Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

De opvolger van AE 86

Filluar nga bugsvoyager, Tetor 31, 2010, 01:39:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bugsvoyager

voor de lief hebbers die gek zijn op driften kennen de legende van AE 86
wat is een AE 86? het is een auto type van toyota.
een toyota corrola uit 86 met een type motor 4A-GE 1.6 liter achterwiel aangedreven.
het het naam werd alleen maar bekende toen ze met deze type auto door de bergen heen driften.
omdat een goed koop en weinig vermogen hadden en super licht wonnen vaak de wedstrijden tegen dure zwaardere en meer vermogen auto.

dus toyota komt met een opvolger van de AE 86.
en ze noemen de FT 86.
de auto lijkt totaal niet meer op die van de corrola maar het neemt niet weg dat ze proberen de juiste ingredienten van de oude auto proberen over te nemen.
en het resultaat zult u hier zien.

de sport uitvoering voor circuit


straat versie


er komt een uit keuze 2.0 liter of 2,5 liter boxer motor.
ja je hoort het goed een boxer motor, ook wel van subaru.
toyota en subaru werken nu een tijdje samen en dus komen ze dit mee aan.
en resultaat zullen niet misselijk zijn.
het is nog een concept model.
maar na verwachting zullen rond 2012 in productie nemen.
en de prijskaartje voor in NL zitten rond de 60.000 a 80.000 euro

OxygeneFRL

#1
Maat van mij heeft de originele. Erg leuke bak en die is alleen maar bedoelt om mee te raggen geloof ik:)

bugsvoyager

#2
nou ze worden nu afgeragt ja

maar het was niet de bedoeling van toyota om als een rag bak van te maken maar meer als dagelijks gebruik willen maken.
maar wie je kameraad misschien die ik ken

Mouse

#3
Erg zonde als je zo'n unieke auto naar de klote helpt,  Toyota gaat met de tyd mee neem ik aan, maar dat neemt niet weg dat de AE86 een geweldige auto toen was en nog steeds is.

OxygeneFRL

#4
Die maat heet Jelco. Heeft de auto vorig jaar in een sloot geparkeerd. En laat hem nu helemaal heropbouwen. Heeft een donor AE86 gevonden en met die onderdelen alles weer op zijn plek gezet en staat nu bij de spuiter.

Evo driver

#5
mwoa vind het niet echt een opvolger. Maar op het lancerregister is ook iemand bezig die niet iets doet voor half geld.

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=295818

Gr. remco

Jelle

#6
Ik proef een fleugje Celica :o

Joeri

#7
Citim nga: "Evo driver"mwoa vind het niet echt een opvolger. Maar op het lancerregister is ook iemand bezig die niet iets doet voor half geld.

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=295818

Gr. remco
gast :!: :!:
ik heb juist 2 uur zitten lezen  :D
een vet toppic  :o  :shock:  8-)

Evo driver

#8
Ja ik ook heb ook zeker alles doorgelezen en van effe snel wat frutsen zit er niet bij alles gewoon top en in de puntjes gedaan dat zijn nou de topics om van te smullen

gr. remco

bugsvoyager

#9
het is zoals in het verhaal het idee om de AE 86 op te volgen.
waarom dat was enige met achterwiel aangedreven (op de mr2 en supra na en geen lexus)
ze wilde zo goed koop mogelijk model hebben en dat was AE86 in der tijd.
en het ging om de ingredienten die bijelkaar moeten passen.

-goedkoop
-achterwiel aangedreven


maar de meeste mensen zeggen al heeft een vleugje celica model.

Joeri

#10
Citim nga: "Evo driver"Ja ik ook heb ook zeker alles doorgelezen en van effe snel wat frutsen zit er niet bij alles gewoon top en in de puntjes gedaan dat zijn nou de topics om van te smullen

gr. remco
idd, echt alles wat kan gedaan is gedaan
wat een teleurstelling toen ik merkte dat ik het resultaat (nog) niet te zien kreeg  :o
kheb de link in mijn favo's staan, ga ik zeker nog verder in lezen :!:

bugsvoyager

het is nu officieel dat de AE 86 een opvolger komt.
eerst waren de berichten dat de naam ft 86 zou worden.
en dat er een andere magazine dat niet onder de naam toyota valt maar onder subaru.


maar de knoop is nu officieel door gehakt en het word GT 86 onder de merk toyota.
in 2012 komt de eerste van de band rollen en kost naar schatting tussen de 45 mill a 50 mill in nederland.


meer info http://www.autoweek.nl/autonieuws/18099/gereden-toyota-gt-86




Chaoth

Dat wordt dan beginnen met sparen...  :D

bugsvoyager

zo dit topic is al een tijdje niet meer up to date.
en het moet heel wat gewijzigt worden in dit verhaal.


intussen tijd zijn modificatie en model ietsje veranderd.
er zijn test ritten al gemaakt
de eu normen zijn aangepast
en de naam van het auto is weer veranderd.




eerste modificatie is dat de auto alleen in 2 liter boxer motor leverbaar de 2,5 is uit het lijstje geschapt.
van die motor 2.0 hebben ze de eu normen aangepast.


verder hebben ze onderstel verbeterd en drift klaar gemaakt zodat alles meteen kan gebruiken.
het naam FT86 is veranderd naar GT 86.
en als laaste dat de auto een test ritten zijn gemaakt is niet veel minder geworden.
hier kun u natuurlijk niet wachten en ik heb even opgezocht en het resultaat is niet minder.


Sweet Video of Toyota 86/GT86 Behind the Scenes: Drifting, Testing, Tracking


de verwachte eerste gt86 komt 2012 uit in NL dus we zullen ze heel snel op de weg en circuit zien.
vermoedens tegen standers bij drift wedstrijden is naar aanpassing en al grootste tegen standerds Nissan Z370 / R32 /R34 /bmw 324 en nog heel wat andere.


we zullen het snel horen.

Prowler

Om heel eerlijk te zijn... Ik weet niet wat ik er van moet vinden  :-[
Ik ben er niet weg van, maar lelijk vind ik hem ook niet...

Eerst maar even in het echt gaan bekijken ;)