeschoven (deze branden erg zwak en een hoesje verzwakt het nog meer).  De klok heeft ook een stukje filter om op kleur te komen, de tellerbak heb ik ook bewerkt met filter en de overige lampjes hebben een blauw hoesje.


Bij de tellerbak heb ik stukken filter geknipt en tussen het plastic en de cijferschalen gestoken. Eventuele rode delen vrij gelaten zodat deze ook rood blijven met licht aan :P )





En in het donker:





(ja, ik weet dat ik de kleur ven de knoppen van de radio nog moet instellen. :P




En een andere bumper die ik mooier vind (nu nog strak maken en spuiten:



Integra


Omdat het bruin achtige carbon look me toch niet beviel, heb ik m'n middenconsole maar eens gespoten....  Niet te licht, niet te donker, beetje metallic en ongeveer de tint die verder ook al in de auto te vinden was :)  En ja, dat gat van de asbak heeft een reden.... Als mijn planning door gaat komt daar nog iets in ;)



Integra


RC Power

Jij bent lekker bezig met je Galant, erg leuk om te lezen en te volgen.
Blijf posten waar je mee bezig bent.

Integra

Thanks...


As we speak ligt de Galant behoorlijk uitelkaar.... d.w.z.  Geen interieur :P
De hele dag al aan het touwtjetrekken en solderen....
Allemaal voor een doel natuurlijk ;)

Integra


En weer wat meters kabel en soldeerwerk verder:


Kopsteunen met schermen:
















Bedieningspaneel/display van CD wisselaar







CD wisselaar onder de stoel gemonteerd







12V achterin en AV aansluiting in asbak










en de knoppen:





(links naar rechts)


Camera voor of achter (wanneer de audio in z'n achteruit staat krijgt camera achter sowieso voorrang)
CD Wisselaar of AV ingang
Koplamphoogte
Gevoeligheid voor schemerschakeling Dashboardverlichting. Klok en Radio




Verder is ook de kofferbak nu voorzien van een 12V aansluiting, maar geen foto van :P