Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mediasysteem "freeze

Filluar nga sschotte, Gusht 16, 2021, 04:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

sschotte

Hallo, Ik rijd sinds kort een Outlander V6 3.0 uit 2007, fantastische auto maar een mediasysteem voor de schroothoop, het scherm reageert 9 vd 10x niet en/of het complete systeem zit muurvast



       
  • als ik niets kan selecteren via het scherm hoe reset ik dan de boel?
  • welke zekering moet er in en uit voor een harde reset? fusebox onder de motorkap
  • ander systeem ? welke, waar te kopen en koste ttl met inbouwen, hoeft niet per se met NAV maar dan moet het systeem wel de telefoon kunnen casten op het scherm.
  •    hoor graag van de experts


sschotte

Welke hangup button wordt bedoeld?

Nobodie14

Ik denk het knopje op het stuur om een telefoongesprek te beëindigen.

sschotte

Nee dat werkt niet geen beweging in te krijgen


Nobodie14

Dan moet de stroom er inderdaad toch vanaf om het systeem te resetten.
Ik denk dat je dan wel de code van het systeem in moet tikken.

Het kan via de zekering (ik weet niet welke dat is omdat ik in een Space Star rij), maar je kunt ook de minpool van de accu eraf halen.

Er zijn genoeg keuzes om een 2-din satnav te installeren.
Ga voor een satnav met Android besturing. Dan kun je daar een DAB+ en een Carplay module aankoppelen.

Als je een Rockford systeem in de auto hebt, let er dan op dat je een satnav koopt die dat aan kan sturen.

sschotte


sschotte


Nobodie14

Ik zag een schema op een Engelstalige site waar alle modules van het systeem op vermeld staan.
Als je die allemaal moet vervangen dan bedragen de kosten (in 2017) ong. $600..
Een 2-din Android Satnav zal met DAB+ en Carplay module rond de 350 euro kosten.
Installeren is (als je de Rockford versie hebt) plug & play.

sschotte


sschotte

zelfs de hard reset button, met paperclip te activeren, werkt niet voor het scherm  >:( >:(

Nobodie14

Dat begreep ik ook al na de reset door de accu los te koppelen.
Het touchscreen (of een van de andere modules) werkt niet meer..
Bij een telefoon zou ik het scherm vervangen, maar bij jouw systeem zou ik dat niet aandurven.
Als je al een ander scherm op de kop kunt tikken, dan is het maar de vraag of de andere modules nog in orde zijn.


Ik zou een ander systeem aanschaffen en monteren.
Ook vanwege de Navigatie, DAB+ en de carplay optie.

sschotte

bedankt het wordt een androd quadcore plus voor en achtercamera, werkt als een tierelier