Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mijn eerste Mitsubishi

Filluar nga Erwin3punt0, Gusht 27, 2018, 07:59:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Erwin3punt0

Mijn naam is Erwin ben 42, sinds kort de trotse eigenaar van een Colt uit 2007.


Trots is een groot woord, want er komt een ander blok in. Bij 200.000 km op LPG was het blok aan het einde van zijn latijn. Ik heb hem gekocht met een kapotte klep, maar jammer genoeg was het onderblok ook klaar.


Nu komt er een ander blok in met 20.000 km en hoop ik er weer even van te kunnen genieten.


De auto is gekocht als 2e auto om km mee te maken. Ik heb hem gekozen omdat ik met mijn 1m95 er lekker in zit en ruim aanvoelt.


Naast het ruilblok komt er een electronisch kleppen smeersysteem in met LPG bougies een setje nieuwe bobines. Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden?


Zijn er nog meer Colt LPG rijders?

jankik

Welkom hier.


Ik heb sinds een jaar een Colt op lpg, zelf 40.000 mee gereden. Heeft nu 222.000 op de teller en de gasinstallatie is er met 17.000 opgezet, heb nog geen erge problemen gehad.
Alleen een gasklep op de tank was defect en soms geeft hij een foutmelding maar deze verdwijnt ook weer vanzelf.
Ik heb een tank op de plaats van het reservewiel en vindt het wel een nadeel  dat deze vrij klein is, kan ca. 30 liter tanken als hij leeg is, dus moet doordeweeks om de dag tanken.


Gr. Jan

Erwin3punt0

Hoi Jan,


Een paar vraagjes.


Heb je een koprevisie gehad?
Heb je een kleppen smeersysteem?
Hoe vaak zijn je kleppen al gesteld, en zo ja wat koste dat?


Ik denk ook wel dat het blok is ondergegaan aan gebrek aan onderhoud. 1 klep was stuk, maar dat kwam door het niet tijdig stellen van de kleppen. En de lagerschalen waren beschadigd door met een te laag oliepeil te rijden.














jankik

Hallo Erwin,


Ik heb geen koprevisie gehad en heb een kleppen smeersysteem.
Ik heb de kleppen nog niet laten stellen.
Als het goed is gaat hij binnenkort voor een beurt.

Erwin3punt0

Ik ben benieuwd of het stellen nodig is.


Het schijnt dat de nokkenassen er uit moeten om te stellen. Ze kunnen wel de speling nakijken zonder het uitbouwen.


Bij benzine moet dit eens per 100.000 km, bij LPG vaker.


Maar als de kleppensmering goed werkt zou het niet veel uit moeten maken.