Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Mitsubishi Japan - FTO Productie Cijfers

Filluar nga xchristox, Dhjetor 17, 2015, 12:44:05 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

xchristox

Zoals de meeste van jullie wel weten zijn FTO's een zeldzame verschijning an-sich en in Nederland zie je ze al helemaal weinig omdat ze nooit hier verkocht zijn. De FTO's komen nu ook op een zodanige leeftijd dat er vaak veel aan moet gebeuren, en zodoende beslist wordt om de FTO te slopen.
Als jij een FTO bezit en je voor deze moeilijke keuze komt te staan, zal ik toch nog eens goed naar onderstaande cijfers kijken en dit meenemen in je beslissing. Het kan namelijk zomaar zijn dat je een zeldzaam type bezit die met de tijd alleen maar meer waard gaat worden.


In totaal zijn er slechts 36.805 FTO's geproduceerd en als je dit terug rekent naar je uitvoering, kleur en transmissie type kom je al snel uit op enkele duizenden, honderden, of in mijn geval slechts enkele tientallen. Wanneer je spreekt van enkele honderden mag je toch wel spreken van een uniek voertuig, en daarin heb je nog niet eens meegenomen dat de auto al 15 tot 20 jaar oud is en er al velen zijn overleden en gesloopt. In werkelijkheid is je auto dus nog veel zeldzamer dan onderstaande informatie je doet laten geloven, houd dit in je achterhoofd.


Onderstaande cijfers komen uit een officieel 'parts database programma' van Mitsubishi Japan. Een gebruiker van een FTO forum is dagen lang bezig geweest alle data te ontcijferen met een programma en te vartalen in Excel. De informatie alhier inzichtelijk --> http://my-mitsubishi-fto.eu/fto-f-a-q/mitsubishi-fto-production-info/


Nu is het een kwestie van kijken welk type je hebt, welke kleur en welke transmissie. Als ik mijn auto even als voorbeeld neem, een GP Version R - Aero series uit 1998 kom ik op het volgende uit.


Totaal geproduceerd: 370
Totaal geproduceerd met handbak: 240
Totaal geproduceerd in 1998: 199
Totaal geproduceerd in mijn kleur (Passion Red): 38


Er zijn dus in totaal, slechts 38 FTO GP Version R - Aero's geproduceerd in de kleur passion red, waarvan logischerwijs 2/3e een handbak betreft en 1/3e automaat. Dit houdt in dat voor mijn auto er ongeveer 25 geproduceerd zouden moeten zijn.

Als ik dit afzet tegen de leeftijd (1998) is de kans groot dat er al enkele al dan niet meerdere, niet meer rondrijden en inmiddels zijn gesloopt.

Ik zou zeggen, probeer het eens voor jezelf en weet wat voor een unieke auto je in je bezit hebt!

[verwijderd door de beheerder]

4Koen63

Zulke informatie vind ik nou altijd geinig om ff door te kijken! Thanks :D

xchristox