Ik houd sinds 1999 een logboek bij van al mijn auto's om op die manier bij te houden wat er aan de auto's gedaan is, waarom dat gedaan is, wat mijn ervaringen ermee zijn en hoeveel het me gekost heeft.
Anderen kunnen dan lering trekken uit mijn ervaringen of ideeën opdoen voor hun eigen auto.
Daarnaast houd ik in een Excel sheet de uitgaven bij, het brandstofverbruik met de bijbehorende brandstofkosten alsook het onderhoudsschema van de auto zodat ik weet wat er tijdens de servicebeurten gedaan is, wat er de volgende keer moet gebeuren en wanneer de volgende beurt plaats moet vinden.

CUT
Ik stond deze week wat in dubio over m'n bougies, die hebben nu 25000 km gedraaid, de motor start en loopt perfect en er zijn geen signalen dat er wat aan zit te komen.Desondanks wordt voor de stinknormale NGK's BKR 6E 11 als levensduur 15000 of 30000 km opgegeven, al naar gelang de bron, maar zeker geen 50000 km.Ook heb ik van een doorgewinterde LPG rijder gehoord, dat je van de door de fabrikant gespecificeerde gebruiksduur beter de helft tot 2/3 kan nemen, dus daar ben ik al ruim overheen.
Wat is hier wijsheid, heb je al eens de 50000 km gedaan met dezelfde set bougies?