Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Gezocht SPACE STAR 1 automaat met weinig kilometers

Filluar nga Piet, Gusht 10, 2021, 04:05:17 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Piet

Mijn SPACE STAR 1 automaat heb ik nu een jaar of 12, de auto is uit 2000.
Het wordt waarschijnlijk tijd om deze auto te vervangen, maar ik ben er eigenlijk nog steeds heel tevreden over.....


Ik zoek ook geen ander model; maar kijk langzamerhand uit naar een heel goed en jonger exemplaar van een SPACE STAR 1 automaat met een 1600 motor, met minder dan 120.000 km en NAP.
Het liefst van een eerste eigenaar, die goed voor de auto heeft gezorgd en net als ik, de auto naar de Mitsubishi dealer brengt voor onderhoud.


Je kunt mij bereiken op: pietergroot@home.nl


Met vriendelijke groet,


Piet Groot








Nobodie14

Ik ken het gevoel.
Heb zelf ook een Space Star 1.6 automaat uit 2002 pre-facelift, dus zelfde model als die van jou.
Er staat een Space Star 1.6 automaat uit 2005 met 114.000 km op de teller, NAP met 4 eerdere eigenaren in Dordrecht bij A16 Auto's.
Het is het wel het (logischerwijs) facelift model.
Er is ook een stuk goedkopere facelift uit 2002, 117.000 km op de teller, NAP met 4 eerdere eigenaren, maar die heeft flinke deukjes en krasjes rondom.

Piet

Allereerst heeft de Mitsubishi dealer Van Veldhuizen in Groningen mijn oude Space Star nog gekeurd.
Zij kennen mijn auto, we besparen ook nooit op onderhoud en laten al jaren daar alles vervangen wat nodig en verstandig is.


Het resultaat? Alles nagelopen, gerepareerd, en een APK voor het 22e jaar van deze auto.
De kosten van deze beurt was € 235,-- incl. BTW en ik kreeg nog een nieuwe mobiliteitspas toe...
Die pas is trouwens al die jaren nooit nodig geweest.


Dus ik kan nog een jaar met deze Space Star automaat blijven rondrijden.
Maar ik kijk nog wel uit naar een andere Space Star, met héél weinig kilometers.
Voor mij is dit een ideale auto, en dan kunnen alle invalidenaanpassingen eenvoudig worden overgezet.

Mocht je iets tegenkomen, ik hoor het graag!

Nobodie14

Mag ik vragen waarom u naar een andere auto kijkt?
Vanwege een hoge kilometerstand van uw huidige auto?
Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Mijn auto heeft er nu 244.000 km op zitten (zelfde motor, zelfde automatische versnellingsbak als die van u) en de motor loopt als een naaimachine.
De motorolie is momenteel nog nagenoeg dezelfde kleur, viscositeit en reuk als 20.000 km geleden.


Technisch gebreken heeft mijn auto niet doordat ik de auto ook goed onderhoud.
Wel bij de laatste beurt een aandrijfas moeten laten vervangen omdat de homokineet versleten was.


Optisch is de auto ook nog steeds in prima staat.
Enige probleem: de blanke laklaag laat los.
Dit komt omdat de auto industrie in die tijd op water gedragen lak over moest stappen.
En die was nog niet zo hard als tegenwoordig.
Ik heb het dak van mijn auto en de achterklep over moeten laten spuiten.


Ik wil mijn auto niet kwijt!
Deze heb ik in 2016 in een moeilijke periode in mijn leven als tijdelijke overbrugging auto aangeschaft met 160.000 km op de teller.
De auto is echter steeds beter gaan bevallen en ik rij er nog steeds met veel plezier in.
En verwacht er nog 5 jaar en ongeveer 80.000 km mee te kunnen rijden.
Dit moet makkelijk kunnen met deze auto.
Mijn Space Star rijdt overigens op LPG.


Hiermee wil ik alleen aangeven dat de Space Star van deze serie (1999-2005) een hele goede, beproefde motor heeft met een sterk onderstel en goede carrosserie.


Als u een andere Space Star koopt, is het nog maar de vraag hoe goed die is.
Mijn ervaring is dat mensen een oude auto weg doen omdat er kosten gemaakt moeten worden om de wagen rijdend te houden.
Mijn advies: uw wagen houden en goed blijven verzorgen zoals u nu al doet.

Piet

Inmiddels heb ik een andere SPACE STAR gevonden.
Uit 2003, 1600 cc., automaat, 62000 km., dealeronderhouden en van eerste eigenaar.
De auto heeft altijd binnen gestaan, is schadevrij en ruikt nog bijna als nieuw.
Ik heb hem na de koop voorzichtig ingereden.


Er vallen wel een aantal zaken positief op:
De laklaag glimt.
De raamrubbers hebben nog de originele lengte, bij de vorige Space Star waren ze gekrompen.
De koplampen zijn niet verweerd en hoeven voorlopig niet gepolijst te worden.
Geen slijtage verschijnselen in de kruiskoppen van de voorassen en in allerlei schakelaars.


Ik ben tevreden over de auto en hoop er meer dan 5 jaar mee vooruit te kunnen.


Een bijkomend voordeel van deze auto is dat deze hetzelfde model en kleur heeft als de Space Star van mijn vrouw.
We hebben al eens eerder identieke auto's gehad - en de slechtste als donorauto gebruikt.
En die andere auto, een kever, is nu 48 jaar oud en daar heb ik gisteren nog met plezier in gereden.....