Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Kleine auto's

Filluar nga Bladerunner, Nentor 20, 2013, 10:51:18 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bladerunner

Ik las vandaag in de krant dat de VW drieling als beste uit de test kwamen gevold door de Kia Picanta en Hyundai I10, de test was gedaan door autovisie.
Heeft iemand de gehele test, ben toch wel benieuwd waar de Jappanners zijn gebleven.

Asics

Ik ken de specifieke test van de Autovisie niet, maar ik heb wel een idee/mening/... hierover.

De compacte klasse wordt momenteel toch vooral gedomineerd niet-Japanners. Daihatsu is niet meer verkrijgbaar in Nederland. Nissan is recent in Nederland gestopt met de Pixo (had ik ergens gelezen), het broertje van de nog wel verkrijgbare Suzuki Alto. Maar de Alto is er alweer een aantal jaren, blijkbaar is daardoor de interesse gedaald. De Nissan Micra en Mitsubishi Space Star zitten toch net een niveau-tje hoger, eerder compacte B-klasse dan A-klasse. Het huidige model Micra wordt ook al eventjes geproduceerd overigens. De Peugeot/Citroën/Toyota drieling begint ook wat verouderd te raken, maar daar schijnt binnenkort een opvolger van te komen, die zal de VW-drieling wel een goed weerwoord kunnen geven.

Mijn ouders rijden overigens een Picanto en heb er zelf ook weleens eentje meegekregen als leenauto, ik moet zeggen absoluut geen verkeerde auto. En als voormalige Seat eigenaar spreekt mij de VW-drieling ook zeker aan. Aan de i10 kleeft wel een beetje een opa&oma-imago wat mij betreft, maar het zijn best fijne auto's, dat zeg ik met name gebaseerd op de ervaring met de tien jaar oude Atos die wij als boodschappen auto hebben staan/rijden.

Kortom gebaseerd op de huidige markt/modellen kan ik de conclusie van de Autovisie goed begrijpen. Sowieso is de marktpositie van de Japanners in Nederland toch al niet meer zo sterk al tijdens mijn jeugd (naar mijn beleving), met in iedere straat Micra's, Sunny's, Startels, Carisma's, enz. Met de betrouwbaarheid is niet veel mis en er komen nog steeds mooie auto's uit het Japan, maar met name de Europese merken lijken de laatste jaren meer in trek (als gevolg van de bijtelling???).

Space Star 1.6

Yup mijn ouders hebben ook picanto. Wel een fijne auto. En zuinig..

Wat ze niet hebben getest. Nieuwe space star. Die is zuinigste in zijn klasse. En betrouwbaar

Asics



CitimDeelnemersAan de Autovisie Magazine A-segmenttest deden de volgende auto's mee: Citroën C1, Fiat 500, Fiat Panda, Ford Ka, Hyundai i10, Kia Picanto, Lancia Ypsilon, Mitsubishi Space Star, Opel Agila, Peugeot 107, Renault Twingo, Seat Mii, Skoda Citigo, Smart Fortwo, Suzuki Alto, Suzuki Splash, Toyota Aygo, Toyota iQ en Volkswagen Up. In de Autovisie-segmenttest brengt het tweewekelijkse magazine alle auto's uit één bepaalde klasse bij elkaar.
De A-segmenttest staat in Autovisie Magazine nummer 24 die morgen,  21 november, in de winkel ligt.
Bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/22072242/__Autovisie_test_populairste_segment_van_Nederland__.html

19 auto's, waarvan 5 Japanse.

Bladerunner

Ja, inderdaad, ik had alleen niet alles gelezen want het blad komt vandaag uit  :)
En jullie hebben wel gelijk, de Japaners zijn toch al op leeftijd behalve de Spacestar.
Ik weet niet hoe nieuw de Splash is?


Dat de VW drieling zo zuinig is dan wel oke, maar de betrouwbaarheid/ geef mij maar een Japanner.
Ik zal kijken of dit tijdschrift nog meer heeft te bieden zo ja dan zal ik deze kopen ben toch erg nieuwsgierig.

Asics

De Suzuki Splash is in 2012 nog gefacelift, maar is oorspronkelijk uit 2008 volgens mij. Kortom ook niet echt het nieuwste van het nieuwste. Maar goed wie weet hoe de markt er over een of twee jaar uit ziet, tegen die tijd zal er sowieso een nieuwe Aygo zijn.

Whizzy

We weten allemaal toch al jaren dat Autovisie als onderdeel van Telegraaf gesponsord lijkt te worden door de Duitse grootheden...!
Die Budding zal door de marketing afdeling van VAG wel verwend worden denk ik.
Die laten echt geen Japje of Koreaan als beste uit de test komen hoor.
Ga lekker zelf een rondje rijden, dan weet je wat je koopt.

Space Star 1.6

Net als autoweek. Is van autoblid een duitsers dus.. Die laat altijd vw audi winnen.

Terwijl audi minste betrouwbaar is! :)

Bladerunner

Ik hoef geen rondje te rijden, ik rij bijna altijd mijn Kawasaki en mijn vrouw heeft een Colt cz3.
Ik ben niet opzoek naar een andere auto want de Colt is een fijn karretje ik was gewoon benieuwd.
En dat het blad gesponsord wordt ja wie weet is dat zo haha,
Ik heb maar weinig zuinige VW's gezien misschien de Lupo 3L



Busje

Van zo'n Lupo is de versnellingsbak een zwak punt. Daar worden de meeste voor weg gedaan.


bugsvoyager

kleine bakken is niks mis mee.

nadeel bij de japanse auto's zijn dat onderdelen steeds moeilijker te vinden terwijl de vw na 10 jaar volop onderdelen te verkrijgen.
vaak ook nog uitwisselbaar met andere vw gebonden onderdelen (seat skoda audi vw mercedus porsche ....) en ook nog verbazing wekkend levens duur van de vw lijken toch beter te doen dan de japanse auto wegens electronica.
en zuinig rijden alleen de tdi van arosa lupo zijn zuinig de benzine versie zuipen.

spreek uit evaring want heb nu een arosa  :-[

heb heel kadett gehad (1 groot ellende met roest maar rij echt super fijn zuinig snel goede motor)
golf 2 snelle auto maar ja motor en g lader zijn erg snel versleten
dan de nissan s13 kosten klauwe met geld om motor goed onderhouden vooral de turbo.
heb nu nog de 3000gt(stalling)
en dagelijks bootschappen wagen arosa tdi.

mijn mening voor mij beter een na blok als je kwa onderhoud kosten.
en chassie heb ik liever vw die is een of andere manier steviger.
maar als kwa rij eigenschap dan de japanse toyota's die chassie zijn toch een van de andere manier goed stevig genoeg om tegen de duitser op te nemen

trancedrift

De enige "kleine auto" van recente tijd dat ik heb gereden is een Opel Agila, eigenlijk heb ik beide versies van de Agila gereden, en ze hadden allebei de 1.2 motor. Echt onpraktisch als je de auto voor iets meer dan een-persoon-vervoer gebruikt, en niet echt stabiel of geschikt in het algemeen voor snelheden boven 120. Ik heb ook toevallig verschillende versies van Renault Clio gereden. Die waren wel leuke auto's, zeker de eerste Clio Bacarra uit 1991 :D 1.8 motor, "maar" 120pk, maar het was meer dat genoeg met 800kg gewicht een max koppel op 2000 toeren. Maar ja, die kan je niet echt "een kleine auto" noemen :)


Eerlijk gezegd ik vind bestuurders van kleine auto's vervelend. Als je een kleine auto gaat rijden, blijf af van de linkste rijstrook alstublieft :) en gisteren zag ik een Toyota Aygo met boven 50km per uur door een drempel rijden, die had zeker Red Bull gedronken want hij kreeg vleugels  ;D

bugsvoyager

lol ik heb maar 75 pk diesel ik rij gewoon links als ik moet inhalen. top snelheid van die diesel is niet snel maar toch netjes 170km/uur


glasman

Over het algemeen laten de bladen , de duitsers winnen.


1 groot commercieel spel.


Grote nep zooi


Ik heb eens in zo n blad de reviews van het blad afgekraakt en mijn verhaal werd meteen verwijderd.


Maar dat is niet alleen met auto s


:'( :'( :'( :'( :'( :'(  moest ik ff kwijt :P

EnnoE34

Gelukkig is de space-star in de USA uitgeroepen tot zuinigste niet-hybride wagen verkrijgbaar.
En voor mijn gevoel is een space-star een auto die je gerust mag meenemen bij de keuze welke kleine auto ga ik nemen. Hij schijnt ook relatief goed te zitten i.v.m. de Alto's van deze wereld.
Alleen begrijpen de meeste Nederlanders nog steeds niet dat deze auto's van Mitsubishi helemaal niet verkeerd zijn.